Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Harry

|
Geplaatst: Di, 17 Jan. 2012, 2:50 Onderwerp: |
|
|
Vooruit, nog maar eens een duit in het zakje: Ik hoop dat je door de bomen het bos nog kunt zien.
http://www.digitalo.de/products/143066/Steckschluesselsatz-10mm-3-8-61-teilig.html?WT.mc_id=preissuchmaschine&ref=5&products_model=C97516&utm_source=preissuchmaschine&utm_medium=CPC&utm_campaign=C97516&WT.mc_id=preissuchmaschine
Hier heb ik hem vandaan. Was toen ik hem kocht wel iets goedkoper (rond de 60 euro toen) en ik kan alleen maar zeggen dat ik het een ontzettend fijne en doordachte set vind. Ik pak er elke keer als ik aan een auto, bus of motor sleutel naar terug. Ondanks dat ik ook Gedore en Facom heb. Enig minpuntje zoals gezegd de iets grovere vertanding van de ratel. Maar hij is wel echt hufterproof.
Over de Lidl-sets kan ik niet oordelen. In ergonomie loopt Facom doorgaans voorop, zie bijvoorbeeld de fijne vertanding van hun ratels zoals al aangegeven, of de speciale aangrijpvlakken van hun sleutels. Vaak net een beetje extra waardoor het net even fijner of sneller werkt.
Verder inderdaad: de keuze van gereedschap is vaak erg persoonlijk. Kijk wat je belangrijk vindt. De doppendoos is natuurlijk niet de enige gereedschapsset waar je mee gaat werken. Zo vind ik bijvoorbeeld persoonlijk de schroevendraaiers, vooral kruiskop, van Gedore gewoon troep. Daar kies ik zelf zonder meer voor Facom. Tangen gebruik ik het liefst van Knipex of eventueel Bahco als tweede keus. Momentsleutels heb ik Hazet liggen, Britool en Norbar (die laatste is Gedore binnenwerk maar met een kunststof buitenkant (uiteraard is deze voor de kleine aanhaalmomentjes) Ach, zoveel mensen, zoveel wensen...
Trap alleen niet in die zogenaamde wondersets en magische sleutels die je weleens in die homeshoppingprogramma's en advertenties die je leven beter maken tegenkomt. Als dat echt zo geweldig was had je dat heus wel bij de betere gereedschaphandel aangetroffen.
Ik hoop dat je tussen al dat aanbod iets van je gading kan vinden.
_________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 18 Jan. 2012, 9:00 Onderwerp: |
|
|
als ik de plaatjes zo zie, lijkt het iig alsof ze erg goed naar Mannesmann gekeken hebben toen ze het doosje oranje maakte
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Do, 19 Jan. 2012, 0:59 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | als ik de plaatjes zo zie, lijkt het iig alsof ze erg goed naar Mannesmann gekeken hebben toen ze het doosje oranje maakte  |
Sterker nog , zelfde fabriek andere verpakking
Er zijn niet zoveel echte fabrikanten van specifieke gebruiksartikelen.
Halffabricaten zijn er veel meer en herverpakken is een ware industrie geworden
_________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|