Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
michelbijl
|
Geplaatst: Wo, 25 Jan. 2012, 14:18 Onderwerp: boutmoerschroefkopprobleem |
|
|
In de aanloop naar de aanschaf van een topkoffer via dit forum, een vraagje.
Om een topkoffer te kunnen monteren, moet het bagagedragertje achterop mijn 950 ADV er af. dit ding zit met 4 imbusbouten vast aan de motor. 2 gingen zonder problemen los, de andere 2 niet.
Ik heb de achterkant van de motor inmiddels gemarineerd in de kruipolie, de imbusgaten kapotgetrokken, ruimte voor een grote kruiskopschroevendraaier in de moerkoppen geslepen, een slagschroevendraaier gebruikt, getracht de boel warm te stoken, niets helpt, de moeren zitten moervast. Kennelijk heeft de vorige eigenaar ze lekker vastgezet.....
Heeft iemand anders nog een zinnig idee om die moeren los te krijgen?
Thnx!!! _________________ Om u, wij zijn. |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Wo, 25 Jan. 2012, 14:35 Onderwerp: |
|
|
Heb bij de dealer hun truc gezien.
Hij sloeg een torx - die een fractie groter was dan het inbusgat - met een hamer in het gat. Daamee losgedraaid. (Kans bestaat dat je torx bitje kan wegkieperen)
Suc6 Dekster |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Wo, 25 Jan. 2012, 14:57 Onderwerp: |
|
|
ja, of een boutje er op tiggen.. helaas corodeerd dat wel eens.
je kan wel vanaf de onderkant inboren bij die boutjes. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Wo, 25 Jan. 2012, 17:38 Onderwerp: |
|
|
http://www.liquimoly.co.uk/index.php?p=product_details&id=26
Screw Grip, verkocht door verschillende leveranciers, hoeft niet speciaal LiquiMoly te zijn. Kan nooit kwaad om hier een tubetje van te hebben liggen. Gaat een leven lang mee omdat je er maar zo weinig van nodig hebt (tenzij je al je bouten al kapot hebt gedraaid...)
Het lijkt een fabeltje, maar het spul werkt echt. Ik gebruik het een beetje als laatste redmiddel voordat ik een bout of moer ga uitboren of afslijpen/splijten, en heel vaak met succes. Het is een pasta, gebaseerd op synthetisch diamantpoeder. Je kan er eens naar vragen bij de betere gereedschaphandel. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Wo, 25 Jan. 2012, 21:22 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | http://www.liquimoly.co.uk/index.php?p=product_details&id=26
Screw Grip, verkocht door verschillende leveranciers, hoeft niet speciaal LiquiMoly te zijn. Kan nooit kwaad om hier een tubetje van te hebben liggen. Gaat een leven lang mee omdat je er maar zo weinig van nodig hebt (tenzij je al je bouten al kapot hebt gedraaid...)
Het lijkt een fabeltje, maar het spul werkt echt. Ik gebruik het een beetje als laatste redmiddel voordat ik een bout of moer ga uitboren of afslijpen/splijten, en heel vaak met succes. Het is een pasta, gebaseerd op synthetisch diamantpoeder. Je kan er eens naar vragen bij de betere gereedschaphandel. |
Interessant, had ik nog niet gezien. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 26 Jan. 2012, 13:46 Onderwerp: |
|
|
ik heb een dealer bij mij in de buurt daar ook met succes al gebruik van weten maken. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
|
Geplaatst: Do, 26 Jan. 2012, 20:08 Onderwerp: |
|
|
Ik met mijn grote mond.....
Na een nachtje geduld en een nieuwe slagschroevendraaier is het, zij het wat moeizaam, gelukt!
Zaterdag topkoffer overnemen en lekker schroeven! _________________ Om u, wij zijn. |
|
Naar boven |
|
 |
|