lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Contactslot
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Sep. 2012, 22:42    Onderwerp: Contactslot Reageer met quote

Miljaarde sad

Heb ik nog maar net een andere ktm gekocht, heb ik al prullen.
De draadjes die uit het contactslot komen, zitten blijkbaar los, dus om de haverklap valt de moto stil.
Mbv een paar spanbandjes zitten ze voorlopig vast, maar dat moet opgelost worden natuurlijk hé.

Hoe ik het probleem gemerkt heb : bij het draaien van het stuur viel alles uit. Dan beginnen voelen of er draadjes los zaten, en de draadjes die onderaan het contactslot uitkwamen zitten los, dus een slecht contact hé.

Moet ik nu een gans nieuw contactslot bestellen ?
Is dat zelf te plaatsen, of moet ik daarvoor de moto naar de dealer brengen ?

Oh ja, hij is van 2009 en heeft 40000km.

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Sep. 2012, 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb daar al 2 versies van gezien : ofwel de kabelboom te kort waardoor hij na verloop van tijd door de krachten bij het draaien van het stuur begint te breken, ofwel de kabelboom verkeerd in het frame geleid waardoor hij afknelt en breekt.

Uw versie lijkt op de eerste. 't is te zien waar de breuk zit, dat bepaalt wat er moet gebeuren (kabels eventueel doorknippen en verlengen waardoor er geen krachten meer op komen).

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 6:47    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Ik heb daar al 2 versies van gezien : ofwel de kabelboom te kort waardoor hij na verloop van tijd door de krachten bij het draaien van het stuur begint te breken, ofwel de kabelboom verkeerd in het frame geleid waardoor hij afknelt en breekt.

Uw versie lijkt op de eerste. 't is te zien waar de breuk zit, dat bepaalt wat er moet gebeuren (kabels eventueel doorknippen en verlengen waardoor er geen krachten meer op komen).


Kheb de draadjes echt onderaan in de cylinder moeten duwen, en op hun plaats houden met een spanband. Precies of ze zijn er uit getrokken door teveel trillingen (of spanning),

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb iets soortgelijks voorgehad, ook model 2009. Bij mij was het een draadbreuk iets verder van het contactslot. Die is dan gewoon geknipt en verlengd terug bij elkaar gesoldeerd. Probleem opgelost. Het loskomen van draden in het slot zelf heb ik nog nooit iets van gehoord. Misschien toch eens checken of het probleem zich niet ergens meer distaal van het slot situeert?
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Ik heb iets soortgelijks voorgehad, ook model 2009. Bij mij was het een draadbreuk iets verder van het contactslot. Die is dan gewoon geknipt en verlengd terug bij elkaar gesoldeerd. Probleem opgelost. Het loskomen van draden in het slot zelf heb ik nog nooit iets van gehoord. Misschien toch eens checken of het probleem zich niet ergens meer distaal van het slot situeert?


Kzal het es van dichter bekijken !
Het is gisterenavond laat vrij snel moeten gefixt worden...

Er is door de vorige eigenaar wel een xenon geplaatst (of door zijn dealer, geen idee), en de draden daarvan zijn vrij knullig met spanbandjes "overal" aan vastgemaakt, dus dat moet ook es bekeken worden. Ziet er niet nietjes uit iig.

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

2009 en ook al mogen solderen daar. Langere stukjes gezonde kabel ertussen en nooit meer problemen gehad.
_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:
2009 en ook al mogen solderen daar. Langere stukjes gezonde kabel ertussen en nooit meer problemen gehad.


ZO te horen een fabricage "foutje" dan ?

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 18:35    Onderwerp: Reageer met quote

petervdc schreef:

ZO te horen een fabricage "foutje" dan ?


Voor mijn part is dat één van de vele "foutjes" in de 2006-2010 reeks.
Ik hoop dat ge bvb ook mentaal voorbereid zijt op een waterpomprevisie, want dat komt in die reeks ook bepaald veel voor...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

En dan wordt er angstig gedaan over die 2003-modellen. Niet te begrijpen...en natuurlijk nog steeds te koop hier in de rommelmarkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1601
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Sep. 2012, 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een "feature", zeggen ze in de IT-wereld dan gekscherend !

kom kom, geef maar toe : er is maar één goeie jaargang : die van 2005 ! laugh3

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Sep. 2012, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Dat is een "feature", zeggen ze in de IT-wereld dan gekscherend !


Feature, mijn kl.ten...
Waarom kan KTM geen moto's maken die zo betrouwbaar zijn als vb Honda ? (niet dat daar nooit iets aan scheelt, maar toch)

Enfin, ik heb quasi geen problemen gehad met mijn model 2007, maar al die 'zwakke' punten zoals benzinepompen en andere shit, als fabrikant verhelp je dat toch asap als je nieuwe moto's van de band rollen ?

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6796
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Sep. 2012, 12:36    Onderwerp: Reageer met quote

ehum... Honda AT heeft 20 jaar lang dezelfde shitty pomp gehad als de adventure hoor... en ook niet verbeterd

Ik denk niet dat de boom te kort is, maar dat ie verkeerd ligt, en daardoor te weinig ruimte heeft. Bij de 2003 modellen kwam het ook al voor dat de boom langs het balhoofd stuk schuurde.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1601
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Sep. 2012, 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="petervdc"
Feature, mijn kl.ten...
Waarom kan KTM geen moto's maken die zo betrouwbaar zijn als vb Honda ? (niet dat daar nooit iets aan scheelt, maar toch) [/quote]

lol, man, ge koopt u een (elektro)-mechanisch ding, dan moet je weten dat dat kapot kan gaan. Zo simpel is het. Ge moet dat leren aanvaarden, gelijk het weer. Dat overkomt u ook zomaar zonder dat ge daar iets aan kunt doen. En heb je geluk, dan heb je ne moto die slechts zelden in panne valt. Of omgekeerd, dan ben je elke week in panne.

Als ge echt vrij van zorgen wilt rijden moet ge u maar ne scooter kopen. Ik heb de Fore nog nooit horen klagen over defecten. goofy

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Sep. 2012, 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:

Als ge echt vrij van zorgen wilt rijden moet ge u maar ne scooter kopen. Ik heb de Fore nog nooit horen klagen over defecten. goofy


Hmm, en vind ie het plezant eigenlijk, daarmee rijden ?

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Sep. 2012, 9:48    Onderwerp: Reageer met quote

1 vd draadjes die uit het contactslot kwamen was een stukje van zijn mantel kwijt, dus hebben we dat gesoldeerd, krimpkousje erover en tape.

Vreemd dat ik dit probleem voorheb terwijl de moto nog maar een paar 100km in mijn bezit is...

En de xenon bedrading & ballast was vrij knullig gemonteerd, zelfs met niet-waterdichte (auto) fiches... Als dit gebeurd is door de officiele ktm dealer waar de moto vandaan kwam, Triestig...

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif