Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wcduikertje
Geregistreerd op: 8-3-2010 Berichten: 39 Woonplaats: serskamp belgie
|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 11:28 Onderwerp: vering borage vooraan |
|
|
na 50 000 km moet ik nu de derde keer de borages vooraan laten vervangen. dit is geen gewone slijtage denk ik dan? ik ga er ook ni mee crossen of op circuit, dus zo heel hard ziet de vering nu ook weer ni af.
toegegeven, ik kuis mijne moto ook ni echt elke week, dus er hangt wel al eens wat vuil op de voorvork. maar ik heb nooit veel motot's gekuist en bij deze moeten de borages wel vlug vevangen worden.
heb wel al eens ktm adventure zien rondrijden met zwarte "veringkousen".
Helpt dat, iemand een idee waar je daar aangeraakt?
dank bij voorbaat _________________ kawasaki kx 500, kawasaki zx 10, kawasaki zx 6 ,bmw k75, kawasaki zephyr, kawasaki gtr, suzuki dr 800 en nu de beste motor aller tijden: ktm 950 adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 11:42 Onderwerp: |
|
|
Ontlucht je de poten regelmatig?
Door overdruk die opgebouwd wordt kan ook een lek ontstaan... _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 12:28 Onderwerp: |
|
|
Het vuil hoopt zich op in de schrapers (die voor de keerringen zitten). Die schapers hoor je elke beurt los te halen en schoon te maken, en Belgie moet je ze kuisen.
Als je dat niet doet komt het langzaam ini de keerring en gaat ie lekken. Overigens kun je dat vaak nog verhelpen door met een flinkerdun plasticje (filmstripje) heel voorzichtig tussen vork en keerring door te ' vegen'.
Lekt ie nu dan? ben je al veel olie kwijt?
Die sokjes zijn leuk, te koop bij de crosszaak, maar:
- De goede zijn 'hulzen' die je er alleen over kan zetten van bovenaf: Dus als de vork er uit is
- Het helpt alleen in hele vieze omstandigheden. voroal opgedroogde klei klonten stotene de keerring stuk.
- voor op de weg zou ik ze niet aan bevelen (ze verzamelen namelijk ook stof...); Dan is het veel beter om regelmatig effe een doekje er langs te halen! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 12:43 Onderwerp: |
|
|
De nieuwe sokjes van Kriega hebben bovenstaande nadelen bijna niet... _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 12:47 Onderwerp: |
|
|
ik rij al 61000 met mijn ktm, kuis mijn moto enkel na een vet off-roadritje (en dus niet na een droog), en veel meer dan twee keer per jaar is dat niet. En mijn bourages zijn nog nooit kapot gegaan. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 18:18 Onderwerp: |
|
|
Heb je toevallig ook wat 'plakkerige' voorpoten (stictie)?
Oftewel, reageert de motor ook al op heel licht kracht zetten op het stuur? Komt-ie na een keer naar boven uit de vering trekken en in de vering duwen op vrijwel hetzelfde punt terug?
Zo niet -> voorpoten goed uitlijnen. Niet goed uitgelijnde voorpoten slopen ook rap keringen en, nog erger, geleidebussen.
Die zwarte neopreen kousjes had ik op de LC4 wel en ze bevielen daar zo goed dat ik ze op de SV-ombouw ook geplaatst heb. Maar inderdaad wel de types die helemaal dicht zijn, dus niet met klitteband. De kousjes op de LC4 waren van KTM zelf (zaten er al op toen ik 'm kocht), die op de SV zijn universele van Acerbis. Ze kosten een euro of 20-25 per paar. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 20:21 Onderwerp: |
|
|
Ook hier nog nooit veel gereinigd onder de stofkappen, zelfs niet na een stevige baggerrit. Nog nooit lekkende dichtingen gehad. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|