lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

achterrem ontluchten
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Aug. 2011, 12:48    Onderwerp: achterrem ontluchten Reageer met quote

Wat is daar de ideale procedure voor?
(maakt het iets uit of er ABS of niet tussenzit?)

Moet nogal diep trappen na het laatste onderhoud, geen zin/tijd om er mee terug tot bij de dealer te gaan.
Na 2 of 3 keer trappen voelt de rem normaal, tot de volgende keer dat ik hem moet gebruiken.
Doet me denken aan lucht in het circuit, niet?

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 20 Aug. 2011, 1:45    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon ontluchten

ff met de hand drukken totdat je goed druk voelt.
nippel op de remklauw open ( slangetje op nippel naar beker - potje oid)
druk weg - nippel weer dicht
weer druk opbouwen enz

Wel tijdig vloeistof bijvullen idea2

Je hebt ook speciale flessen die je op de nippel kan zetten. Ik heb die slechts 1 keer gebruikt.

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Aug. 2011, 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

highrider schreef:
Gewoon ontluchten

ff met de hand drukken totdat je goed druk voelt.
nippel op de remklauw open ( slangetje op nippel naar beker - potje oid)
druk weg - nippel weer dicht
weer druk opbouwen enz

Wel tijdig vloeistof bijvullen idea2

Je hebt ook speciale flessen die je op de nippel kan zetten. Ik heb die slechts 1 keer gebruikt.


Ben er ondertussen in geslaagd... Lucht belletjes zaten helemaal bovenaan in de klauw, dus die waren er zeer snel uit Smile

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Sep. 2011, 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

Even ouder topic oprakelen.

Tijdens de geslaagde forumdag heb ik met StevenD eens naar mijn achterrem gekeken, want ook die had (weer) lucht. Steven had hetzelfde gehad op zijn trip. Ontluchten/nieuwe olie verhelpt het euvel. Maar het komt vroeg of laat wel weer terug, althans bij mij...

Vraag 1:
- hebben anderen dit ook?

Vraag 2:
- is er een manier om er voorgoed van af te zijn?


Met een ABS model als ik heb, denk ik er over om de leiding van de achterrem rechtstreeks naar de klauw te verleggen (achterwiel blokkeren door hard remmen vind ik minder erg dan voor) ipv via de ABS unit. Zo loopt de leiding niet meer langs de uitlaat en heb je niet de boog naar het zadel en terug.

Vraag 3:
- welke gevolgen kan dit hebben voor de ABS aan de voorkant?

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Okt. 2011, 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

Guus schreef:
Even ouder topic oprakelen.

Tijdens de geslaagde forumdag heb ik met StevenD eens naar mijn achterrem gekeken, want ook die had (weer) lucht. Steven had hetzelfde gehad op zijn trip. Ontluchten/nieuwe olie verhelpt het euvel. Maar het komt vroeg of laat wel weer terug, althans bij mij...

Vraag 1:
- hebben anderen dit ook?

Vraag 2:
- is er een manier om er voorgoed van af te zijn?



Ik had gisteren tijdens een ritje gemerkt dat ik vrijwel geen druk had op mijn achterrem?.
Vloeistof peil was goed en de blokken waren ook niet versleten en stilstaand kon ik het achterwiel wel blokkeren en de druk bleef ook goed......
lucht aangezogen? huh2
Dus daarom heb ik vandaag maar even de vloeistof ververst deze zat er toch bijna 1,5 jaar op en weg probleem......
Apart dat ik niet de enigste ben waarbij dit voorgekomen is

Omdat ik nu toch bezig was heb ik de koppelings vloeistof ook meteen ververst
Maar wat daar uit kwam shocked2




Dus een tip aan eenieder vervang die koppelings vloeistof regelmatig.
Dan gaat de standaard slave cylinder (misschien) ook langer mee? wink3



IMG_2164 (600 x 450).jpg
 Beschrijving:
Zwart gruis in de aanzuigslang... afkomstig van de koppelings vloeistof.
 Bestandsgrootte:  29.14 KB
 Weergegeven:  9735 keer

IMG_2164 (600 x 450).jpg



IMG_2165 (600 x 450).jpg
 Beschrijving:
Die zwarte vloeistof die je bovenop ziet drijven is de koppelingsvloeistof.... deze is normaal net zo blank als remvloeistof
 Bestandsgrootte:  37.58 KB
 Weergegeven:  9735 keer

IMG_2165 (600 x 450).jpg



_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Okt. 2011, 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

heb je in die onderste fles de remvloeistof en koppelingsolie bij elkaar gegooid? .. want dat mengt niet he smiley


en ja.. het zijn kleine hoeveelheden, en worden dus snel vies.
Jaarlijks/bij iedere beurt doorspoelen doet wonderen... dan gaat het minder snel stuk en je hoeft niet iedere keer alles helemaal uit elkaar te halen

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 11 Okt. 2011, 1:17    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij moet je dealer dit doen bij iedere grote beurt wink3 wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Di, 11 Okt. 2011, 9:54    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
volgens mij moet je dealer dit doen bij iedere grote beurt wink3 wink3


Bij mij wordt die elk onderhoud vervangen dacht ik, weet echter niet of dat nu uit beweging is van de dealer of ktm zelf...

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 11 Okt. 2011, 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
volgens mij moet je dealer dit doen bij iedere grote beurt wink3 wink3


Ik ben dan die dealer grin rolleyes3 ,want ik doe mijn onderhoud zelf.
En inderdaad het staat voorgeschreven rem vloeistof bij een grote beurt of elke 2 jaar.
Dit heb ik nu na 1,5 jaar gedaan dus ruim binnen de tijd wink3


Echter de koppelings vloeistof vervangen staat niet voor geschreven, alleen controlle van het niveau!!.


En ja die foto met dat potje is oude rem vloeistof en koppelings vloeistof bij elkaar.
Ik gooi toch alles in een zelfde fles voordat ik het inlever bij de milieu straat.
Want of ik het doe of hun dat maakt geen verschil.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Di, 11 Okt. 2011, 17:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht toch dat de fameuze minerale Citroen Olie die je in de koppeling giet een groene kleur had en niet zo 'n kleur als de remolie ?
Allez ik moet het niet denken want ik weet het sinds mijn koppelingsproblemen in de Alpen enkele weken geleden ...
In de koppeling hoort iig minerale olie en geen remolie ;o)

mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 11 Okt. 2011, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

.... rem-vloeistof! remolie bestaat niet.


Originele Magura die er in hoort is rood. Maar die groene citroen doet het ook prima.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Di, 11 Okt. 2011, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
.... rem-vloeistof! remolie bestaat niet.


Originele Magura die er in hoort is rood. Maar die groene citroen doet het ook prima.


Ja juist remvloeistof ;o))

mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 11 Okt. 2011, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er nu Putoline minerale hydraulische olie inzitten.
Deze was in ieder geval geschikt voor magura, stond op het flesje.

En deze is gewoon blank.

Dus je heb diverse merken olieen in alle kleuren.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Okt. 2011, 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

Als men zeker wil zijn om het te mogen gebruiken staat er best ergens op het busje of in de bijsluiter => geschikt voor minerale olie systemen.

Op het busje hydraulische koppelingsolie die niet mocht gebruikt worden stond immers ook "niet geschikt voor minerale olie systemen" Spijtig dat dienen Italiaan toen niet kon lezen toen em dat in mijn koppeling goot ahja ;o)

mvg

Stef

Vonkenboer schreef:
Ik heb er nu Putoline minerale hydraulische olie inzitten.
Deze was in ieder geval geschikt voor magura, stond op het flesje.

En deze is gewoon blank.

Dus je heb diverse merken olieen in alle kleuren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Svenster



Geregistreerd op: 29-1-2010
Berichten: 14
Woonplaats: Scherpenheuvel (België)

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Jun. 2012, 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

Guus schreef:
Even ouder topic oprakelen.

Tijdens de geslaagde forumdag heb ik met StevenD eens naar mijn achterrem gekeken, want ook die had (weer) lucht. Steven had hetzelfde gehad op zijn trip. Ontluchten/nieuwe olie verhelpt het euvel. Maar het komt vroeg of laat wel weer terug, althans bij mij...

Vraag 1:
- hebben anderen dit ook?

Vraag 2:
- is er een manier om er voorgoed van af te zijn?


Met een ABS model als ik heb, denk ik er over om de leiding van de achterrem rechtstreeks naar de klauw te verleggen (achterwiel blokkeren door hard remmen vind ik minder erg dan voor) ipv via de ABS unit. Zo loopt de leiding niet meer langs de uitlaat en heb je niet de boog naar het zadel en terug.

Vraag 3:
- welke gevolgen kan dit hebben voor de ABS aan de voorkant?


Ik heb hetzelfde probleem. Is hier al iets van geweten? Ik zou graag de ABS loskoppelen van de achterrem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif