Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Wo, 18 Apr. 2012, 20:02 Onderwerp: Lekkend reservoir achterrem |
|
|
Ok, er loopt remvloeistof uit mijn achterremreservoir en er kan geen remdruk opgebouwd worden.
Iemand een idee? Het rempedaal is gedemonteerd geweest, wellicht iets verkeerd gedaan? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Do, 19 Apr. 2012, 4:13 Onderwerp: |
|
|
Pas op met dat spul, het is een perfect afbijtmiddel.
Tja, je zegt dat het pedaal uit elkaar is geweest. Meest voor de hand liggend is dan beschadiging van rubbers en/of afdichtingen. Hopelijk heb je de zaak in elkaar gezet met remmenpasta (bv. van ATE) en zeker niet met olie of andersoortig vet? Dan lossen nl. je rubber delen in je remsysteem op. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Do, 19 Apr. 2012, 7:29 Onderwerp: |
|
|
Het enige wat eruit is geweest is het rempedaal met duwstaafje. Verder ben ik nergens aan geweest. De piston werkt nog zoals zou moeten. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Do, 19 Apr. 2012, 14:43 Onderwerp: |
|
|
Maar je zegt dat er geen remdruk opgebouwd kan worden. Dan werkt de plunjer toch niet naar behoren? En als er ook nog remvloeistof uit lekt, gok ik toch op een kapotte afdichting en lucht in je systeem.
Aangezien hij toch al lekt: waarom haal je die plunjer er niet even uit zodat je de afdichtingen kan controleren op beschadiging? Zijn ze goed, dan monteer je het gewoon weer voorzichtig terug.
Dat duwstangetje kan eigenlijk niet echt verkeerd zitten volgens mij. Als die helemaal aandrukt moet dat goed zijn. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Do, 19 Apr. 2012, 15:45 Onderwerp: |
|
|
Ik had vorig jaar iets soortgelijks. Nauwelijks meer remdruk.
Bleek het rubberen harmonicadingetje onder het deksel van het remvloeistofreservoir te lekken.
Vervangen voor een nieuw exemplaar en alles werkte weer naar behoren.
Hope this helps,
Grtzz |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Za, 21 Apr. 2012, 20:22 Onderwerp: |
|
|
Ik heb alles eens uit elkaar gehaald, en terug gemonteerd en nu werkt het terug . Geen idee wat het probleem was.
Vraag: moet ik op iets speciaals letten bij het ontluchten van de ABS-remmen? Momenteel heb ik ze gewoon ontlucht zoals elke motor, maar komt er nog meer bij kijken? In het WPH wordt dit niet gespecifieerd. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 10:44 Onderwerp: |
|
|
Dan heeft er gegarandeerd iets scheef gedrukt gezeten. Mooi dat het nu opgelost is.
Het ontluchten van de remmen is voor versies met en zonder ABS hetzelfde hoor.
Rij ze!  _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 11:49 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | Dan heeft er gegarandeerd iets scheef gedrukt gezeten. Mooi dat het nu opgelost is.
Het ontluchten van de remmen is voor versies met en zonder ABS hetzelfde hoor.
Rij ze!  |
Ik dacht dat er onder de tank bij de ABS-versies nog twee nippels moesten ontlucht worden?! |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 12:18 Onderwerp: |
|
|
Sorry: principe van ontluchten is hetzelfde bedoelde ik... Onder de tank zit de ABS-module en dat is natuurlijk het hoogste punt. Ook die even ontluchten dus. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 12:31 Onderwerp: |
|
|
Hazo? En waar vind ik die nippels terug? In het ABS-doosje onder het zadel? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
|