lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Dode punt/ traag response

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hanu



Geregistreerd op: 20-10-2012
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: Di, 23 Okt. 2012, 21:08    Onderwerp: Dode punt/ traag response Reageer met quote

Goedenavond heren,

Op mijn smr950 als ik 40 in de 2e versnelling rij en gas geef pakt de motor direct. Als ik tussen de 45 en 50 rij en gas geef moet de motor nadenken zeg maar dode punt, als ik mijn gas loslaat en daarna weer gas geeft pakt de motor wel weer op. Ik heb dit ook in andere versnellingen.


Hebben jullie hier ervaring mee? Mijn sas en epc zit er nog op. Heeft het hiermee te maken?

Ik heb wel akra's eronder ( ik weet ook niet of de juiste mapping erop zit)

Alvast bedankt.

Groeten,

Son
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6795
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 23 Okt. 2012, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

tja... eeerst eens wat meer leren over je motor?
950 is carburateur... dus geen injectie-mapping...


maar: goede kans dat het de EPC is die (deels) je gevoel veroorzaakt. Trek simpelweg de EPC stekkertje als test even los en je weet het.
Voor definitie verwijderen/afdoppen van het epc: zoek effe hier op het forum.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Hanu



Geregistreerd op: 20-10-2012
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: Di, 23 Okt. 2012, 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks! Ik zal van de week stekkertje los trekken.

Vriend van mij heeft een duke3 en heeft daar namelijk geen last van.. Vandaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6795
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 23 Okt. 2012, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb er ook geen last van.... van losse stekkertjes rolleyes4
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Hanu



Geregistreerd op: 20-10-2012
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Okt. 2012, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_bean klopt het als je de epc stekkers los wilt maken dag je tank er ook af moet nemen? Achter de luchtfilter zie ik de stekker zo zitten alleen de voorste zie ik niet goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6795
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Okt. 2012, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

geen idee waar die origineel hangen... die zitten bij mij al 7 jaar niet meer vast.

effe zoeken of in het handboek kijken. best kans dat ie achter de tank zit ja.
hij zit aan een klepje wat in de slang zit die van de top van iedere carburateur uit het luchtfilerhuis komt... dus als je die volgt dan kom je er uhoh

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Hanu



Geregistreerd op: 20-10-2012
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Okt. 2012, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Bestaat er ook een online werkplaatshandboek voor een smr950?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6795
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Okt. 2012, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

je hebt PBtje...

2003-2011 WPH bevat ook SMR.

vraag is wel of het daar in staat.


Tank is er ook zo af bij de SMR toch?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Hanu



Geregistreerd op: 20-10-2012
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Okt. 2012, 23:34    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt alweer Smile

Ik wou eerst testen door alleen de epc stekkers los te trekken.

Omdat mijn sas plaatjes nog niet binnen zijn heb ik geen zin om 2 keer de tank eraf te halen uhoh

Ik ben ook van plan om meteen sommer doors te bestellen. Meteen alles in 1 keer tongue3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hanu



Geregistreerd op: 20-10-2012
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Nov. 2012, 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

Epc en sas ondertussen verwijderd.

Sommer door ook geplaatst.
Motor rijd al een stuk beter voor mijn gevoel. ( Nog niet veel gereden )

Klappen uit mijn uitlaat zijn ook verdwenen.

Het inhouden lijkt ook weg te zijn.

Motor ligt nu half uitelkaar voor een onderhoud en poetsbeurt!

Bedankt voor alle info hier! Ik heb veel informatie uit dit forum gebruikt! 2thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif