Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Do, 31 Dec. 2009, 10:23 Onderwerp: versnelingsbak |
|
|
hallo
ik heb gehoord dat er een bepaalde jaargang(en) zeer in het begin veel last hadden van de versnellingsbak
is dit echt zo of is het zever in pakjes?
wie weet welke adventure dat hadden welke jaren?
|
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2732 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 31 Dec. 2009, 12:29 Onderwerp: |
|
|
Naar mijn weten: geen.
Er loopt bij de 2003 wel eens een wals los, maar dat is in een half uurtje gerepareerd en levert geen schade op. verder is de bak echt bomb proof.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 463 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Do, 31 Dec. 2009, 13:33 Onderwerp: versnellingbak |
|
|
Ik kan me nog ergens een citaat herinneren van KTM Sommer dat men daar nog nooit een versnellingsbak voor reparatie had aangeboden gekregen.
Schijnt inderdaad oerdegelijk te zijn...
(Degene die wel problemen heeft gehad zal zich nu wel laten horen. Ben benieuwd. ).
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Do, 31 Dec. 2009, 17:38 Onderwerp: |
|
|
kan het zelf moeilijk geloven omdat ik nergens iets vind van een vernieuwing in de versnellingsbak in die eerste jaren.
gek genoeg komt dit verhaal van een neutraal persoon die vroeger bij motor care (ktm dealer te diest) gewerkt heeft als technieker.
ben zelf ook eens beniuewd of er iets van aan is
|
|
Naar boven |
|
 |
janfuhler
Geregistreerd op: 17-2-2010 Berichten: 3 Woonplaats: Coevorden
|
Geplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 14:44 Onderwerp: |
|
|
Ik ben op zoek gegaan naar problemen met de versnellingsbak. Het schijnt dat deze bombenpruf is. Ik heb op het moment echter een hakerige bak. Problemen met schakelen tussen 4 en 5 is er altijd al wel een beetje geweest. Op dit moment kan het op elk schakelpunt moeilijk over te schakelen zijn. Na drie keer geprobeerd te hebben om te schakelen koppeling weer even op laten komen en dan wilde hij wel weer.
Ik heb een Adv 990 van 2007, bijna 30dkm
Jan
|
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1032 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 15:08 Onderwerp: |
|
|
Ik vind schakelen op mijn 990 adv van 2007 ook nie echt makkelijk te doen zonder haperingen.
Schakelen zonder koppelingshendel (pedaaltje iets naar boven, gas een cm toe, schakelen, terug gas) lukt iets beter, maar is ook nie perfect.
_________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2732 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 15:53 Onderwerp: |
|
|
klinkt als tijd voor nieuwe olie. Als mijn olie versleten is merk ik dat direct in het schakelgedrag.
Ook loop ik tegen een moeilijke opschakel actie aan als het pedaal niet juist afgesteld staat (hoogte) De bak houd er van om ferm, met de volle slag van het pedaal verzet te worden.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
janfuhler
Geregistreerd op: 17-2-2010 Berichten: 3 Woonplaats: Coevorden
|
Geplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 18:01 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de motor inmiddels bij de dealer staan, opschakelen ging onderweg nog wel een beetje, naar beneden was een ramp.
De monteur heeft even een stukje gereden en had dezelfde bevinding gelukkig. Hij had dit eerder bij een crosser gevoeld, zat er een los deeltje onder de meenemer aan de andere kant van het schakelasje. Hij hoopt dat dit het is, dan valt het mankement mee.
Jan
|
|
Naar boven |
|
 |
PHS
Geregistreerd op: 11-5-2010 Berichten: 257 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 18:34 Onderwerp: |
|
|
Mijne schakelt wat stroef, maar dat komt omdat de koppeling wat plakt.
Maar dat heb ik liever dan dat ie slipt... (want dat schijnt de andere "stand" te zijn)
_________________ ex. KTM 950 Adventure 2005 |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 19:52 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | klinkt als tijd voor nieuwe olie. Als mijn olie versleten is merk ik dat direct in het schakelgedrag.
Ook loop ik tegen een moeilijke opschakel actie aan als het pedaal niet juist afgesteld staat (hoogte) De bak houd er van om ferm, met de volle slag van het pedaal verzet te worden. |
een vraag rij jij toevallig op motul olie?
_________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2732 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 11:20 Onderwerp: |
|
|
Rob Motard schreef: | StevenD schreef: | klinkt als tijd voor nieuwe olie. Als mijn olie versleten is merk ik dat direct in het schakelgedrag.
Ook loop ik tegen een moeilijke opschakel actie aan als het pedaal niet juist afgesteld staat (hoogte) De bak houd er van om ferm, met de volle slag van het pedaal verzet te worden. |
een vraag rij jij toevallig op motul olie? |
Ik rij meestal op wat ik krijgen kan.. Hier in nederland haal ik mijn olie bij de hein gerricke, voor cheapo per 4 liter 10w50 vol syntheet.
Olie is olie, als het maar glad en glibberig is.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
janfuhler
Geregistreerd op: 17-2-2010 Berichten: 3 Woonplaats: Coevorden
|
Geplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 13:11 Onderwerp: |
|
|
Hallo Vonkenboer,
Ik kreeg een plaatje te zien bij de dealer, ik denk dat dit deel bedoeld werd.
Die bovenste vork zou nog maar 1 kant op kunnen. We zullen het wel horen tzt
|
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 13:39 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Rob Motard schreef: | StevenD schreef: | klinkt als tijd voor nieuwe olie. Als mijn olie versleten is merk ik dat direct in het schakelgedrag.
Ook loop ik tegen een moeilijke opschakel actie aan als het pedaal niet juist afgesteld staat (hoogte) De bak houd er van om ferm, met de volle slag van het pedaal verzet te worden. |
een vraag rij jij toevallig op motul olie? |
Ik rij meestal op wat ik krijgen kan.. Hier in nederland haal ik mijn olie bij de hein gerricke, voor cheapo per 4 liter 10w50 vol syntheet.
Olie is olie, als het maar glad en glibberig is. |
Of olie en olie altijd gelijk zijn betwijfel ik toch hoor steven.
_________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2732 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 20:56 Onderwerp: |
|
|
dat klopt hoor. de olie is olie, maar de additieven kunnen het verschil maken. Maar laten we alsjeblieft geen olie discussie starten daar is al genoeg over geschreven.
Het was meer bedoeld voor mij persoonlijk, ik ben al lang blij als ik op tijd olie kan krijgen waar ik op dat moment olie nodig heb. dan maakt merk a of b mij niet veel uit.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|