Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Do, 10 Jan. 2013, 1:05 Onderwerp: |
|
|
Door de wit-rode op de blauw-rode te zetten, sluit je inderdaad je zekering niet uit.
Is het geen optie om de + pool van de accu rechtstreeks door te verbinden met de blauw-rode? Dan by-pass je ook de 30A zekering (uiteraard alleen voor te testen).
Verder moet er ook een goede doorverbinding zijn tussen de - pool van de accu en de bruine draad. Anders is er ergens een slechte masse doorverbinding... |
|
Naar boven |
|
 |
Hanu
Geregistreerd op: 20-10-2012 Berichten: 95
|
Geplaatst: Do, 10 Jan. 2013, 11:52 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | Ehm.... Beetje vreemde vraag misschien hoor, maar heb je de beide 30A zekeringen ook nog doorgemeten of in ieder geval vernieuwd? Op het oog controleren en zelfs doormeten geeft niet 100% uitsluitsel!
Heb zelf ooit iets dergelijks bij de hand gehad bij een Africa Twin, zekering zag er prima uit en ook doormeten leek in orde maar niet starten. Nieuwe zekering erin en bingo! Toen ik de oude zekering eens sloopte bleek hij toch gescheurd te zijn. |
Ik heb het alleen getest door de zekering er tussen uit te halen en dan de motor starten. Maar de motor gaat dan helemaal niet aan. En dan bedoel ik al het contact, lampen ,etc
Ik heb al een nieuwe start relais besteld.. Wacht er alleen nog op. _________________ KTM 950 SMR 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
Hanu
Geregistreerd op: 20-10-2012 Berichten: 95
|
Geplaatst: Do, 10 Jan. 2013, 11:53 Onderwerp: |
|
|
disco stu schreef: | Door de wit-rode op de blauw-rode te zetten, sluit je inderdaad je zekering niet uit.
Is het geen optie om de + pool van de accu rechtstreeks door te verbinden met de blauw-rode? Dan by-pass je ook de 30A zekering (uiteraard alleen voor te testen).
Verder moet er ook een goede doorverbinding zijn tussen de - pool van de accu en de bruine draad. Anders is er ergens een slechte masse doorverbinding... |
Ik heb al een nieuwe Relais besteld. Ik laat jullie weten of dit het was. Ik weet het wel bijna zeker... hoop ik  _________________ KTM 950 SMR 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
Hanu
Geregistreerd op: 20-10-2012 Berichten: 95
|
Geplaatst: Do, 17 Jan. 2013, 19:57 Onderwerp: |
|
|
Heren vandaag eindelijk mijn startrelais binnen en meteen aangesloten.
En raad eens hij start weer
Nog bedankt voor de info!  _________________ KTM 950 SMR 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
Hanu
Geregistreerd op: 20-10-2012 Berichten: 95
|
Geplaatst: Za, 19 Jan. 2013, 0:46 Onderwerp: |
|
|
Vandaag voor de grap oude relais opengemaakt. Helemaal groen van de oxidatie  _________________ KTM 950 SMR 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 19 Jan. 2013, 4:57 Onderwerp: |
|
|
Hanu schreef: | Vandaag voor de grap oude relais opengemaakt. Helemaal groen van de oxidatie  |
van het vocht ?????? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 27 Jan. 2013, 21:44 Onderwerp: |
|
|
zout water....
Daarom is het aan te bevelen je relais te verplaatsen (naar net achter de luchtfilterbak) als je veel offroad/winterpekel rijdt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 28 Jan. 2013, 1:04 Onderwerp: |
|
|
Welk type kabel gebruik je dan best voor de stroomdraden op het relais ? _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Ma, 28 Jan. 2013, 19:03 Onderwerp: |
|
|
Omdat je dan langere kabels nodig hebt kan je altijd in de onderdelenlijst van een SE/SM gaan kijken. Die hebben langere kabels.
Code: |
SE/SM:
62511059000 STARTER CABLE L=650MM 05
62511059050 BATTERY CABLE L=125MM 05
62511097000 GROUND CABLE L=650MM 05
ADV:
60011059050 BATTERY CABLE L=350MM LC8 03
60011097000 GROUND CABLE L=470MM 03
60011059000 STARTERCABLE L=475MM LC8 03 |
Of je kan zelf een kabel maken: gewoon goede dikke draad pakken en er deftige ringkabelschoenen van correcte maat opzetten. De sectie met minstens eenzelfde factor verhogen als de factor waarmee je de lengte verhoogt. Persoonlijk zou ik misschien dan nog een kalibertje hoger nemen, zolang het handelbaar blijft. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 759 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Ma, 28 Jan. 2013, 20:50 Onderwerp: |
|
|
In het WPH staan gedetailleerde schema's. In die schema's staan cijfertjes na de kleurkode van de draadjes: 0.5 (meeste), 1 of 4 (o.a. bij die tussen startrelais en startmotor/batterij.
Is dat het 'kaliber' van die draden? 0,5 = 0,5mm2, ... ik vind het niet terug in de legende. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 28 Jan. 2013, 20:50 Onderwerp: |
|
|
65cm genoeg ? Ik zit er aan te denken om het startrelais achter de luchtfilterkast te monteren (naast de sas-klep dus). Aangezien dat ontwerp nog steeds hetzelfde is dan in 2006, gaat dat ding even gemakkelijk rotten. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 28 Jan. 2013, 20:53 Onderwerp: |
|
|
't Zien er idd 4 (of 6) carré's uit. Dat heb ik nog wel liggen...
Maar dat zal best soepele kabel zijn ipv stijve zeker. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 28 Jan. 2013, 21:39 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Welk type kabel gebruik je dan best voor de stroomdraden op het relais ? |
Kan ik je niet meer zeggen... ik heb daar vlakbij ook de accu en de spanningsregelaar zitten  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Hanu
Geregistreerd op: 20-10-2012 Berichten: 95
|
Geplaatst: Di, 29 Jan. 2013, 10:09 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | zout water....
Daarom is het aan te bevelen je relais te verplaatsen (naar net achter de luchtfilterbak) als je veel offroad/winterpekel rijdt. |
Ik zou het niet weten. Misschien vorige eigenaar...
Bij de smr zit de start relais standaard onder de buddyseat net achter de accu. _________________ KTM 950 SMR 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
|