lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

welke valbeugels op de adventure

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Di, 19 Aug. 2008, 8:26    Onderwerp: welke valbeugels op de adventure Reageer met quote

Ik ben opzoek naar een setje valbeugels, en op ebay kom ik 2 modellen tegen:

bieden beide beugels voldoende bescherming, of is er risico dat de montagepunten afbreken of iets dergelijks?





http://www.hzmoto.cz/dokumenty/sbl_04_488_100.pdf


maar ik kom ook deze tegen:





meer fotos op blz. 73 van het volgende document:

http://www.motorradaccessories.com.au/downloads/sw_motech_2007_uk.pdf

- aan welke geven jullie de voorkeur en waarom?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mr.FreeBike



Geregistreerd op: 16-2-2008
Berichten: 123
Woonplaats: Oploo

BerichtGeplaatst: Di, 19 Aug. 2008, 10:55    Onderwerp: Reageer met quote

Op mijn Adventure heb ik de bovenste (foto) gemonteerd omdat ik die mooier vind. De onderste lijkt meer iets voor een lesmotor tongue
_________________
Motorgroeten,

Simon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 19 Aug. 2008, 11:13    Onderwerp: Reageer met quote

Die bovenste zijn origineel ktm (en die haalt ze bij touratech vandaan).

Die onderste zijn van Mo-tech geloof ik, maar die bevestiging aan het kuipframe lijkt me niet erg stevig.

Hepco-Becker maakt ook een mooi setje, met een slimme drukstang dwars door de motor heen naar de andere beugel, om de kracht op te vangen bij een val shocked3

Wat dacht je van GEEN valbeugels, en die plastic beschermers vervangen door carbon http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1321&highlight=tankbescherming

De tank is sterk zat om een val te doorstaan hoor, en valbeugels leveren alleen maar drukpunten bij de bevestigingspunten op wat af kan breken/scheuren bij een val.

Bovendien wordt je motor onnodig zwaarder en breder met die beugels wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Di, 19 Aug. 2008, 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

Daan,

de carbon beschermers ben ik ook tegengekomen op het forum, maar het gaat mij op deuken en krassen te voorkomen,

Het lijkt me goedkoper om de valbeugels te vervangen/bij te verven/bij te lassen dan een tank of andere kapotte zaken nieuw te monteren.

De andere kant van het verhaal is natuurlijk de drukpunten wat u aanhaalt; en vandaar ook mijn vraag. De Mo-tech heeft andere montage punten waarvan ik meteen zoiets heb van dat lijkt me niet stevig.

Mijn voorkeur gaat uit naar de originele..........

bedankt voor uw inzicht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht




Geregistreerd op: 20-11-2007
Berichten: 185
Woonplaats: neffenalle

BerichtGeplaatst: Di, 19 Aug. 2008, 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

geen valbaren
= goedkoper
= mooier
= lichter

als er toch moeten komen, de originele

carbon bescherming is redelijk belachelijk want beschermt nix en kost centen

verder valt de adventure goed
surprised

_________________
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 19 Aug. 2008, 14:40    Onderwerp: Reageer met quote

k² schreef:


carbon bescherming is redelijk belachelijk want beschermt nix en kost centen

v
surprised


Bekijk je carbon bescherming maar eens na een schuiver over het asvalt wink3

Er zijn foto's genoeg van op diverse forums

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht




Geregistreerd op: 20-11-2007
Berichten: 185
Woonplaats: neffenalle

BerichtGeplaatst: Di, 19 Aug. 2008, 16:45    Onderwerp: Reageer met quote

schuiver met carbon = vervangen = redelijk wat centjes
schuiver zonder carbon = klein plastic brolleke onderaan de tank vervangen, kost zeven keer nix

_________________
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro


Laatst aangepast door k² op Di, 19 Aug. 2008, 16:56, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 19 Aug. 2008, 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

k² schreef:
schuiver met carbon = vervangen
schuiver zonder carbon = klein plastic brolleke vervangen, kost zeven keer nix


Van het plastic brolleke is inderdaad nix meer over,
maar het carbon wat erboven zit heeft toch wel zijn nut bewezen dacht ik.
Je kunt wel nagaan hoe de tank er uit gezien zou hebben wink3



t_durchgescheuert_729_173.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  49.41 KB
 Weergegeven:  9413 keer

t_durchgescheuert_729_173.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 545
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Di, 19 Aug. 2008, 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben het roerend met Daan eens wat betreft die val beugels, ik heb een keer gezien dat de originele valbeugel een deuk in het frame had gedrukt. Of de Carbon bescherming ook een meerwaarde heeft wat betreft bescherming t.o.v. de plastik tank beschermer die origineel op de 990 zit weet ik niet.
Optisch vind ik carbon veel mooier maar is ook een stuk duurder.
De Carbon kappen van carbon performence hebben 1 groot voordeel t.o.v. de carbon kappen van KTM , die van KTM gaan alleen per set en die van Carbon performence ook per stuk.
Wat ook nog kan is keflar kappen van touratech bij deze kappen kun je de originele plastik valnokjes niet meer monteren en vind ik de kleur van Carbon veel mooier dan van keflar ( is geel)
Zoals al eerder is gezegt valt de adventure heel mooi hij ligt dan op 3 punten tankbeschermer, handkap en duo voetsteun.

succes met je keuze

Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 19 Aug. 2008, 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

Carbon veel mooier dan van keflar ( is geel) ?????
keflar is er ook in het zwart
verschil keflar carbon is andere hars en een ander weef structuur
het een moet stijver zijn dan het andere, wat meer flexibel moet blijven
en heb je tegenwoordig in vele kleuren dus niet alleen geel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Aug. 2008, 9:55    Onderwerp: carbon Reageer met quote

Quote:
Van het plastic brolleke is inderdaad nix meer over,
maar het carbon wat erboven zit heeft toch wel zijn nut bewezen dacht ik.
Je kunt wel nagaan hoe de tank er uit gezien zou hebben



En wat is de prijs van al dat moois van carbon ? en waar kan je het kopen... sorry laat maar, bij Sommer zie ik, voor 155 euro. Ik neem aan dat deze dan onder het plastic komen.

Tijdens mijn mini schuiver was inderdaad alleen mijn plastic-je licht geschaafd. Jouw val was zeker met een flinke snelheid.....

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 26 Aug. 2008, 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

Johan schreef:

De Carbon kappen van carbon performence hebben 1 groot voordeel t.o.v. de carbon kappen van KTM , die van KTM gaan alleen per set en die van Carbon performence ook per stuk.
Johan


Advies: kies voor de kappen Carbon Performance! Na eerst de originele linker kap doorgesleten te hebben tijdens een glijpartijtje op een harde kalkachtige helling in Frankrijk een nieuwe KTM set gekocht waarvan ik ditmaal de (jawel) linker kap ben verloren in de modder in Brabant.... Van KTM mag je steeds weer een set kopen (en de rechter kappen opsparen rolleyes4 ) !
De kappen van Carbon Performance zijn los te koop EN je schroefd ze vast! Prijs per stuk € 74 + verzendkosten (http://www.carbon-performance.com/index.php?kat_id=57).

_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 376

BerichtGeplaatst: Do, 25 Aug. 2011, 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

Kan ik bij de montage van de orginele beugels de zelfde bouten weer gebruiken of moet ik deze vervangen door langere bouten ivm de dikke ijzeren bevestigingspunten ?????????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif