lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Olie voor temp van 0 tot 50 Celcius

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Mrt. 2012, 18:48    Onderwerp: Olie voor temp van 0 tot 50 Celcius Reageer met quote

Wat voor olie kan ik het beste nemen Voor bergen en passen tot 5000m en woestijn met temp tot 45 celcius? Andre motors had het ook over olie speciaal voor glijlagers zoals KTM die heeft.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Mrt. 2012, 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

Dan lijkt mij (Motorex) 10W60 geen slecht idee. Ik denk dat dit één van de beste olietypes is voor een LC8 die het zwaarder dan gemiddeld te verduren krijgen. 't Is wel echt zwart goud als je de prijs bekijkt, maar er is nooit iets anders in de mijne gegaan.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Mrt. 2012, 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

Je zou een (Motorex) 10W60 ipv een 10W50 kunnen pakken, maar eerlijk gezegd denk ik dat je er met een gezond blok niet zo gek veel mee wint.

2e fan op de radiator en eventueel een oliekoelertje+thermostaat lijken me dan nuttiger.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Mrt. 2012, 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

10w60 volsyntheet doen. Ik heb in Afrika gereden met de Putoline 10w50 wat opzich prima ging, echter het blok van mijn maatje met 10w60 was bij zeer hoge temperaturen toch wat rustiger.
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Sjarelke



Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 209
Woonplaats: Hollands Limburg

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2012, 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij is er in Namibie ook Motorex 10W60 ingegooid ivm de hoge temperaturen daar. Sudan gereden met Motorex 10W50, daar liep ie alleen 1 streepje warmer dan normaal, in diep woestijnzand, volle bepakking, bij 45+ graden EN harde wind in de rug. Verder nooit nergens last van gehad.. wat betreft olie dan.. Alleen DUUR ja!
Nooit de hoogte in geweest...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2012, 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt, doe ik.

Een extra fan lijkt me een hoop werk en als ik het zo lees kan de motor het wel hebben.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2012, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Extra fan is ook een eitje hoor. Heb vorig jaar een complete set besteld via adventure-machines. Metalen houder, fan, plug and play kabel en nieuwe temp.sensor voor in de radiator. Was 15 min werk en werkte perfect!
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2012, 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Die Motorex 10W60 kost iets van 21 euro de liter, toch? Valt in vergelijking met andere volsyntheten van de bekende merken nog wel mee opzich.

Extra fan lijkt me niet zo heel veel werk. Heb het destijds op de LC4 ook gedaan, en ik was daar in die f**ing feshfesh best blij mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2727
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Apr. 2012, 8:46    Onderwerp: Reageer met quote

lc8 heeft imho geen 2e fan nodig.
het is mij nog niet gelukt om de motor oververhit te krijgen, ook niet in sudan met 50 graden op koeiesporen en boomstammen met 20-30.

Alleen in zandduinen waar je steeds het gas flink open heb met lage snelhijd zeg ik ja. Maar dat gaad 99,9% van de rijders toch nooit doen.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Apr. 2012, 15:38    Onderwerp: Reageer met quote

10 min stapvoets rijden met 40 graden + kom je anders een end hoor. Ik vind het iig n prettig idee dat de motor het bijgekoeld krijgt.
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif