Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Flatslide

|
Geplaatst: Ma, 16 Jan. 2006, 17:30 Onderwerp: Tankbescherming |
|
|
Weet iemand wat de tankbeschermbeugels van KTM kosten?
of als iemand er nog 1 heeft liggen......
_________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Ma, 16 Jan. 2006, 17:58 Onderwerp: |
|
|
Setje beugels kost net géén 200 eurie.
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Ma, 16 Jan. 2006, 18:32 Onderwerp: Re: Tankbescherming |
|
|
Flatslide schreef: | Weet iemand wat de tankbeschermbeugels van KTM kosten?
of als iemand er nog 1 heeft liggen......  |
Plat gegaan????
Daan
|
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

|
Geplaatst: Ma, 16 Jan. 2006, 22:06 Onderwerp: |
|
|
Nee gelukig niet!
ik vraag mijzelf aleen af wat de beste investering is voor op de weg, een setje beugels,of van die carbonplates.....
_________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Ma, 16 Jan. 2006, 23:27 Onderwerp: |
|
|
Flatslide schreef: | Nee gelukig niet!
ik vraag mijzelf aleen af wat de beste investering is voor op de weg, een setje beugels,of van die carbonplates.....  |
De meningen zijn daarover verdeeld als je zo de fora eens doorleest.
Beugels kunnen bij een glijer met lage snelheid veel schade voorkomen, het worden dan een soort van glijbeugels, maar als de snelheid wat hoger is en er bij de val of bij het raken van iets fikse zijwaartse krachten op komen, dan worden de beugels in de tank geduwt....dat is dus niet wat je wil.
Ik zelf heb wel de beugels, en die hebben bij mij tot doel de schade tot een minimum beperken bij een glijschade !
Ik vindt de beugels ook gewoon mooier als de Carbonplaten, denk alleen dat de carbon kappen zeker effectiever zijn tov de beugels.
Het probleem met de tanks is, dat ze onverwoestbaar zijn volgens de kenners, maar wel kreukels, deuken etc oplopen, die er met spuit en plamuurwerk slecht en strak er uit zijn te krijgen.
Sommige zetten dan pas de Carbonkappen eroverheen !
Voor de prijs maakt het allemaal niet uit,...beugels of de carbonkappen,..is lood om oud ijzer.
Ik heb wel begrepen dat de KTM kappen wat minder goed passen als de imitatiekappen, waar hier al wat over geschreven is: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=297
Ook Wings (van die imitatie Akra's) hebben de carbonkappen, zelfs in Oranje !
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
120.09 KB |
Weergegeven: |
494 keer |

|
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 17 Jan. 2006, 1:52 Onderwerp: |
|
|
Theo.nl schreef: | Flatslide schreef: | Nee gelukig niet!
ik vraag mijzelf aleen af wat de beste investering is voor op de weg, een setje beugels,of van die carbonplates.....  |
De meningen zijn daarover verdeeld als je zo de fora eens doorleest.
Beugels kunnen bij een glijer met lage snelheid veel schade voorkomen, het worden dan een soort van glijbeugels, maar als de snelheid wat hoger is en er bij de val of bij het raken van iets fikse zijwaartse krachten op komen, dan worden de beugels in de tank geduwt....dat is dus niet wat je wil.
Ik zelf heb wel de beugels, en die hebben bij mij tot doel de schade tot een minimum beperken bij een glijschade !
Ik vindt de beugels ook gewoon mooier als de Carbonplaten, denk alleen dat de carbon kappen zeker effectiever zijn tov de beugels.
Het probleem met de tanks is, dat ze onverwoestbaar zijn volgens de kenners, maar wel kreukels, deuken etc oplopen, die er met spuit en plamuurwerk slecht en strak er uit zijn te krijgen.
Sommige zetten dan pas de Carbonkappen eroverheen !
Voor de prijs maakt het allemaal niet uit,...beugels of de carbonkappen,..is lood om oud ijzer.
Ik heb wel begrepen dat de KTM kappen wat minder goed passen als de imitatiekappen, waar hier al wat over geschreven is: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=297
Ook Wings (van die imitatie Akra's) hebben de carbonkappen, zelfs in Oranje ! |
ik vind die beugels niet echt mooi, maar die vangen wel de eerste klap op
en die carbon beschermers niet, dan vangen de bevestigings punten van de tank het op lijkt mij
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

|
Geplaatst: Di, 17 Jan. 2006, 17:17 Onderwerp: |
|
|
Flatslide schreef: | Nee gelukig niet!
De originele "vleugeltjes" waarschijnlijk! De carbonkappen beschadigen best wel behoorlijk van een crash op de weg en (heb ik in ieder geval) vervangen.
Ik heb inmiddels wel een linker en rechter "goed gebruikte" carbonkap te koop. Wie biedt? (moet je misschien pas doen als er wel een plaatje te zien is)
M'n pc's zijn gecrashed thuis (behalve de server gelukkig) en wil even geen plaatjes plaatsen.
|
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Di, 17 Jan. 2006, 18:21 Onderwerp: |
|
|
@Daan;
Ik vind deze beugels van Eva ook wel mooi, alleen de verbinding met het frame vindt ik een beetje "knullig" .
Voor de rest ziet het er goed en degelijk uit,...beetje rijschoolachtig !
De link van EVA werkt niet meer !
verder is er voor de liefhebbers nog wat foto's van een tank met schade in de picture Gallery!
Tankschade Dr Bean
|
Naar boven |
|
 |
Tutu

|
Geplaatst: Di, 17 Jan. 2006, 19:40 Onderwerp: |
|
|
Theo.nl schreef: | @Daan;
Ik vind deze beugels van Eva ook wel mooi, alleen de verbinding met het frame vindt ik een beetje "knullig" .
|
De poot naar boven heeft volgens mij weinig nut. Die plek wordt nooit geraakt als je plat gaat. Dat vind ik persoonlijk ook lelijk aan deze set
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Di, 17 Jan. 2006, 19:47 Onderwerp: |
|
|
Tutu schreef: | Theo.nl schreef: | @Daan;
|
De poot naar boven heeft volgens mij weinig nut. Die plek wordt nooit geraakt als je plat gaat. Dat vind ik persoonlijk ook lelijk aan deze set  |
Die poot naar boven verdeeld wel de druk van het geheel bij een val,
en voorkomt ook dat de beugel "in"de tank gaat.
(zoals bij de originele het geval is).
Er is al eens iemand redelijk mee gevallen, beugel moest vervangen worden, tank heel
Daan
|
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
|
Geplaatst: Di, 17 Jan. 2006, 19:53 Onderwerp: |
|
|
Denk dat die beugel van evamotors ook beter dan de originele is, juist vanwege die extra buis. Maar vind em ook (nog) lelijker.
Ik ga voor die carbon plaatjes
|
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Di, 17 Jan. 2006, 23:38 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een keer een LC8 zien staan met val schade, die de originele valbeugels had.
Wat mij opviel aan de schade was dat door de klap op de valbeugel er een deuk in het frame was gekomen en dat de kap tussen tank en koplamp flink wat krassen had, ook de vorkpoot had een aantal krassen aan de onderkant. De tank was nog perfect.
Nu ben ik er zelf ook al een keertje bij gaan liggen. Mijn schade was een kras op de carbontankbeschermer en op de handkap.
Deze schade is dus vrij makkelijk te vervangen door een nieuwe tankbeschermer ( deze zijn ook per stuk te koop) en een nieuwe handkap.
Spuitwerk had ik niet en dat bespaart je een boel geld.
Ik had de indruk dat door de beugel de motor verder door kantelt waardoor die dus op die kap komt te liggen tussen tank en lamp.
(Krassen is spuitwerk is duur)
groet Johan
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 27 Jan. 2006, 13:30 Onderwerp: |
|
|
Heeel cool!!
Zeker het overwegen waard, en ideaal als je een GO!!!! heb!
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|