Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
StevenD

|
Geplaatst: Ma, 18 Jul. 2011, 10:46 Onderwerp: |
|
|
950 nokkenstokkies geven mogelijk iets meer hp's.
Ik wil het graag voor je opmeten als je de 2 blokkies naast elkaar heb liggen, en je vooruit helpen met de afstelling
Je woon toch in de buurt geloof ik.
wil met name ook even weten of het voor mij zin heeft de inlaat stok te vervangen  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
|
Geplaatst: Ma, 18 Jul. 2011, 10:53 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | 950 nokkenstokkies geven mogelijk iets meer hp's.
Ik wil het graag voor je opmeten als je de 2 blokkies naast elkaar heb liggen, en je vooruit helpen met de afstelling
Je woon toch in de buurt geloof ik.
wil met name ook even weten of het voor mij zin heeft de inlaat stok te vervangen  |
Dag Steven, dat is mooi, bedankt. Ik had je toch al een paar dingen willen vragen. Zoals welke luchtfilterkast ik moet gebruiken. Dat was me na je telefoontje met André nog niet helemaal duidelijk. Na mij vakantie (over een week of vier) kom ik hier op terug. Ik woon 30 km boven A'dam, dus aardig in de buurt inderdaad. Wat die nokkenassen betreft: het lijkt me dat ik die beter kan laten zitten, en niet vervangen door assen die een ton gelopen hebben.. Dan maar een paar PK minder. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Ma, 18 Jul. 2011, 14:27 Onderwerp: |
|
|
je nokkenassen met 100k er op hoeven geen schade te vertonen hoor. km stand is niet alles bij dat soort dingen.
Pb me maar eens voor mijn telefoon nummer als je die niet al mee had gekregen.
Goeie vakantie, vast niet op de motor weg.. :( _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
|
Geplaatst: Ma, 18 Jul. 2011, 16:37 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | je nokkenassen met 100k er op hoeven geen schade te vertonen hoor. km stand is niet alles bij dat soort dingen.
Pb me maar eens voor mijn telefoon nummer als je die niet al mee had gekregen.
Goeie vakantie, vast niet op de motor weg.. :( |
OK, ga ik doen. En dank je! Niet op de motor nee, maar met de Land Rover naar Portugal is ook niet verkeerd. |
|
Naar boven |
|
 |
vsrrh
|
Geplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 11:43 Onderwerp: |
|
|
Heren, ik heb een 950 adventure s uit 2003 waar ik vorig jaar een 990 smt blok in heb gehangen. MET de carburateurs van de 950. Past allemaal zonder problemen, alleen inderdaad het timingwheel van de ontsteking vervangen (het 990 timingwheel is herkenbaar aan de opdruk e.f.i.). Nokkenassen vervangen is niet nodig. Ik heb alleen de naalden van de carbs 1 streepje hoger gezet (dus het circlipje 1 streepje lager...).
Inmiddels 12.000km probleemloos mee gereden (alleen brandstofpomp probleem gehad, maar dat lag dus niet aan het blok). De eerste 7.000km met standaard uitlaatsysteem en wings dempers, nu met volledig gpr 2 in 1 systeem. Looptie ook geweldig op. |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 14:01 Onderwerp: |
|
|
vsrrh schreef: | Heren, ik heb een 950 adventure s uit 2003 waar ik vorig jaar een 990 smt blok in heb gehangen. MET de carburateurs van de 950. Past allemaal zonder problemen, alleen inderdaad het timingwheel van de ontsteking vervangen (het 990 timingwheel is herkenbaar aan de opdruk e.f.i.). Nokkenassen vervangen is niet nodig. Ik heb alleen de naalden van de carbs 1 streepje hoger gezet (dus het circlipje 1 streepje lager...).
Inmiddels 12.000km probleemloos mee gereden (alleen brandstofpomp probleem gehad, maar dat lag dus niet aan het blok). De eerste 7.000km met standaard uitlaatsysteem en wings dempers, nu met volledig gpr 2 in 1 systeem. Looptie ook geweldig op. |
Dat bedoel ik. Kan dus  _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
|
Geplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 15:21 Onderwerp: |
|
|
Voor fotografische ondersteuning bied ik me graag aan ik woon plm 30 km boven A'dam... |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
|
Geplaatst: Wo, 20 Jul. 2011, 11:43 Onderwerp: |
|
|
vsrrh schreef: | Heren, ik heb een 950 adventure s uit 2003 waar ik vorig jaar een 990 smt blok in heb gehangen. MET de carburateurs van de 950. Past allemaal zonder problemen, alleen inderdaad het timingwheel van de ontsteking vervangen (het 990 timingwheel is herkenbaar aan de opdruk e.f.i.). Nokkenassen vervangen is niet nodig. Ik heb alleen de naalden van de carbs 1 streepje hoger gezet (dus het circlipje 1 streepje lager...).
Dat is goed om te horen! Ik heb inmiddels besloten om de nokkenassen te laten zitten. Ik wil niet te veel sleutelen aan zo'n nieuw blok. Ik begrijp dat de 990 wat meer lucht en bezine nodig heeft, maar die krijgt ie toch vanzelf van de carburateur? Waarom heb je het mengsel rijker gezet? |
|
Naar boven |
|
 |
vsrrh
|
Geplaatst: Ma, 25 Jul. 2011, 14:01 Onderwerp: |
|
|
ik heb de naalden 1 standje hoger gezet omdatie met de naalden in de standaard stand bij hogere snelheden en constante snelheid niet helemaal lekker liep. Na de naalden verzet te hebben was het probleem verholpen. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 25 Jul. 2011, 20:23 Onderwerp: |
|
|
vsrrh schreef: | ik heb de naalden 1 standje hoger gezet omdatie met de naalden in de standaard stand bij hogere snelheden en constante snelheid niet helemaal lekker liep. Na de naalden verzet te hebben was het probleem verholpen. |
en is dat dan 1 standje hoger dan de standaard instelling... of stonden ze al hoger en staan ze nu 2standjes hoger?
1 standje hoger is namelijk ook met het 950 blok al fijn, dan pakt ie net wat makkelijker op (maar loopt ie ook wel wat rijk: te rijk voor echte warme landen) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
vsrrh
|
Geplaatst: Di, 26 Jul. 2011, 12:48 Onderwerp: |
|
|
1 standje hoger dan de standaard instelling. |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
|
Geplaatst: Wo, 24 Aug. 2011, 9:19 Onderwerp: |
|
|
Ik ben er weer. Bedankt, die link had ik ook al gevonden. Ik zal kijken of ik daar nog wat aan toe te voegen heb qua tekst en foto's. |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
|
Geplaatst: Vr, 7 Okt. 2011, 15:09 Onderwerp: |
|
|
Ik ben eindelijk begonnen met het slopen van de motor.. Wat moet er veel vanaf! Het blok kan er bijna uit. Maar later meer daarover. Eerst deze vraag: In de plastic kap van de ventilator zitten twee flinke gaten. Volgens het onderdelenboek moeten daar Rubber Fan Flaps in. Het lijkt me dat de ventilator nu minder goed zal werken. Enig idee waarom iemand die er uit haalt? Voor betere rijwindkoeling? Moet ik nieuwe kopen om de gaten dicht te maken? |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Vr, 7 Okt. 2011, 15:59 Onderwerp: |
|
|
denk dat die effectiever gaat koelen dan ja... nu wordt er evenveel lucht door een groter opp getrokken denk ik. Met die flaps ga je dezelfde hoeveelheid lucht door een kleiner opp trekken waardoor die daar sneller koelt. _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
|