Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Vr, 30 Mrt. 2012, 18:48 Onderwerp: Olie voor temp van 0 tot 50 Celcius |
|
|
Wat voor olie kan ik het beste nemen Voor bergen en passen tot 5000m en woestijn met temp tot 45 celcius? Andre motors had het ook over olie speciaal voor glijlagers zoals KTM die heeft.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 30 Mrt. 2012, 23:09 Onderwerp: |
|
|
Dan lijkt mij (Motorex) 10W60 geen slecht idee. Ik denk dat dit één van de beste olietypes is voor een LC8 die het zwaarder dan gemiddeld te verduren krijgen. 't Is wel echt zwart goud als je de prijs bekijkt, maar er is nooit iets anders in de mijne gegaan. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Vr, 30 Mrt. 2012, 23:12 Onderwerp: |
|
|
Je zou een (Motorex) 10W60 ipv een 10W50 kunnen pakken, maar eerlijk gezegd denk ik dat je er met een gezond blok niet zo gek veel mee wint.
2e fan op de radiator en eventueel een oliekoelertje+thermostaat lijken me dan nuttiger. |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Vr, 30 Mrt. 2012, 23:31 Onderwerp: |
|
|
10w60 volsyntheet doen. Ik heb in Afrika gereden met de Putoline 10w50 wat opzich prima ging, echter het blok van mijn maatje met 10w60 was bij zeer hoge temperaturen toch wat rustiger. _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Sjarelke
Geregistreerd op: 15-6-2010 Berichten: 209 Woonplaats: Hollands Limburg
|
Geplaatst: Za, 31 Mrt. 2012, 12:57 Onderwerp: |
|
|
Bij mij is er in Namibie ook Motorex 10W60 ingegooid ivm de hoge temperaturen daar. Sudan gereden met Motorex 10W50, daar liep ie alleen 1 streepje warmer dan normaal, in diep woestijnzand, volle bepakking, bij 45+ graden EN harde wind in de rug. Verder nooit nergens last van gehad.. wat betreft olie dan.. Alleen DUUR ja!
Nooit de hoogte in geweest... |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Za, 31 Mrt. 2012, 16:50 Onderwerp: |
|
|
Bedankt, doe ik.
Een extra fan lijkt me een hoop werk en als ik het zo lees kan de motor het wel hebben.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Za, 31 Mrt. 2012, 20:36 Onderwerp: |
|
|
Extra fan is ook een eitje hoor. Heb vorig jaar een complete set besteld via adventure-machines. Metalen houder, fan, plug and play kabel en nieuwe temp.sensor voor in de radiator. Was 15 min werk en werkte perfect! _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Za, 31 Mrt. 2012, 21:09 Onderwerp: |
|
|
Die Motorex 10W60 kost iets van 21 euro de liter, toch? Valt in vergelijking met andere volsyntheten van de bekende merken nog wel mee opzich.
Extra fan lijkt me niet zo heel veel werk. Heb het destijds op de LC4 ook gedaan, en ik was daar in die f**ing feshfesh best blij mee. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2727 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 1 Apr. 2012, 8:46 Onderwerp: |
|
|
lc8 heeft imho geen 2e fan nodig.
het is mij nog niet gelukt om de motor oververhit te krijgen, ook niet in sudan met 50 graden op koeiesporen en boomstammen met 20-30.
Alleen in zandduinen waar je steeds het gas flink open heb met lage snelhijd zeg ik ja. Maar dat gaad 99,9% van de rijders toch nooit doen. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Zo, 1 Apr. 2012, 15:38 Onderwerp: |
|
|
10 min stapvoets rijden met 40 graden + kom je anders een end hoor. Ik vind het iig n prettig idee dat de motor het bijgekoeld krijgt. _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
|