lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Demontage achterschokbreker 950sm

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Icul8r



Geregistreerd op: 15-4-2008
Berichten: 44

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Dec. 2011, 23:26    Onderwerp: Demontage achterschokbreker 950sm Reageer met quote

Iemand wel eens de schokbreker gedemonteerd van zijn 950SM? Ik wil hem wegbrengen voor een revisie. Ik heb de 2 grote imbussen zover losgedraaid als kan. Verder lijken deze imbussen er niet uit te komen. Maar er is nog geen beweging in de schokbreker te krijgen. Echt geweld heb ik niet gebruikt, maar had verwacht dat hij aan de onderkant los zou komen. De achterkant hangt aan de swingarm in de lucht en het achterwiel is gedemonteerd.

Snap dus niet echt waarom hij niet los "valt".

Iemand?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2732
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 24 Dec. 2011, 0:34    Onderwerp: Reageer met quote

bouten moeten er uit vandaan. dus wiel iets optillen en bout er uit trekken.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Icul8r



Geregistreerd op: 15-4-2008
Berichten: 44

BerichtGeplaatst: Za, 24 Dec. 2011, 1:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, dank voor het snell antwoord, maar hoe de F*ck krijg ik beide "verstopte" inbusbouten eruit? De ene zit in de achterbrug. De andere aan de bovenkant ook min of meer verstopt in een holle buis?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 758
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Za, 24 Dec. 2011, 1:33    Onderwerp: Reageer met quote

'Gewoon' er helemaal uitdraaien. Begin met de onderste, zodra je merkt dat de schokbreker 'vrij' is, rustig aan doen, je wilt niet dat die bout in de achterbrug valt.
Schokbreker beetje naar achter trekken en de brug omlaag duwen.
Dan de bovenste eruit draaien, zorg dat de boel niet op de grond dondert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Za, 24 Dec. 2011, 10:42    Onderwerp: Reageer met quote

Als hij opgebokt is zou ik de vrije ruimte onder de achterband eerst opvullen zodat de boel niet onderspanning staat en dan maar draaien maar houdt de onderste bout wel aan de inbussleutel anders wordt het zoeken.

Groeten Bertje

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Icul8r



Geregistreerd op: 15-4-2008
Berichten: 44

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Dec. 2011, 1:49    Onderwerp: Reageer met quote

Dank het is gelukt allemaal. De poten en de shock zijn weg voor een revisie smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Icul8r



Geregistreerd op: 15-4-2008
Berichten: 44

BerichtGeplaatst: Di, 24 Jan. 2012, 0:04    Onderwerp: Reageer met quote

Spulletje weer terug gekregen en weer gemonteerd. Rijdt weer heerlijk!!!! Kan weer lekker de volgende 53000km mee!

en nog bedankt voor de hulp!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Di, 24 Jan. 2012, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

Icul8r schreef:
Spulletje weer terug gekregen en weer gemonteerd. Rijdt weer heerlijk!!!! Kan weer lekker de volgende 53000km mee!

en nog bedankt voor de hulp!!!


kan je even vermelden wat je betaald hebt en wie de revisieuitgevoerd heeft?

Thanx

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DanDirt



Geregistreerd op: 15-8-2013
Berichten: 213

BerichtGeplaatst: Za, 22 Aug. 2015, 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Even een oud topic kicken... Dát zou ik ook weleens willen weten

Ps: gaat bij mij om een Adventure maar principe blijft natuurlijk gelijk.
Vorig jaar is 'ie omgebouwd naar S, de voorkant lekker ververst maar achter twijfel ik eraan omdat er enkel een andere veer is gestoken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif