lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

bovenste knopje dashboard werkt nauwelijks nog

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph

BerichtGeplaatst: Do, 29 Dec. 2011, 22:36    Onderwerp: bovenste knopje dashboard werkt nauwelijks nog Reageer met quote

Hoi,

het bovenste knopje van mijn dashboard werkt nog nauwelijks. In de loop van het laatste jaar ben ik het dieper en dieper moeten gaan induwen om nog door het menu te kunnen lopen.

Heeft iemand dat nog al voorgehad? Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

groeten en prettige feesten voor wie gaat feesten.

disco stu

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Dec. 2011, 0:04    Onderwerp: Reageer met quote

Een gewone klassieke 950 speedometer toch?

Als het is dat je altijd dieper en dieper moet gaan duwen, lijkt het me de speling die groter wordt tussen het zwarte rubberen knopje waar je op duwt en het onderliggende witte staafknopje dat wordt ingeduwd door het zwarte rubberen knopje.

Een simpele oplossing zou zijn om daar gewoon een stukje materiaal van de juiste vorm tussen te plaatsen (eventueel vastlijmen op het witte onderliggende knopje) om de te grote speling weg te werken.

Als het probleem echt elektronisch is, is het een groter (en duurder) probleem.

Begin met de speedometer eens te demonteren en volledig terug correct in elkaar te zetten, wie weet lost dat al het probleem op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Dec. 2011, 0:20    Onderwerp: Reageer met quote

Heb hetzelfde probleem gehad, bijna 2 jaar mee rondgereden. Maar aangezien ik een tripmaster switch heb heb ik er verder eigenlijk nooit naar omgekeken.
Vorige maand de hele teller uit elkaar gehaald, knopje ingespoten met contactcleaner en dan grondig drooggeblazen. Daarna werkte hij weer volledig op de display zelf.

Moest het knopje echt kapot zijn dan is vervangen zeer moeilijk (SMD-componenten, enkel te desolderen mits ervaring en een geschikte soldeerbout). Enige en betaalbare oplossing is dan een tripmaster aanschaffen en daarmee door het menu scrollen.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Dec. 2011, 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

Knutsel? 't Is bij mij ook zover, trouwens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Dec. 2011, 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

disco stu schreef:
Een gewone klassieke 950 speedometer toch?

Als het is dat je altijd dieper en dieper moet gaan duwen, lijkt het me de speling die groter wordt tussen het zwarte rubberen knopje waar je op duwt en het onderliggende witte staafknopje dat wordt ingeduwd door het zwarte rubberen knopje.

jep jep, dat is het probleem. Mechanisch dus. Ne keer mee spelen dan. 'k ben al contect dat ik niet de enige ben, want ik had daarover nog niets gelezen.

Aleph

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Dec. 2011, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
Knutsel? 't Is bij mij ook zover, trouwens.

pffffffff, geen tijd om creatief te knutselen. Alle tijd teveel gaat naar leren werken met Small Business Server 2003 en 2011.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: