lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gasklep verwijderen..
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 13 Nov. 2010, 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino schreef:
Quote:
Die uitlaat bochten hebben weinig effect, alleen wat gewichts besparing de standaard bochten van KTM zijn redelijk goed. Deze hebben uit zich zelf al weinig restricties.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/17805374#17805374

Op motor-forum.nl wordt wel meer geschreven.... rolleyes4 Leuk om te lezen, maar op merk-specifieke fora is doorgaans wat meer kennis aanwezig.

Als ik de plaatjes mag geloven, ook uit het SD deel van het Duitse forum, dan zijn de bochten van Remus wel degelijk anders dan de standaard en Akrapovic bochten: diamater is anders / diameter varieert bij Remus.


Dat kan: lengte of dikte helpt wel bij het afgeven van vermogen bij bepaalde toerentallen.
Dit heeft te maken met de Lengte van de uitlaat pulsen bij de verbranding.
En de aantal CC's van een motor
Wat ik er mee wil/wou zeggen is dat je er alleen niet teveel van moet verwachten omdat de standaard bochten gewoon niet slecht zijn.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vleesklak



Geregistreerd op: 20-3-2011
Berichten: 38

BerichtGeplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

Met TuneEcu kan je de 2nd throttle uitschakelen. Zet hij dan deze kleppen altijd open? Geeft dit hetzelfde resultaat als de kleppen eruit halen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Vleesklak schreef:
Met TuneEcu kan je de 2nd throttle uitschakelen. Zet hij dan deze kleppen altijd open? Geeft dit hetzelfde resultaat als de kleppen eruit halen?


wat ik net lees in de handleiding is dat je dat enkel mag uitzetten als de kleppen ook eruit zijn.
Schakelt dus mijn inziens enkel dat motortje uit dat die kleppen stuurt...

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vleesklak



Geregistreerd op: 20-3-2011
Berichten: 38

BerichtGeplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

ok, bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vleesklak



Geregistreerd op: 20-3-2011
Berichten: 38

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ondertussen alles van de secundaire gaskleppen verwijderd. Da assen waarop de kleppen zitten zijn eruit en ook de aanstuurmotor met tps is eruit.
Of dit echt nog verschil gaat maken staat ter discussie, maar het is het gedacht dat telt. grin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

Vleesklak schreef:
Heb ondertussen alles van de secundaire gaskleppen verwijderd. Da assen waarop de kleppen zitten zijn eruit en ook de aanstuurmotor met tps is eruit.
Of dit echt nog verschil gaat maken staat ter discussie, maar het is het gedacht dat telt. grin


Ik heb de secundaire iets meer open gezet mbv tuneecu.

En ik merk goed als je nu het gas van kleine opening/lage toeren ineens open gooi dat de motor iets in houd en niet zo snel door trek als te voren pas boven de 5000 toeren is het weer normaal.
Met de kleppen er uit zal alleen maar erger worden.

Of je moet continue boven de 5000 toeren rijden......

En wat is iets meer open tussen de 15-25%

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vleesklak



Geregistreerd op: 20-3-2011
Berichten: 38

BerichtGeplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 6:16    Onderwerp: Reageer met quote

Vonkenboer schreef:
En ik merk goed als je nu het gas van kleine opening/lage toeren ineens open gooi dat de motor iets in houd en niet zo snel door trek als te voren pas boven de 5000 toeren is het weer normaal.
Met de kleppen er uit zal alleen maar erger worden.


Kan best zijn, maar in de praktijk gooi je toch bijna nooit zomaar het gas vol open aan pakweg 3000 toeren.
Zonder secundaire kleppen neemt hij zachter aan, en dat was mijn bedoeling. Dus voor mij is de missie geslaagd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 18:05    Onderwerp: Reageer met quote

Vleesklak schreef:
Vonkenboer schreef:
En ik merk goed als je nu het gas van kleine opening/lage toeren ineens open gooi dat de motor iets in houd en niet zo snel door trek als te voren pas boven de 5000 toeren is het weer normaal.
Met de kleppen er uit zal alleen maar erger worden.


Kan best zijn, maar in de praktijk gooi je toch bijna nooit zomaar het gas vol open aan pakweg 3000 toeren.
Zonder secundaire kleppen neemt hij zachter aan, en dat was mijn bedoeling. Dus voor mij is de missie geslaagd.


Inderdaad de kleppen iets meer open of verwijderen geeft iets meer rust tussen 3-4000 toeren.
Dat merk ik ook.

Maar dat vol open trekken doe ik toch regelmatig, voorbeeld je rijd tussen 50-60km in de kom(tussen de 3-4000rpm) en bij einde kom trek ik het gas wel vaak vol open.
Niet dat ik helemaal door trek, gewoon tot 6500rpm (max koppel) en dan weer opschakelen.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vleesklak



Geregistreerd op: 20-3-2011
Berichten: 38

BerichtGeplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

Vonkenboer schreef:

Maar dat vol open trekken doe ik toch regelmatig, voorbeeld je rijd tussen 50-60km in de kom(tussen de 3-4000rpm) en bij einde kom trek ik het gas wel vaak vol open.
Niet dat ik helemaal door trek, gewoon tot 6500rpm (max koppel) en dan weer opschakelen.


Waarom bruusk optrekken als je evengoed een wheely kan doen. grin

Ik begrijp perfect wat je bedoelt.
Op de autostrade (in 6de versnelling) doe ik dit wel al eens om een auto of vrachtwagen voorbij te steken. Voor het afstellen op de testbank pakte hij inderdaad niet goed op maar nu is dit duidelijk beter. Ik ga niet ontkennen dat de secundaire gaskleppen dit kunnen wegwerken, maar een goede mapping helpt ook al veel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jul. 2011, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

ik ga de butterflies ook monteren van Hooligan, wie interesse heeft, ik heb nog 3 setjes hier liggen................

http://www.motohooliganperformance.com/store/index.php?route=product/product&path=37&product_id=59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2738
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 28 Jul. 2011, 13:51    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je niet ook zo'n motohooligan air boxje liggen om te proberen Smile
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Do, 28 Jul. 2011, 14:13    Onderwerp: Reageer met quote

Jerome schreef:
ik ga de butterflies ook monteren van Hooligan, wie interesse heeft, ik heb nog 3 setjes hier liggen................

http://www.motohooliganperformance.com/store/index.php?route=product/product&path=37&product_id=59


Zijn die klepjes gewoon niet rond maar wat ovaler? Zodat ze wat meer lucht doorlaten bij dezelfde opening als de standaard?

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 28 Jul. 2011, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Heb je niet ook zo'n motohooligan air boxje liggen om te proberen Smile


Gewoon zelf maken wink3

2x paar mm dik metalen plaat met een kn E1290 filter er tussen
Kost totaal nog geen 100,- wink3
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=3593&hilit=airbox&start=75
ok hij ziet er niet zo goed uit... lekker belangrijk hij zit onder de tank.

Trouwens deze is de aller eerste die een open airbox maakte voor de KTM en motohooligan heeft daarna het balletje over genomen

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Do, 28 Jul. 2011, 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

@StevenD: staat wel nog op de planning om aan te schaffen voor een mederijder............ maar heb er nu geen mee laten nemen.

@Roeligan: ja zijn de ovale - ik ga ze binnekort eens testen........heb er nog hier liggen, je weet me te vinden...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 376

BerichtGeplaatst: Do, 25 Dec. 2014, 1:42    Onderwerp: gaskleppen Reageer met quote

Even een wat ouder onderwerp nieuw leven inblazen , rijd hier iemand rond "zonder "secundaire gaskleppen of die ze geheel verwijdert heeft en wat zijn daarvan de bevindingen ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif