lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Injectie + electrical gremlins?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Za, 15 Sep. 2012, 16:19    Onderwerp: Injectie + electrical gremlins? Reageer met quote

Bon, vorig weekend 1400km autostrade, geen probleem
maandag 50 ofzo in griekenland, geen probleem
dinsdag tem donderdagavond: hoog stationair toerental en zuipen als ne zatte zwitser (+10l per 100 km). Telkens ik herstarte was stationair even terug goed.
Donderdagnacht onweer/wolkbreukske
Vrijdag voormiddag: idem tot laatste tankbeurt in griekenland, daarna terug alles normaal?!
Vrijdagnamiddag aan de Albanese grens: Rij griekenland buiten, horten en stoten. Alle electriciteit uitgezet (mistlichten, gps, handvatverwarming (hele dag gietende regen, behalve rond uur of 10 toen ik (denk ik) Dr. Bean kruiste in een noord grieks dorpje (is die daar rally rijden?)). Ff aanschuiven aan grens om albanie binnen te gaan. Nie meer starten. Grens moeten overduwen :S.
In albanie terug getankt maar sinds de grens dus continue stilvallen (koppeling, stoppen, ...), niet starten zonder gas te geven. Tellerpartij die paar keer van kmu naar mph is geswitched automatisch. Knopjes op tellerpartij die niet meer werken..
Terug richting griekenland gesukkeld, niet betrouwbaar genoeg om binnenland albanie mee (nog eens) te verkennen.

Iemand enig idee?
Nu aant wachten op de boot, straks naar italie en dan hopelijk thuis geraken...

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Za, 15 Sep. 2012, 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

Alternatorfiche, batterijbornen of batterij zelf, spanningsregelaar.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Za, 15 Sep. 2012, 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Alternatorfiche, batterijbornen of batterij zelf, spanningsregelaar.


stroom genoeg nochtans, alles werkt, blijft werken, kan starten met gas open. Meerdere keren achter elkaar, dus batterij en connecties ok?

Dacht FI code 34 gisteren aan de grens (tss griekenland en albanie) zou injectionnozzle failure front cyl zijn.

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Za, 15 Sep. 2012, 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Een goed en makkelijk begin is alle stekker verbindingen (vooral dikke grijze tussen blok en radiator aan de rechterzijde) goed schoonmaken. Ook het hoofdrelais (rechts in keienbak geloof ik, bij 950 althamns, bij 990 misschien andere zijde) schoonmaken en zorgen dat alles goed vast zit.
_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Za, 15 Sep. 2012, 17:56    Onderwerp: Reageer met quote

marc lenssen schreef:
Een goed en makkelijk begin is alle stekker verbindingen (vooral dikke grijze tussen blok en radiator aan de rechterzijde) goed schoonmaken. Ook het hoofdrelais (rechts in keienbak geloof ik, bij 950 althamns, bij 990 misschien andere zijde) schoonmaken en zorgen dat alles goed vast zit.


Pas nieuwe startrelais, alle contacten zitten goed vast... anders was het al eerder gebeurd...
Batterijkabels, alternator ed ook allemaal goed vast.

Niets van die kabels verklaart volgens mij het gegeven dat ie wel lekker draait eens ik gasgeef, al is het maar om 500 rpm meer te maken... Als ik benzine geef doet ie het gewoon. Begin meer en meer te denken aan die injectionnozzle die verstopt zit (en dus zonder gasgeven, met minder druk?) en geen benzine doorlaat bij stationair rpm...

Dat er nu vocht in de stekkers kan zitten kan kloppen met die stortbui van donderdag en vrijdag. Ga ik niet uisluiten. Maar die high idle rpm, had ie niet toen ik thuis vertrok, pas na 3 dagen, zonder regen of ander vocht, gekregen stars

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Za, 15 Sep. 2012, 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

HHMMMM raadsel, en de accu er eens een paar minuten er af en dan 15 minuten iniloop laten doen? Of loopt ie dan ook zo'n hoge stationair?
_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Za, 15 Sep. 2012, 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

marc lenssen schreef:
HHMMMM raadsel, en de accu er eens een paar minuten er af en dan 15 minuten iniloop laten doen? Of loopt ie dan ook zo'n hoge stationair?


gaat niet, zonder gasgeven krijgt voorste cyl blijkbaar geen benzine en valt motor stil.
Deze nacht boot naar italie. Daar zsm injectiecleaner zoeken en hopen dat dat iets beter is.

In albanie heb ik er niet achter gezocht, de tankstations die ik passeerde hadden niet echt een winkeltje, laat staan dat ze injectiecleaner hadden Smile.
Hier de 20km in griekenland elk tankstation dat ik tegenkwam gestopt, maar helaas speculaas...

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Za, 15 Sep. 2012, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Die code op het fi licht kan ook komen nadat er een stroom onderbreking is geweest, de teller geeft dan een software versie aan. Weet je zeker dat de accu zelf helemaal top is?
_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Za, 15 Sep. 2012, 19:24    Onderwerp: Reageer met quote

marc lenssen schreef:
Die code op het fi licht kan ook komen nadat er een stroom onderbreking is geweest, de teller geeft dan een software versie aan. Weet je zeker dat de accu zelf helemaal top is?


Daar ben ik vrij zeker van... heb geen multimeter, maar starten opzich is geen probleem als ik gas geef (en dus benzine forceer).
Zelfs als ik licht (en 110w aan mistlicht enzo) even laat aanstaan start ze nog gewoon (met gasgeven dus). Als ik te weinig stroom zou hebben voor te starten, mag dat gas geven toch niets uitmaken. Of ben ik mis?

Ff vraagje ivm benzinepomp: geeft die continue dezelfde druk en is er dus een retour naar de tank van hetgene niet nodig is door de injectie (ala bmw). Nee toch he? Is toch maar 1 aansluiting tss tank en injectie (die snelkoppeling), toch?
Las dat daarnet ergens...

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Za, 15 Sep. 2012, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Injectie nozzle stuk kan ik me niet zo snel voorstellen, die gaat open of niet, er staat een constante druk op het systeem en de hoeveeheid branstof wordt bepaald door de openings tijd van de nozzle, niet door een hogere druk, als ik me niet vergis. Klinkt eerder naar een gasklep sensor die net fout staat en de ecu pas bij hogere opening een stationair signaal geeft.
Dit verklaart echter niet warom het dashboard raar doet. Sorry

_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Za, 15 Sep. 2012, 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

marc lenssen schreef:
Injectie nozzle stuk kan ik me niet zo snel voorstellen, die gaat open of niet, er staat een constante druk op het systeem en de hoeveeheid branstof wordt bepaald door de openings tijd van de nozzle, niet door een hogere druk, als ik me niet vergis. Klinkt eerder naar een gasklep sensor die net fout staat en de ecu pas bij hogere opening een stationair signaal geeft.
Dit verklaart echter niet warom het dashboard raar doet. Sorry


Dashboard is minste van mijn zorgen Smile.

wat jij zegt verklaart het hogere toerental en verbruik van eerder deze week ook dan. Klep die te ver open gaat bij stationair. niet?
Dus waarschijnlijk dat steppenmotortje dat dat regelt dan?
Plofte vandaag ook wel bij deceleratie ( terugschakelen en remmen op motor bij bergaf), dat zou dat ook verklaren natuurlijk...

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Za, 15 Sep. 2012, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

De gasklep zou prima kunnen staan maar als de gasklep sensor net verdraaid staat dan denkt die sensor dat de gesloten gasklep net open staat, en dus niet op stationar/gesloten. Pas als de motor een hoger toerental draait (gasklep ook echt opener) ziet de gasklepsensor de stand als "gesloten/stationair".
Ik zou dus eerder naar de stand van de sensor kijken dan naar de stand van de klep zelf. Misschien heeft de sensor eenklein tikje gekregen en is ie wat verdraaid?
Gaskleppen worden dacht ik door de kabels bedient, de steppen motortjes zijn voor de secundaire gaskleppen.

_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Za, 15 Sep. 2012, 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Heb geprobeerd jouw issues op andere fora terug te vinden. Veel van dezelfde symptomen worden toch terug gevoerd naar een niet goed/instabiele accu. Misschien dat de stroom teveel fluctueert? Toch eens bij een garage stoppen en die accu laten meten?
_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Sep. 2012, 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

marc lenssen schreef:
Heb geprobeerd jouw issues op andere fora terug te vinden. Veel van dezelfde symptomen worden toch terug gevoerd naar een niet goed/instabiele accu.


Exact mijn ervaring...na het plaatsen van een nieuwe accu waren alle gremlins weg als sneeuw voor de zon. Hoewel de TPS theorie ook wel aannemelijk lijkt, en voor mijn part eventueel ook de synchro met de verbindingsstang tussen de 2 primaire gaskleppen.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Sep. 2012, 21:31    Onderwerp: Re: Injectie + electrical gremlins? Reageer met quote

Roeligan schreef:
behalve rond uur of 10 toen ik (denk ik) Dr. Bean kruiste in een noord grieks dorpje (is die daar rally rijden?)).


dat geloof je toch niet he!!

in de middel of no-where...
yes that was me! ik meende al een bekende te zien, maar 't was net effe te snel.
Balkan-rally: www.balkanoffroad.com
ben net weer thuis

Wij zijn de dag erna ook compleet verzopen op een van de specials.

daar viel achtereenvolgen uit:
- roadbook (liep automatisch door (sluiting...)
- roadbook helemaal dood
- 690 injectie... middengebied liep ie niet meer !! allerlei injectie fouten
- GPS (sluiting in de antenne)
- mijn waterdichte Samsung tough phone...

Ik blijf het raar vinden, maar het was net alsof het zout-water was... Misschien door onweer zwaar geioniseerd ofzo??

in ieder geval: zoveel water dat het overal in zat (o.a. ook in mijn paspoort wat IN een zipzakje zat enzo...), en dat water leverde sluiting en storingen op in allelei zaken, waaronder injectie (failcode op de manifold-pressure sensor (aanzuigdruksensor)).

Na opwarmen onder een droog afdak ging het probleem over... en later kwam het weer terug (motor staat nu op transport ik zal 't wel nakijken als ie thuis is).

mogelijk is bij jou hetzelfde: ergens vuil water in een stekker van een sensor....

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif