lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

versnelingsbak

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Do, 31 Dec. 2009, 10:23    Onderwerp: versnelingsbak Reageer met quote

hallo

ik heb gehoord dat er een bepaalde jaargang(en) zeer in het begin veel last hadden van de versnellingsbak

is dit echt zo of is het zever in pakjes?
wie weet welke adventure dat hadden welke jaren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2732
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 31 Dec. 2009, 12:29    Onderwerp: Reageer met quote

Naar mijn weten: geen.
Er loopt bij de 2003 wel eens een wals los, maar dat is in een half uurtje gerepareerd en levert geen schade op. verder is de bak echt bomb proof.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 463
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Do, 31 Dec. 2009, 13:33    Onderwerp: versnellingbak Reageer met quote

Ik kan me nog ergens een citaat herinneren van KTM Sommer dat men daar nog nooit een versnellingsbak voor reparatie had aangeboden gekregen.
Schijnt inderdaad oerdegelijk te zijn...

(Degene die wel problemen heeft gehad zal zich nu wel laten horen. Ben benieuwd. worried2 ).

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Do, 31 Dec. 2009, 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

kan het zelf moeilijk geloven omdat ik nergens iets vind van een vernieuwing in de versnellingsbak in die eerste jaren.

gek genoeg komt dit verhaal van een neutraal persoon die vroeger bij motor care (ktm dealer te diest) gewerkt heeft als technieker.

ben zelf ook eens beniuewd of er iets van aan is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
janfuhler



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 3
Woonplaats: Coevorden

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 14:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben op zoek gegaan naar problemen met de versnellingsbak. Het schijnt dat deze bombenpruf is. Ik heb op het moment echter een hakerige bak. Problemen met schakelen tussen 4 en 5 is er altijd al wel een beetje geweest. Op dit moment kan het op elk schakelpunt moeilijk over te schakelen zijn. Na drie keer geprobeerd te hebben om te schakelen koppeling weer even op laten komen en dan wilde hij wel weer.

Ik heb een Adv 990 van 2007, bijna 30dkm

Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind schakelen op mijn 990 adv van 2007 ook nie echt makkelijk te doen zonder haperingen.
Schakelen zonder koppelingshendel (pedaaltje iets naar boven, gas een cm toe, schakelen, terug gas) lukt iets beter, maar is ook nie perfect.

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2732
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

klinkt als tijd voor nieuwe olie. Als mijn olie versleten is merk ik dat direct in het schakelgedrag.

Ook loop ik tegen een moeilijke opschakel actie aan als het pedaal niet juist afgesteld staat (hoogte) De bak houd er van om ferm, met de volle slag van het pedaal verzet te worden.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
janfuhler



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 3
Woonplaats: Coevorden

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 18:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de motor inmiddels bij de dealer staan, opschakelen ging onderweg nog wel een beetje, naar beneden was een ramp.
De monteur heeft even een stukje gereden en had dezelfde bevinding gelukkig. Hij had dit eerder bij een crosser gevoeld, zat er een los deeltje onder de meenemer aan de andere kant van het schakelasje. Hij hoopt dat dit het is, dan valt het mankement mee.

Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

Mijne schakelt wat stroef, maar dat komt omdat de koppeling wat plakt.
Maar dat heb ik liever dan dat ie slipt... (want dat schijnt de andere "stand" te zijn) angry

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
klinkt als tijd voor nieuwe olie. Als mijn olie versleten is merk ik dat direct in het schakelgedrag.

Ook loop ik tegen een moeilijke opschakel actie aan als het pedaal niet juist afgesteld staat (hoogte) De bak houd er van om ferm, met de volle slag van het pedaal verzet te worden.


een vraag rij jij toevallig op motul olie?

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Aug. 2011, 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

janfuhler schreef:
Ik heb de motor inmiddels bij de dealer staan, opschakelen ging onderweg nog wel een beetje, naar beneden was een ramp.
De monteur heeft even een stukje gereden en had dezelfde bevinding gelukkig. Hij had dit eerder bij een crosser gevoeld, zat er een los deeltje onder de meenemer aan de andere kant van het schakelasje. Hij hoopt dat dit het is, dan valt het mankement mee.

Jan


Je bedoeld deze meenemer?, want dit heb ik op advrider af en toe wel eens voorbij zien schuiven



1200285867_Gj5qp-L.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  76.04 KB
 Weergegeven:  7007 keer

1200285867_Gj5qp-L.jpg



_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2732
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 11:20    Onderwerp: Reageer met quote

Rob Motard schreef:
StevenD schreef:
klinkt als tijd voor nieuwe olie. Als mijn olie versleten is merk ik dat direct in het schakelgedrag.

Ook loop ik tegen een moeilijke opschakel actie aan als het pedaal niet juist afgesteld staat (hoogte) De bak houd er van om ferm, met de volle slag van het pedaal verzet te worden.


een vraag rij jij toevallig op motul olie?


Ik rij meestal op wat ik krijgen kan.. Hier in nederland haal ik mijn olie bij de hein gerricke, voor cheapo per 4 liter 10w50 vol syntheet.

Olie is olie, als het maar glad en glibberig is.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
janfuhler



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 3
Woonplaats: Coevorden

BerichtGeplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Vonkenboer,
Ik kreeg een plaatje te zien bij de dealer, ik denk dat dit deel bedoeld werd.
Die bovenste vork zou nog maar 1 kant op kunnen. We zullen het wel horen tzt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Rob Motard schreef:
StevenD schreef:
klinkt als tijd voor nieuwe olie. Als mijn olie versleten is merk ik dat direct in het schakelgedrag.

Ook loop ik tegen een moeilijke opschakel actie aan als het pedaal niet juist afgesteld staat (hoogte) De bak houd er van om ferm, met de volle slag van het pedaal verzet te worden.


een vraag rij jij toevallig op motul olie?


Ik rij meestal op wat ik krijgen kan.. Hier in nederland haal ik mijn olie bij de hein gerricke, voor cheapo per 4 liter 10w50 vol syntheet.

Olie is olie, als het maar glad en glibberig is.


Of olie en olie altijd gelijk zijn betwijfel ik toch hoor steven.

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2732
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

dat klopt hoor. de olie is olie, maar de additieven kunnen het verschil maken. Maar laten we alsjeblieft geen olie discussie starten Smile daar is al genoeg over geschreven.
Het was meer bedoeld voor mij persoonlijk, ik ben al lang blij als ik op tijd olie kan krijgen waar ik op dat moment olie nodig heb. dan maakt merk a of b mij niet veel uit.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif