lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

16 tands tandwiel plaatsen hoe?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eppo



Geregistreerd op: 23-7-2005
Berichten: 71
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

Noppie,
ik heb net vorige week ook een 16 tands vtw erop gezet. Eigenlijk ging dit best heel goed en redelijk makkelijk. En inderdaad als je je achterwiel even los haalt heb je zat ruimte met de ketting. Ik krijg hem nu ook best leuk op zijn achterwiel (goed advies Daan!!) Alleen spint hij inderdaad wel erg op het asfalt als het wat nat is.

_________________
De enthousiaste beginner
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 21:16    Onderwerp: Reageer met quote

grin
Eppo schreef:
Noppie,
ik heb net vorige week ook een 16 tands vtw erop gezet. Eigenlijk ging dit best heel goed en redelijk makkelijk. En inderdaad als je je achterwiel even los haalt heb je zat ruimte met de ketting. Ik krijg hem nu ook best leuk op zijn achterwiel (goed advies Daan!!) Alleen spint hij inderdaad wel erg op het asfalt als het wat nat is.


Dat spinnen heb je inderdaad snel als je op noppies rijdt,
ook "stoppies"zijn lastig met een noppenband voor (voorband glijdt dan door op het asvalt.

Ik heb al regelmatig het achterwiel hoog in de lucht bij "stoplichtstoppies" grin (sorry, ff offtopic)

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

nagoed.. iedereen al gereageerd! top .. leuk dat het forum ni vanzelf loopt smiley

iig ben ik het eens met Daan
- 16 tands, super op de weg
- topsnelheid gelijk
- ook bij 180km/h snelweg heb ik er geen last van
- wheeliebar nodig smiley

- achterwiel los zodat de spanplaat langs de bout opkan
- achterwiel helemaal naar voren
- ketting er even afrollen (naar die plasticvertanding die daarvoor speciaal is

- vtw verwisselen gaat dan, kapje en kettingvanger losdraaien, tandwiel losdraaien en de hele zaak van de splines afschuiven.
- tandwiel "uit" de ketting pakken, nieuwe tandwiel erin,
- omgekeerde volgorde weer terug.

LET WEL: Je moet een goeie dopsleutel hebben voor de tandwielmoer (moet best vast)
en: Borgplaat opnieuw omslaan (nieuw stukje nemen!): Niet TE hand op de uitgaande as slaan.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Noppie



Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 155

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Badankt allemaal voor de reacties, ik ga aankomende week eens rustig ervoor zitten. Ik zal gelijk piccies maken voor een tech handleiding zodat zefs de grootste sufferd het zometeen zelf kan (Lees: als ik het kan, kan iedereen het)

Grtzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Di, 13 Dec. 2005, 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

Moest je om een 17 tands eraf te krijgen niet ook even de koppelingzuiger losmaken? (de leidingen hoeven niet los)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 13 Dec. 2005, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

erwindob schreef:
Moest je om een 17 tands eraf te krijgen niet ook even de koppelingzuiger losmaken? (de leidingen hoeven niet los)



Had ik toch al beschreven???

Bovenin pag 1

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Di, 13 Dec. 2005, 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

ah sorry, vergeten terug te bladeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Okt. 2007, 17:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook voor het eerst een nieuwe voortandwiel erop gemonteerd. Alleen zat dit ding zo vast dat ik er een poelie trekker bij heb moeten halen. Bij mij duurde het dus ook wat langer dan 3/4 uur angry . Ik heb direct ook alle zut van de koppeling gever enz verwijderd, ook een flink karwei.
even proef gereden en alles doet het. Alleen kon ik geen moment vinden voor de moer dus ben ik maar een kwartslag voor het afbreken gestopt.

Ad

het voor tandwiel heeft er 20 000 km op gezeten en was wel uitgelubbert maar niet totaal op, goed spul dus.

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Okt. 2007, 18:24    Onderwerp: Reageer met quote

Op m'n splinternieuwe 990 (nog geen meter mee gereden) zat het voortandwiel ook zo vast op de as, volgen mij zat er gewoon borgvloeistof op de spiebaan van de uitgaande as worried2
Ook een poelietrekker gebruikt.

Destijds bij m'n 950 kon ik na het omtikken van het borgplaatje de moer bijna met de hand losdraaien, zo los zat die undecided
Ook op de 950 van wilfred zat laatst de moer erg los ,zo bleek.

dus in oostenrijk draaien ze die moer ook niet al te vast wink3

Zat het dwarspennetje wat roteren van de koppdrukstift voorkomen moet nog netjes op z'n plaats toen je de boel weer terugmonteerde???
(wordt nl nog wel eens vergeten).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Okt. 2007, 0:04    Onderwerp: Reageer met quote

in het duits heet een VTW een Ritzel. Je moet dus even zoeken naar:
SK Mutter Kettenritzel... 20x1,5.

Dan vind je voor de 950: 60NM met borgplaat,
en voor de 990: 100NM met borgplaat.

Loctite word in bijde gevallen niet vermeld, maar is wat mij betreft wel aan te bevelen (gewone 243 loctite)



En Ad... jij moest natuurlijk gewoon eerst 20.000km mongoliemodder weghalen laugh laugh

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Okt. 2007, 7:12    Onderwerp: Reageer met quote

Da's vreemd, veel meer aanhaalkoppel voor de 990 wreck

Maarja, ook wel begrijpelijk, door die hogere cilinderinhoud staan er natuurlijk veel meer pk's op die uitgaande as te jengelen tongue2 wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Okt. 2007, 18:10    Onderwerp: Reageer met quote

of blijkbaar liep ie nogal eens los...

Overigens is die 100Nm voor een 20x1,5 moer op een hardstalen as een heel normaal koppel, kijk maar eens naar bijv de koppelingsmoer: ook 20x1,5, maar 130Nm. Dit is wel een hardere staalsoort moer volgens mij.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
SM-Ronald



Geregistreerd op: 19-11-2007
Berichten: 32
Woonplaats: vlaardingen

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Dec. 2007, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb van het weekend ook een 16 tands tandwiel gemonteerd op mijn 950 sm
Het is een orgineel ktm tandwiel bij sommer vandaan
Maar op het nieuwe tandwiel zit geen rubber aan de zijkanten
Het ziet er ook niet naaruit dat ik dat over kan zetten van de oude
Zou het schadelijk zijn om zonder te rijden ?
En wat heeft het voor nut ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Dec. 2007, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ronald,

Een 16 tands met demper is volgens mij gewoonweg niet te koop,
alleen de originele 17 heeft dat.
Theoretisch dempt dit rubber transmissiegeluiden, maar ik heb nooit verschil bemerkt.

In het terrein 'geeft de demper eerder nadelen, nl opgebouwd zand en blubber kan niet weg, maar gaat klem zitten tussen demper en ketting.

Dus....gewoon monteren die 16 wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SM-Ronald



Geregistreerd op: 19-11-2007
Berichten: 32
Woonplaats: vlaardingen

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Dec. 2007, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Hij zit er al op,ik was nieuwschierig wat het rubber zou moeten doen
Transmisie geluiden dempen !!!
Lijkt mijn niet echt nodig met twee open akra`s :))
Bedankt voor de info

Ronald
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif