Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Za, 13 Nov. 2010, 11:15 Onderwerp: |
|
|
Rhino schreef: |
Op motor-forum.nl wordt wel meer geschreven.... Leuk om te lezen, maar op merk-specifieke fora is doorgaans wat meer kennis aanwezig.
Als ik de plaatjes mag geloven, ook uit het SD deel van het Duitse forum, dan zijn de bochten van Remus wel degelijk anders dan de standaard en Akrapovic bochten: diamater is anders / diameter varieert bij Remus. |
Dat kan: lengte of dikte helpt wel bij het afgeven van vermogen bij bepaalde toerentallen.
Dit heeft te maken met de Lengte van de uitlaat pulsen bij de verbranding.
En de aantal CC's van een motor
Wat ik er mee wil/wou zeggen is dat je er alleen niet teveel van moet verwachten omdat de standaard bochten gewoon niet slecht zijn. _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Vleesklak
|
Geplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 17:15 Onderwerp: |
|
|
Met TuneEcu kan je de 2nd throttle uitschakelen. Zet hij dan deze kleppen altijd open? Geeft dit hetzelfde resultaat als de kleppen eruit halen? |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 18:20 Onderwerp: |
|
|
Vleesklak schreef: | Met TuneEcu kan je de 2nd throttle uitschakelen. Zet hij dan deze kleppen altijd open? Geeft dit hetzelfde resultaat als de kleppen eruit halen? |
wat ik net lees in de handleiding is dat je dat enkel mag uitzetten als de kleppen ook eruit zijn.
Schakelt dus mijn inziens enkel dat motortje uit dat die kleppen stuurt... _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Vleesklak
|
Geplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 20:38 Onderwerp: |
|
|
ok, bedankt |
|
Naar boven |
|
 |
Vleesklak
|
Geplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 17:48 Onderwerp: |
|
|
Heb ondertussen alles van de secundaire gaskleppen verwijderd. Da assen waarop de kleppen zitten zijn eruit en ook de aanstuurmotor met tps is eruit.
Of dit echt nog verschil gaat maken staat ter discussie, maar het is het gedacht dat telt.  |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

|
Geplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 18:59 Onderwerp: |
|
|
Vleesklak schreef: | Heb ondertussen alles van de secundaire gaskleppen verwijderd. Da assen waarop de kleppen zitten zijn eruit en ook de aanstuurmotor met tps is eruit.
Of dit echt nog verschil gaat maken staat ter discussie, maar het is het gedacht dat telt.  |
Ik heb de secundaire iets meer open gezet mbv tuneecu.
En ik merk goed als je nu het gas van kleine opening/lage toeren ineens open gooi dat de motor iets in houd en niet zo snel door trek als te voren pas boven de 5000 toeren is het weer normaal.
Met de kleppen er uit zal alleen maar erger worden.
Of je moet continue boven de 5000 toeren rijden......
En wat is iets meer open tussen de 15-25% _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Vleesklak
|
Geplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 6:16 Onderwerp: |
|
|
Vonkenboer schreef: | En ik merk goed als je nu het gas van kleine opening/lage toeren ineens open gooi dat de motor iets in houd en niet zo snel door trek als te voren pas boven de 5000 toeren is het weer normaal.
Met de kleppen er uit zal alleen maar erger worden. |
Kan best zijn, maar in de praktijk gooi je toch bijna nooit zomaar het gas vol open aan pakweg 3000 toeren.
Zonder secundaire kleppen neemt hij zachter aan, en dat was mijn bedoeling. Dus voor mij is de missie geslaagd. |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

|
Geplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 18:05 Onderwerp: |
|
|
Vleesklak schreef: | Vonkenboer schreef: | En ik merk goed als je nu het gas van kleine opening/lage toeren ineens open gooi dat de motor iets in houd en niet zo snel door trek als te voren pas boven de 5000 toeren is het weer normaal.
Met de kleppen er uit zal alleen maar erger worden. |
Kan best zijn, maar in de praktijk gooi je toch bijna nooit zomaar het gas vol open aan pakweg 3000 toeren.
Zonder secundaire kleppen neemt hij zachter aan, en dat was mijn bedoeling. Dus voor mij is de missie geslaagd. |
Inderdaad de kleppen iets meer open of verwijderen geeft iets meer rust tussen 3-4000 toeren.
Dat merk ik ook.
Maar dat vol open trekken doe ik toch regelmatig, voorbeeld je rijd tussen 50-60km in de kom(tussen de 3-4000rpm) en bij einde kom trek ik het gas wel vaak vol open.
Niet dat ik helemaal door trek, gewoon tot 6500rpm (max koppel) en dan weer opschakelen. _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Vleesklak
|
Geplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 18:50 Onderwerp: |
|
|
Vonkenboer schreef: |
Maar dat vol open trekken doe ik toch regelmatig, voorbeeld je rijd tussen 50-60km in de kom(tussen de 3-4000rpm) en bij einde kom trek ik het gas wel vaak vol open.
Niet dat ik helemaal door trek, gewoon tot 6500rpm (max koppel) en dan weer opschakelen. |
Waarom bruusk optrekken als je evengoed een wheely kan doen.
Ik begrijp perfect wat je bedoelt.
Op de autostrade (in 6de versnelling) doe ik dit wel al eens om een auto of vrachtwagen voorbij te steken. Voor het afstellen op de testbank pakte hij inderdaad niet goed op maar nu is dit duidelijk beter. Ik ga niet ontkennen dat de secundaire gaskleppen dit kunnen wegwerken, maar een goede mapping helpt ook al veel. |
|
Naar boven |
|
 |
Jerome
|
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Do, 28 Jul. 2011, 13:51 Onderwerp: |
|
|
Heb je niet ook zo'n motohooligan air boxje liggen om te proberen  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Do, 28 Jul. 2011, 14:13 Onderwerp: |
|
|
Zijn die klepjes gewoon niet rond maar wat ovaler? Zodat ze wat meer lucht doorlaten bij dezelfde opening als de standaard? _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

|
Geplaatst: Do, 28 Jul. 2011, 19:13 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Heb je niet ook zo'n motohooligan air boxje liggen om te proberen  |
Gewoon zelf maken
2x paar mm dik metalen plaat met een kn E1290 filter er tussen
Kost totaal nog geen 100,-
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=3593&hilit=airbox&start=75
ok hij ziet er niet zo goed uit... lekker belangrijk hij zit onder de tank.
Trouwens deze is de aller eerste die een open airbox maakte voor de KTM en motohooligan heeft daarna het balletje over genomen _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Jerome
|
Geplaatst: Do, 28 Jul. 2011, 22:28 Onderwerp: |
|
|
@StevenD: staat wel nog op de planning om aan te schaffen voor een mederijder............ maar heb er nu geen mee laten nemen.
@Roeligan: ja zijn de ovale - ik ga ze binnekort eens testen........heb er nog hier liggen, je weet me te vinden........... |
|
Naar boven |
|
 |
john68
|
Geplaatst: Do, 25 Dec. 2014, 1:42 Onderwerp: gaskleppen |
|
|
Even een wat ouder onderwerp nieuw leven inblazen , rijd hier iemand rond "zonder "secundaire gaskleppen of die ze geheel verwijdert heeft en wat zijn daarvan de bevindingen ? |
|
Naar boven |
|
 |
|