Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Eppo

Geregistreerd op: 23-7-2005 Berichten: 71 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 21:10 Onderwerp: |
|
|
Noppie,
ik heb net vorige week ook een 16 tands vtw erop gezet. Eigenlijk ging dit best heel goed en redelijk makkelijk. En inderdaad als je je achterwiel even los haalt heb je zat ruimte met de ketting. Ik krijg hem nu ook best leuk op zijn achterwiel (goed advies Daan!!) Alleen spint hij inderdaad wel erg op het asfalt als het wat nat is. _________________ De enthousiaste beginner |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 21:16 Onderwerp: |
|
|
Eppo schreef: | Noppie,
ik heb net vorige week ook een 16 tands vtw erop gezet. Eigenlijk ging dit best heel goed en redelijk makkelijk. En inderdaad als je je achterwiel even los haalt heb je zat ruimte met de ketting. Ik krijg hem nu ook best leuk op zijn achterwiel (goed advies Daan!!) Alleen spint hij inderdaad wel erg op het asfalt als het wat nat is. |
Dat spinnen heb je inderdaad snel als je op noppies rijdt,
ook "stoppies"zijn lastig met een noppenband voor (voorband glijdt dan door op het asvalt.
Ik heb al regelmatig het achterwiel hoog in de lucht bij "stoplichtstoppies" (sorry, ff offtopic)
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 23:01 Onderwerp: |
|
|
nagoed.. iedereen al gereageerd! top .. leuk dat het forum ni vanzelf loopt
iig ben ik het eens met Daan
- 16 tands, super op de weg
- topsnelheid gelijk
- ook bij 180km/h snelweg heb ik er geen last van
- wheeliebar nodig
- achterwiel los zodat de spanplaat langs de bout opkan
- achterwiel helemaal naar voren
- ketting er even afrollen (naar die plasticvertanding die daarvoor speciaal is
- vtw verwisselen gaat dan, kapje en kettingvanger losdraaien, tandwiel losdraaien en de hele zaak van de splines afschuiven.
- tandwiel "uit" de ketting pakken, nieuwe tandwiel erin,
- omgekeerde volgorde weer terug.
LET WEL: Je moet een goeie dopsleutel hebben voor de tandwielmoer (moet best vast)
en: Borgplaat opnieuw omslaan (nieuw stukje nemen!): Niet TE hand op de uitgaande as slaan. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Noppie
Geregistreerd op: 4-1-2005 Berichten: 155
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 23:07 Onderwerp: |
|
|
Badankt allemaal voor de reacties, ik ga aankomende week eens rustig ervoor zitten. Ik zal gelijk piccies maken voor een tech handleiding zodat zefs de grootste sufferd het zometeen zelf kan (Lees: als ik het kan, kan iedereen het)
Grtzz |
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Di, 13 Dec. 2005, 17:50 Onderwerp: |
|
|
Moest je om een 17 tands eraf te krijgen niet ook even de koppelingzuiger losmaken? (de leidingen hoeven niet los) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Di, 13 Dec. 2005, 17:55 Onderwerp: |
|
|
erwindob schreef: | Moest je om een 17 tands eraf te krijgen niet ook even de koppelingzuiger losmaken? (de leidingen hoeven niet los) |
Had ik toch al beschreven???
Bovenin pag 1
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Di, 13 Dec. 2005, 17:57 Onderwerp: |
|
|
ah sorry, vergeten terug te bladeren. |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 21 Okt. 2007, 17:46 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook voor het eerst een nieuwe voortandwiel erop gemonteerd. Alleen zat dit ding zo vast dat ik er een poelie trekker bij heb moeten halen. Bij mij duurde het dus ook wat langer dan 3/4 uur . Ik heb direct ook alle zut van de koppeling gever enz verwijderd, ook een flink karwei.
even proef gereden en alles doet het. Alleen kon ik geen moment vinden voor de moer dus ben ik maar een kwartslag voor het afbreken gestopt.
Ad
het voor tandwiel heeft er 20 000 km op gezeten en was wel uitgelubbert maar niet totaal op, goed spul dus. _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 21 Okt. 2007, 18:24 Onderwerp: |
|
|
Op m'n splinternieuwe 990 (nog geen meter mee gereden) zat het voortandwiel ook zo vast op de as, volgen mij zat er gewoon borgvloeistof op de spiebaan van de uitgaande as
Ook een poelietrekker gebruikt.
Destijds bij m'n 950 kon ik na het omtikken van het borgplaatje de moer bijna met de hand losdraaien, zo los zat die
Ook op de 950 van wilfred zat laatst de moer erg los ,zo bleek.
dus in oostenrijk draaien ze die moer ook niet al te vast
Zat het dwarspennetje wat roteren van de koppdrukstift voorkomen moet nog netjes op z'n plaats toen je de boel weer terugmonteerde???
(wordt nl nog wel eens vergeten). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 22 Okt. 2007, 0:04 Onderwerp: |
|
|
in het duits heet een VTW een Ritzel. Je moet dus even zoeken naar:
SK Mutter Kettenritzel... 20x1,5.
Dan vind je voor de 950: 60NM met borgplaat,
en voor de 990: 100NM met borgplaat.
Loctite word in bijde gevallen niet vermeld, maar is wat mij betreft wel aan te bevelen (gewone 243 loctite)
En Ad... jij moest natuurlijk gewoon eerst 20.000km mongoliemodder weghalen  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 22 Okt. 2007, 7:12 Onderwerp: |
|
|
Da's vreemd, veel meer aanhaalkoppel voor de 990
Maarja, ook wel begrijpelijk, door die hogere cilinderinhoud staan er natuurlijk veel meer pk's op die uitgaande as te jengelen  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 22 Okt. 2007, 18:10 Onderwerp: |
|
|
of blijkbaar liep ie nogal eens los...
Overigens is die 100Nm voor een 20x1,5 moer op een hardstalen as een heel normaal koppel, kijk maar eens naar bijv de koppelingsmoer: ook 20x1,5, maar 130Nm. Dit is wel een hardere staalsoort moer volgens mij. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
SM-Ronald

Geregistreerd op: 19-11-2007 Berichten: 32 Woonplaats: vlaardingen
|
Geplaatst: Zo, 16 Dec. 2007, 21:28 Onderwerp: |
|
|
Ik heb van het weekend ook een 16 tands tandwiel gemonteerd op mijn 950 sm
Het is een orgineel ktm tandwiel bij sommer vandaan
Maar op het nieuwe tandwiel zit geen rubber aan de zijkanten
Het ziet er ook niet naaruit dat ik dat over kan zetten van de oude
Zou het schadelijk zijn om zonder te rijden ?
En wat heeft het voor nut ? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 16 Dec. 2007, 21:37 Onderwerp: |
|
|
Ronald,
Een 16 tands met demper is volgens mij gewoonweg niet te koop,
alleen de originele 17 heeft dat.
Theoretisch dempt dit rubber transmissiegeluiden, maar ik heb nooit verschil bemerkt.
In het terrein 'geeft de demper eerder nadelen, nl opgebouwd zand en blubber kan niet weg, maar gaat klem zitten tussen demper en ketting.
Dus....gewoon monteren die 16  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
SM-Ronald

Geregistreerd op: 19-11-2007 Berichten: 32 Woonplaats: vlaardingen
|
Geplaatst: Ma, 17 Dec. 2007, 20:36 Onderwerp: |
|
|
Hij zit er al op,ik was nieuwschierig wat het rubber zou moeten doen
Transmisie geluiden dempen !!!
Lijkt mijn niet echt nodig met twee open akra`s :))
Bedankt voor de info
Ronald |
|
Naar boven |
|
 |
|