Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Icul8r
Geregistreerd op: 15-4-2008 Berichten: 44
|
Geplaatst: Vr, 23 Dec. 2011, 23:26 Onderwerp: Demontage achterschokbreker 950sm |
|
|
Iemand wel eens de schokbreker gedemonteerd van zijn 950SM? Ik wil hem wegbrengen voor een revisie. Ik heb de 2 grote imbussen zover losgedraaid als kan. Verder lijken deze imbussen er niet uit te komen. Maar er is nog geen beweging in de schokbreker te krijgen. Echt geweld heb ik niet gebruikt, maar had verwacht dat hij aan de onderkant los zou komen. De achterkant hangt aan de swingarm in de lucht en het achterwiel is gedemonteerd.
Snap dus niet echt waarom hij niet los "valt".
Iemand? |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2732 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 24 Dec. 2011, 0:34 Onderwerp: |
|
|
bouten moeten er uit vandaan. dus wiel iets optillen en bout er uit trekken. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Icul8r
Geregistreerd op: 15-4-2008 Berichten: 44
|
Geplaatst: Za, 24 Dec. 2011, 1:07 Onderwerp: |
|
|
Ok, dank voor het snell antwoord, maar hoe de F*ck krijg ik beide "verstopte" inbusbouten eruit? De ene zit in de achterbrug. De andere aan de bovenkant ook min of meer verstopt in een holle buis? |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 758 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 24 Dec. 2011, 1:33 Onderwerp: |
|
|
'Gewoon' er helemaal uitdraaien. Begin met de onderste, zodra je merkt dat de schokbreker 'vrij' is, rustig aan doen, je wilt niet dat die bout in de achterbrug valt.
Schokbreker beetje naar achter trekken en de brug omlaag duwen.
Dan de bovenste eruit draaien, zorg dat de boel niet op de grond dondert. |
|
Naar boven |
|
 |
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Za, 24 Dec. 2011, 10:42 Onderwerp: |
|
|
Als hij opgebokt is zou ik de vrije ruimte onder de achterband eerst opvullen zodat de boel niet onderspanning staat en dan maar draaien maar houdt de onderste bout wel aan de inbussleutel anders wordt het zoeken.
Groeten Bertje _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
 |
Icul8r
Geregistreerd op: 15-4-2008 Berichten: 44
|
Geplaatst: Ma, 26 Dec. 2011, 1:49 Onderwerp: |
|
|
Dank het is gelukt allemaal. De poten en de shock zijn weg voor een revisie  |
|
Naar boven |
|
 |
Icul8r
Geregistreerd op: 15-4-2008 Berichten: 44
|
Geplaatst: Di, 24 Jan. 2012, 0:04 Onderwerp: |
|
|
Spulletje weer terug gekregen en weer gemonteerd. Rijdt weer heerlijk!!!! Kan weer lekker de volgende 53000km mee!
en nog bedankt voor de hulp!!! |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Di, 24 Jan. 2012, 22:23 Onderwerp: |
|
|
Icul8r schreef: | Spulletje weer terug gekregen en weer gemonteerd. Rijdt weer heerlijk!!!! Kan weer lekker de volgende 53000km mee!
en nog bedankt voor de hulp!!! |
kan je even vermelden wat je betaald hebt en wie de revisieuitgevoerd heeft?
Thanx _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Za, 22 Aug. 2015, 16:50 Onderwerp: |
|
|
Even een oud topic kicken... Dát zou ik ook weleens willen weten
Ps: gaat bij mij om een Adventure maar principe blijft natuurlijk gelijk.
Vorig jaar is 'ie omgebouwd naar S, de voorkant lekker ververst maar achter twijfel ik eraan omdat er enkel een andere veer is gestoken. |
|
Naar boven |
|
 |
|