Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
petervdc
|
Geplaatst: Ma, 17 Sep. 2012, 22:42 Onderwerp: Contactslot |
|
|
Miljaarde
Heb ik nog maar net een andere ktm gekocht, heb ik al prullen.
De draadjes die uit het contactslot komen, zitten blijkbaar los, dus om de haverklap valt de moto stil.
Mbv een paar spanbandjes zitten ze voorlopig vast, maar dat moet opgelost worden natuurlijk hé.
Hoe ik het probleem gemerkt heb : bij het draaien van het stuur viel alles uit. Dan beginnen voelen of er draadjes los zaten, en de draadjes die onderaan het contactslot uitkwamen zitten los, dus een slecht contact hé.
Moet ik nu een gans nieuw contactslot bestellen ?
Is dat zelf te plaatsen, of moet ik daarvoor de moto naar de dealer brengen ?
Oh ja, hij is van 2009 en heeft 40000km. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 17 Sep. 2012, 23:05 Onderwerp: |
|
|
Ik heb daar al 2 versies van gezien : ofwel de kabelboom te kort waardoor hij na verloop van tijd door de krachten bij het draaien van het stuur begint te breken, ofwel de kabelboom verkeerd in het frame geleid waardoor hij afknelt en breekt.
Uw versie lijkt op de eerste. 't is te zien waar de breuk zit, dat bepaalt wat er moet gebeuren (kabels eventueel doorknippen en verlengen waardoor er geen krachten meer op komen). _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 6:47 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Ik heb daar al 2 versies van gezien : ofwel de kabelboom te kort waardoor hij na verloop van tijd door de krachten bij het draaien van het stuur begint te breken, ofwel de kabelboom verkeerd in het frame geleid waardoor hij afknelt en breekt.
Uw versie lijkt op de eerste. 't is te zien waar de breuk zit, dat bepaalt wat er moet gebeuren (kabels eventueel doorknippen en verlengen waardoor er geen krachten meer op komen). |
Kheb de draadjes echt onderaan in de cylinder moeten duwen, en op hun plaats houden met een spanband. Precies of ze zijn er uit getrokken door teveel trillingen (of spanning), _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 15:09 Onderwerp: |
|
|
Ik heb iets soortgelijks voorgehad, ook model 2009. Bij mij was het een draadbreuk iets verder van het contactslot. Die is dan gewoon geknipt en verlengd terug bij elkaar gesoldeerd. Probleem opgelost. Het loskomen van draden in het slot zelf heb ik nog nooit iets van gehoord. Misschien toch eens checken of het probleem zich niet ergens meer distaal van het slot situeert? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 15:13 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Ik heb iets soortgelijks voorgehad, ook model 2009. Bij mij was het een draadbreuk iets verder van het contactslot. Die is dan gewoon geknipt en verlengd terug bij elkaar gesoldeerd. Probleem opgelost. Het loskomen van draden in het slot zelf heb ik nog nooit iets van gehoord. Misschien toch eens checken of het probleem zich niet ergens meer distaal van het slot situeert? |
Kzal het es van dichter bekijken !
Het is gisterenavond laat vrij snel moeten gefixt worden...
Er is door de vorige eigenaar wel een xenon geplaatst (of door zijn dealer, geen idee), en de draden daarvan zijn vrij knullig met spanbandjes "overal" aan vastgemaakt, dus dat moet ook es bekeken worden. Ziet er niet nietjes uit iig. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 15:23 Onderwerp: |
|
|
2009 en ook al mogen solderen daar. Langere stukjes gezonde kabel ertussen en nooit meer problemen gehad. _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 15:37 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | 2009 en ook al mogen solderen daar. Langere stukjes gezonde kabel ertussen en nooit meer problemen gehad. |
ZO te horen een fabricage "foutje" dan ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 18:35 Onderwerp: |
|
|
petervdc schreef: |
ZO te horen een fabricage "foutje" dan ? |
Voor mijn part is dat één van de vele "foutjes" in de 2006-2010 reeks.
Ik hoop dat ge bvb ook mentaal voorbereid zijt op een waterpomprevisie, want dat komt in die reeks ook bepaald veel voor... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 21:19 Onderwerp: |
|
|
En dan wordt er angstig gedaan over die 2003-modellen. Niet te begrijpen...en natuurlijk nog steeds te koop hier in de rommelmarkt. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1601 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 19 Sep. 2012, 11:27 Onderwerp: |
|
|
Dat is een "feature", zeggen ze in de IT-wereld dan gekscherend !
kom kom, geef maar toe : er is maar één goeie jaargang : die van 2005 !  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 19 Sep. 2012, 11:31 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | Dat is een "feature", zeggen ze in de IT-wereld dan gekscherend ! |
Feature, mijn kl.ten...
Waarom kan KTM geen moto's maken die zo betrouwbaar zijn als vb Honda ? (niet dat daar nooit iets aan scheelt, maar toch)
Enfin, ik heb quasi geen problemen gehad met mijn model 2007, maar al die 'zwakke' punten zoals benzinepompen en andere shit, als fabrikant verhelp je dat toch asap als je nieuwe moto's van de band rollen ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 19 Sep. 2012, 12:36 Onderwerp: |
|
|
ehum... Honda AT heeft 20 jaar lang dezelfde shitty pomp gehad als de adventure hoor... en ook niet verbeterd
Ik denk niet dat de boom te kort is, maar dat ie verkeerd ligt, en daardoor te weinig ruimte heeft. Bij de 2003 modellen kwam het ook al voor dat de boom langs het balhoofd stuk schuurde. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1601 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 19 Sep. 2012, 15:51 Onderwerp: |
|
|
[quote="petervdc"
Feature, mijn kl.ten...
Waarom kan KTM geen moto's maken die zo betrouwbaar zijn als vb Honda ? (niet dat daar nooit iets aan scheelt, maar toch) [/quote]
lol, man, ge koopt u een (elektro)-mechanisch ding, dan moet je weten dat dat kapot kan gaan. Zo simpel is het. Ge moet dat leren aanvaarden, gelijk het weer. Dat overkomt u ook zomaar zonder dat ge daar iets aan kunt doen. En heb je geluk, dan heb je ne moto die slechts zelden in panne valt. Of omgekeerd, dan ben je elke week in panne.
Als ge echt vrij van zorgen wilt rijden moet ge u maar ne scooter kopen. Ik heb de Fore nog nooit horen klagen over defecten.  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 19 Sep. 2012, 16:09 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: |
Als ge echt vrij van zorgen wilt rijden moet ge u maar ne scooter kopen. Ik heb de Fore nog nooit horen klagen over defecten.  |
Hmm, en vind ie het plezant eigenlijk, daarmee rijden ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Ma, 24 Sep. 2012, 9:48 Onderwerp: |
|
|
1 vd draadjes die uit het contactslot kwamen was een stukje van zijn mantel kwijt, dus hebben we dat gesoldeerd, krimpkousje erover en tape.
Vreemd dat ik dit probleem voorheb terwijl de moto nog maar een paar 100km in mijn bezit is...
En de xenon bedrading & ballast was vrij knullig gemonteerd, zelfs met niet-waterdichte (auto) fiches... Als dit gebeurd is door de officiele ktm dealer waar de moto vandaan kwam, Triestig... _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
|