lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

echte straatbanden voor de ktm adventure

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
storm



Geregistreerd op: 4-2-2006
Berichten: 38
Woonplaats: tilburg

BerichtGeplaatst: Di, 14 Mrt. 2006, 19:17    Onderwerp: echte straatbanden voor de ktm adventure Reageer met quote

hee mannen

BRIDGSTONE heeft een nw straatband de BT 45 dus met echt straatprofiel.
het is een band met 2 componenten in t midden harder voor minder slijtage en aan de wangen een stuk zachter voor t betere stuurwerk.
Ook heeft de band silica dat zorgt er voor dat hij snel opwarmt en een uitstekende grip heeft bij nat weer aldus de test verder heeft de band ook CTDM-techniek dat is dat de voor en achterband speciaal op elkaar afgestemd zijn voor optimale grip en water afvoer.
De band is niet te vergelijken met de "oude"bt 45.
Ze zijn in alle maten leverbaar dus ook 90/90 H 21 voorband en 150/70 V 18 . De H is tot 210 km/u en de V tot 240 km/u.
Voor meer vragen kun je bellen met bridgestone 0168-385110 book2

_________________
LAUGH NOW,
CRY LATER !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Di, 14 Mrt. 2006, 19:23    Onderwerp: Re: echte straatbanden voor de ktm adventure Reageer met quote

storm schreef:
hee mannen

BRIDGSTONE heeft een nw straatband de BT 45 dus met echt straatprofiel.
het is een band met 2 componenten in t midden harder voor minder slijtage en aan de wangen een stuk zachter voor t betere stuurwerk.
Ook heeft de band silica dat zorgt er voor dat hij snel opwarmt en een uitstekende grip heeft bij nat weer aldus de test verder heeft de band ook CTDM-techniek dat is dat de voor en achterband speciaal op elkaar afgestemd zijn voor optimale grip en water afvoer.
De band is niet te vergelijken met de "oude"bt 45.
Ze zijn in alle maten leverbaar dus ook 90/90 H 21 voorband en 150/70 V 18 . De H is tot 210 km/u en de V tot 240 km/u.
Voor meer vragen kun je bellen met bridgestone 0168-385110 book2


Wel een leuke tip voor degene die er mee bezig zijn.
Mijn mening:
Onnodig,..de standaard Scopions zijn zeer goed in de regen en op grafelpaden.
Maar zeker ook op het asfalt. In de Dolomieten heb ik de Aprilia RSV's (met Corsa's en Pilot powers)het nakijken gegeven... laugh laugh laugh
Oneidige grondspeling en superieure grip...

Kortom zonde van het geld is mijn idee

Gr Reinier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Di, 14 Mrt. 2006, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Toch vindt ik personelijk de voorband niet helemaal TOP, hij heeft de neiging wat weg te rollen (onderstuurd) als je m echt hard de bocht door wilt rammen( ja ik weet t t is geen racer grin3 lipsrsealed2 ) en met hard remmen idem.

ik ga binnekort het eens met de Scorpion S/T proberen
de achterband is zeker niet slecht op de weg thumbsup

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 14 Mrt. 2006, 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

Tutu: ben ik het ook niet mee eens:

de SCorpions zijn goede allrounders, maar: de hebben een klein smeergebied en vergeleken bij een pilot power weinig grip hoor!
Tis meer te vergelijken met een pilot-road (tourband dus eigenlijk).

Ik wil van de zomer nog wel eens echte wegslofjes onder de originele wielen, dus das een mooie tip.

Een Metzler Z6 zou ik ook wel willen proberen. maar vooral de 21 inch voor maakt de keuze beperkt.
De BT45(F) bestaat al lang, ben benieuwd wat er nu zo vernieuwd aan is en of ie daar echt veel beter van gewonder is. Hij was alleen verkrijgbaar in een H, terwijl een V eigenlijk zou moeten voor de LC8

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 545
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Di, 14 Mrt. 2006, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is eigenlijk precies het verschil tussen een H en een V band behalve het snelheids verschil en de prijs?
Plakt een H band beter (of heeft ie een groter smeerbereik) dan een V band, bijv???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Mrt. 2006, 0:27    Onderwerp: Reageer met quote

H of V is aleen een snelheidsindex (en daarmee ook verschillende karkas opbouw)

heeft dus niet met de grip of compound te maken.

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 545
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Mrt. 2006, 0:46    Onderwerp: Reageer met quote

Flatslide schreef:
H of V is aleen een snelheidsindex (en daarmee ook verschillende karkas opbouw)

heeft dus niet met de grip of compound te maken.


Ja dat bedoel ik te zeggen, wat zijn nu nog meer de verschillen??
een ander karkas, heeft dat geen verschil tot gevolg behalve de snelheids kodering. Voelt het in bepaalde situaties anders aan ??, zo'n ander karkas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Mrt. 2006, 10:43    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik bedoel te zeggen is dat als je 2 dezelfde banden type's hebt (BT45"s bv) in een H en en V uitvoering, dan hebben ze in princiepe dezelfde eigenschappen aleen de V kan een hogere snelheid aan en heeft dus een andere karkasopbouw die dus die snelheid aankan, vaak is het ook zo dat de hogesnelheidsbanden ook geschikt zijn voor motoren met meer PK's die dus harder lopen en ook weer harder remmen wat weermeer warmte ontwikkeling/andere vervorming van de band tot gevolg heeft. voor de exacte info moet je gewoon bij de fabrikant wezen thumbsup

ik ben zelf ook benieuwd naar de eigenschappen van een setje straatrubbers, maar ik ga het eerst proberen met een S/T voor, en een A/T achter

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Mrt. 2006, 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik moet bekenen dat ik op mijn andere speeltje Super Corsa Pro (SC1 en SC2 ) heb liggen. Dit is er voortgekomen uit het winterproject...circuit
Sp-tje evilgrin



Sp1 klein.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  170.66 KB
 Weergegeven:  528 keer

Sp1 klein.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Mrt. 2006, 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

TUTU ga je schamen!

Als (ex?) Aprilia man op n honda..... thumbsdown tongue3 lipsrsealed2






Hoe bevalt ie tov de mille????

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 545
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Mrt. 2006, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

mooooooooooie brommer thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Do, 16 Mrt. 2006, 0:19    Onderwerp: Reageer met quote

Flatslide schreef:
TUTU ga je schamen!

Als (ex?) Aprilia man op n honda..... thumbsdown tongue3 lipsrsealed2

Hoe bevalt ie tov de mille????


Ik weet het,man! Deze circuitHonda is een stuk goedkoper dan een circuitMille. Thats the reason. Ik had een Edwards replica (rondom Öhlin,OZ,57 mm gasklephuis, Vol Acra...enz). dus dan ga je op een standaard Mille ook "terug". Vandaar de Sp. Weet nog niet hoe hij rijd want vorig jaar had ik een crash in Italië waardoor circuitrijden er niet meer inzat voor 2005. 10 april mag ik hem uitlaten op Assen tongue tongue 2thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Zo, 19 Mrt. 2006, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tip storm thumbsup

als de originele Pirelli's versleten zijn ga ik dit zeker proberen, denk dat zowel kwa grip op de weg, als de levensduur de BT's de betere keuze zijn.
All road banden geven in het grens bereik toch altijd een onzeker gevoel, heb al menige voorwielslide gehad, is niet echt leuk thumbsdown
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif