lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

vering borage vooraan

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wcduikertje



Geregistreerd op: 8-3-2010
Berichten: 39
Woonplaats: serskamp belgie

BerichtGeplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 11:28    Onderwerp: vering borage vooraan Reageer met quote

na 50 000 km moet ik nu de derde keer de borages vooraan laten vervangen. dit is geen gewone slijtage denk ik dan? ik ga er ook ni mee crossen of op circuit, dus zo heel hard ziet de vering nu ook weer ni af.
toegegeven, ik kuis mijne moto ook ni echt elke week, dus er hangt wel al eens wat vuil op de voorvork. maar ik heb nooit veel motot's gekuist en bij deze moeten de borages wel vlug vevangen worden.
heb wel al eens ktm adventure zien rondrijden met zwarte "veringkousen".
Helpt dat, iemand een idee waar je daar aangeraakt?
dank bij voorbaat

_________________
kawasaki kx 500, kawasaki zx 10, kawasaki zx 6 ,bmw k75, kawasaki zephyr, kawasaki gtr, suzuki dr 800 en nu de beste motor aller tijden: ktm 950 adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 11:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ontlucht je de poten regelmatig?
Door overdruk die opgebouwd wordt kan ook een lek ontstaan...

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 12:28    Onderwerp: Reageer met quote

Het vuil hoopt zich op in de schrapers (die voor de keerringen zitten). Die schapers hoor je elke beurt los te halen en schoon te maken, en Belgie moet je ze kuisen.

Als je dat niet doet komt het langzaam ini de keerring en gaat ie lekken. Overigens kun je dat vaak nog verhelpen door met een flinkerdun plasticje (filmstripje) heel voorzichtig tussen vork en keerring door te ' vegen'.


Lekt ie nu dan? ben je al veel olie kwijt?

Die sokjes zijn leuk, te koop bij de crosszaak, maar:
- De goede zijn 'hulzen' die je er alleen over kan zetten van bovenaf: Dus als de vork er uit is
- Het helpt alleen in hele vieze omstandigheden. voroal opgedroogde klei klonten stotene de keerring stuk.
- voor op de weg zou ik ze niet aan bevelen (ze verzamelen namelijk ook stof...); Dan is het veel beter om regelmatig effe een doekje er langs te halen!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

De nieuwe sokjes van Kriega hebben bovenstaande nadelen bijna niet...
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

ik rij al 61000 met mijn ktm, kuis mijn moto enkel na een vet off-roadritje (en dus niet na een droog), en veel meer dan twee keer per jaar is dat niet. En mijn bourages zijn nog nooit kapot gegaan.
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 18:18    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je toevallig ook wat 'plakkerige' voorpoten (stictie)?

Oftewel, reageert de motor ook al op heel licht kracht zetten op het stuur? Komt-ie na een keer naar boven uit de vering trekken en in de vering duwen op vrijwel hetzelfde punt terug?

Zo niet -> voorpoten goed uitlijnen. Niet goed uitgelijnde voorpoten slopen ook rap keringen en, nog erger, geleidebussen.


Die zwarte neopreen kousjes had ik op de LC4 wel en ze bevielen daar zo goed dat ik ze op de SV-ombouw ook geplaatst heb. Maar inderdaad wel de types die helemaal dicht zijn, dus niet met klitteband. De kousjes op de LC4 waren van KTM zelf (zaten er al op toen ik 'm kocht), die op de SV zijn universele van Acerbis. Ze kosten een euro of 20-25 per paar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ook hier nog nooit veel gereinigd onder de stofkappen, zelfs niet na een stevige baggerrit. Nog nooit lekkende dichtingen gehad.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif