Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
René

Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Di, 7 Feb. 2006, 22:44 Onderwerp: |
|
|
Hoi Raymond,
Nou ja, roestbak..........wel een hele bak geld dat klopt.
Vraag me af of er verschil zit tussen bouwjaren en de roestduivel of dat het pure pech cq toeval is?
Wat ga jij doen t.a.v. de roest of is het nog te overzien?
Groet,
René |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 7 Feb. 2006, 23:10 Onderwerp: |
|
|
René schreef: | Hoi Raymond,
Nou ja, roestbak..........wel een hele bak geld dat klopt.
Vraag me af of er verschil zit tussen bouwjaren en de roestduivel of dat het pure pech cq toeval is?
Wat ga jij doen t.a.v. de roest of is het nog te overzien?
Groet,
René |
René, het is absoluut een bekend probleem hoor. Zoek op het duiste forum maar op rost en speichen en je vind er zat over. Vooral de eerste series 2003 hebben er veel last van. Als je daarbij hoort is de kanst op garantie wel aanwezig denk ik.
Ik heb gisteren en vandaag mijn wielen uitgespaakt en de spaken vallen allersinds mee (weinig roest), alleen de nippels hebben duidelijk wat plekjes.
overigens zijn mijn Honda XR spaken gewoon totaal geroest hoor , dus andere merken hebben er ook last van.
grts. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Di, 7 Feb. 2006, 23:59 Onderwerp: |
|
|
he zal het dan aan het bouwjaar liggen?
die van mij is van 5-2003 ik heb dus nog 3 maand garantie
ga er binnenkort mee heen ( mulders motoren in veendam)
is ktm dealer geworden
nog een vraagje : mijn motor valt af en toe uit bv voor een stoplicht
of hij houd in op de snelweg ,iemand een idee ??????????  _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 8 Feb. 2006, 10:55 Onderwerp: |
|
|
uitvallen, hij loopt stationair iets te arm, en inhouden, zou je carb misschien bevriezen?
rij je met ori uitlaat? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Zo, 12 Feb. 2006, 14:10 Onderwerp: |
|
|
Hoi!
Mijn spaken en nippels zijn destijds een half jaar na aanschaf (2003) netjes vervangen door rvs, ook die van Erwin trouwens.
Mijn toenmalige dealer heeft de wielen laten omspaken bij Haan Wheels,
en de claim naar KTM gestuurd, garantie dus.
Daan. |
|
Naar boven |
|
 |
René

Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Zo, 26 Feb. 2006, 9:10 Onderwerp: |
|
|
Heb het voorwiel met de roestige spaken bij de dealer afgeleverd, deze heeft er foto's van gemaakt en over een aantal weken wordt er, nadat KTM Nederland zich erover gebogen heeft, bepaalt of het gaat om een garantie geval. Het achterwiel waar het kettingvet vrolijk rondslingert kan niet voorkomen dat ook hier de roestduivel aan het huishouden is geslagen. Volgens de dealer is wellicht de chroomlaag te dun aangebracht, zou kunnen.
Bij de 2003 modellen was dit een bekend euvel en dan ging het met name om de nippels. De mijne is model 2004 en geleverd in 2005 en niet echt bekend met roest, immer hier zijn de modificaties uitgevoerd. Wordt vervolgd.
Groet,
René |
|
Naar boven |
|
 |
René

Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Za, 4 Mrt. 2006, 16:11 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels heb ik uitsluitsel gekregen over de roestige spaken. Ze worden onder garantie vervangen, helemaal top dus .
Groet,
René |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 4 Mrt. 2006, 23:32 Onderwerp: |
|
|
René schreef: | Inmiddels heb ik uitsluitsel gekregen over de roestige spaken. Ze worden onder garantie vervangen, helemaal top dus .
Groet,
René |
en wat krijg je nu R.V.S of niet ?????? |
|
Naar boven |
|
 |
René

Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Zo, 5 Mrt. 2006, 12:48 Onderwerp: |
|
|
Ik zou je het niet durven zeggen, weet dat Daan en Erwin zijn wielen omgespaakt zijn in RVS.
Kan best zijn dat er een modificatie plaats gevonden heeft. Ga er voorlopig niet van uit dat de spaken van RVS zijn, zal de vraag nog 'ns aan de dealer stellen voordat ik ze aankomende week breng of het RVS wordt.
Zoals ik al eerder schreef zit het waarschijnlijk fout bij een te dunne laag chroom en waarschijnlijk een incidenteel geval.
Ben er wel blij mee dat het onder garantie vervangen wordt
Kwaliteit zullen we maar zeggen..........
Groet,
René |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 5 Mrt. 2006, 16:54 Onderwerp: |
|
|
voor zover ik weet zijn de originele spaken en nippels nog steeds geen rvs.
Volgens mij zijn de Haan Wheels nippels ook geen RVS, de spaken wel.
Maar op zich is stalen spaken en nippels geenprobleem, kwestie van de juiste soort staal en juiste afwerking, coating/chroomlaag oid.
gts. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
René

Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Wo, 8 Mrt. 2006, 13:25 Onderwerp: |
|
|
en wat krijg je nu R.V.S of niet ??????[/quote]
Mijn wielen vanochtend afgeleverd, de spaken worden vervangen aankomende week. Het materiaal blijft staal omdat (volgens Paashuis) deze veel minder onderhevig zijn aan elasticiteit.
Bij RVS blijkt het zo te kunnen zijn dat er een enorme elasticiteit kan ontstaan en dat bij met name het naspannen van deze spaken, zeker als je off -road gaat, de kans op knappen aanzienlijk toeneemt.
Vandaar dus de keuze van staal.
Groet,
René |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 9 Mrt. 2006, 4:04 Onderwerp: |
|
|
René schreef: | en wat krijg je nu R.V.S of niet ?????? |
Mijn wielen vanochtend afgeleverd, de spaken worden vervangen aankomende week. Het materiaal blijft staal omdat (volgens Paashuis) deze veel minder onderhevig zijn aan elasticiteit.
Bij RVS blijkt het zo te kunnen zijn dat er een enorme elasticiteit kan ontstaan en dat bij met name het naspannen van deze spaken, zeker als je off -road gaat, de kans op knappen aanzienlijk toeneemt.
Vandaar dus de keuze van staal.
Groet,
René[/quote]
klopt heb ik bij mijn haan weels (supermotard) ook gehad dat ze afbraken
die r.v.s.maar dit kunnen ze opvangen met nippels van staal zoals dr bean zegt
hoe ze dit doen weet ik niet maar dat is de kunst van het spaken zeggen ze |
|
Naar boven |
|
 |
mariodeve

Geregistreerd op: 21-11-2010 Berichten: 91 Woonplaats: ermelo
|
Geplaatst: Za, 5 Feb. 2011, 13:02 Onderwerp: |
|
|
twee weken oude 990R adv en 1500 km spaken verroest, remschijven verroest en pitten in de remschijven, en voorwiel draait ook zwaar door de remmen, zeker volgende ochtend als ik hem uit de schuur haal. Vandaag bij andre geweest voor 1ste beurt. Gaat claimen bij ktm.... _________________ Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays |
|
Naar boven |
|
 |
JarnodeParno

Geregistreerd op: 17-5-2010 Berichten: 97
|
Geplaatst: Za, 5 Feb. 2011, 21:26 Onderwerp: |
|
|
raymond schreef: | hoi
de boutjes van de remschijven roesten bij mij ook
en er zit ook wat op de spaken
het reservelampje ging branden bij 200 km maar na dat ik het ontluchtings weer vrij had gemaakt nu bij 280 ongeveer
best wel veel geld voor een roestbak he  |
Wat is precies dat ontluchting's euvel? ik heb er wel eens vaker wat van voorbij zien komen. Bij mij gaat het reserve lampje standaard bij 200KM aan. _________________ KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 5 Feb. 2011, 21:37 Onderwerp: |
|
|
zeg heren, sorry dat ik het zeg, maar... ieder motorfiets roest als je er zo mee door de pekel gaat!!
ik spoot mijn motor altijd iedere herfst, voor het zoutstrooien, in met tectiel en vaseline. Dat helpt echt.
en dan in het voorjaar grote schoonmaak met motorreiniger. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|