lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990 blok in 950 mbv carburateurs
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2738
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jul. 2011, 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

950 nokkenstokkies geven mogelijk iets meer hp's.
Ik wil het graag voor je opmeten als je de 2 blokkies naast elkaar heb liggen, en je vooruit helpen met de afstelling
Je woon toch in de buurt geloof ik.

wil met name ook even weten of het voor mij zin heeft de inlaat stok te vervangen wink

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jul. 2011, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
950 nokkenstokkies geven mogelijk iets meer hp's.
Ik wil het graag voor je opmeten als je de 2 blokkies naast elkaar heb liggen, en je vooruit helpen met de afstelling
Je woon toch in de buurt geloof ik.

wil met name ook even weten of het voor mij zin heeft de inlaat stok te vervangen wink

Dag Steven, dat is mooi, bedankt. Ik had je toch al een paar dingen willen vragen. Zoals welke luchtfilterkast ik moet gebruiken. Dat was me na je telefoontje met André nog niet helemaal duidelijk. Na mij vakantie (over een week of vier) kom ik hier op terug. Ik woon 30 km boven A'dam, dus aardig in de buurt inderdaad. Wat die nokkenassen betreft: het lijkt me dat ik die beter kan laten zitten, en niet vervangen door assen die een ton gelopen hebben.. Dan maar een paar PK minder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2738
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jul. 2011, 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

je nokkenassen met 100k er op hoeven geen schade te vertonen hoor. km stand is niet alles bij dat soort dingen.
Pb me maar eens voor mijn telefoon nummer als je die niet al mee had gekregen.
Goeie vakantie, vast niet op de motor weg.. :(

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jul. 2011, 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
je nokkenassen met 100k er op hoeven geen schade te vertonen hoor. km stand is niet alles bij dat soort dingen.
Pb me maar eens voor mijn telefoon nummer als je die niet al mee had gekregen.
Goeie vakantie, vast niet op de motor weg.. :(

OK, ga ik doen. En dank je! Niet op de motor nee, maar met de Land Rover naar Portugal is ook niet verkeerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vsrrh



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

Heren, ik heb een 950 adventure s uit 2003 waar ik vorig jaar een 990 smt blok in heb gehangen. MET de carburateurs van de 950. Past allemaal zonder problemen, alleen inderdaad het timingwheel van de ontsteking vervangen (het 990 timingwheel is herkenbaar aan de opdruk e.f.i.). Nokkenassen vervangen is niet nodig. Ik heb alleen de naalden van de carbs 1 streepje hoger gezet (dus het circlipje 1 streepje lager...).
Inmiddels 12.000km probleemloos mee gereden (alleen brandstofpomp probleem gehad, maar dat lag dus niet aan het blok). De eerste 7.000km met standaard uitlaatsysteem en wings dempers, nu met volledig gpr 2 in 1 systeem. Looptie ook geweldig op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 463
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

vsrrh schreef:
Heren, ik heb een 950 adventure s uit 2003 waar ik vorig jaar een 990 smt blok in heb gehangen. MET de carburateurs van de 950. Past allemaal zonder problemen, alleen inderdaad het timingwheel van de ontsteking vervangen (het 990 timingwheel is herkenbaar aan de opdruk e.f.i.). Nokkenassen vervangen is niet nodig. Ik heb alleen de naalden van de carbs 1 streepje hoger gezet (dus het circlipje 1 streepje lager...).
Inmiddels 12.000km probleemloos mee gereden (alleen brandstofpomp probleem gehad, maar dat lag dus niet aan het blok). De eerste 7.000km met standaard uitlaatsysteem en wings dempers, nu met volledig gpr 2 in 1 systeem. Looptie ook geweldig op.


Dat bedoel ik. Kan dus thumbsup

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michelbijl



Geregistreerd op: 16-10-2009
Berichten: 228

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 15:21    Onderwerp: Reageer met quote

Voor fotografische ondersteuning bied ik me graag aan ik woon plm 30 km boven A'dam...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jul. 2011, 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

vsrrh schreef:
Heren, ik heb een 950 adventure s uit 2003 waar ik vorig jaar een 990 smt blok in heb gehangen. MET de carburateurs van de 950. Past allemaal zonder problemen, alleen inderdaad het timingwheel van de ontsteking vervangen (het 990 timingwheel is herkenbaar aan de opdruk e.f.i.). Nokkenassen vervangen is niet nodig. Ik heb alleen de naalden van de carbs 1 streepje hoger gezet (dus het circlipje 1 streepje lager...).
Inmiddels 12.000km probleemloos mee gereden (alleen brandstofpomp probleem gehad, maar dat lag dus niet aan het blok). De eerste 7.000km met standaard uitlaatsysteem en wings dempers, nu met volledig gpr 2 in 1 systeem. Looptie ook geweldig op.

Dat is goed om te horen! Ik heb inmiddels besloten om de nokkenassen te laten zitten. Ik wil niet te veel sleutelen aan zo'n nieuw blok. Ik begrijp dat de 990 wat meer lucht en bezine nodig heeft, maar die krijgt ie toch vanzelf van de carburateur? Waarom heb je het mengsel rijker gezet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vsrrh



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2011, 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb de naalden 1 standje hoger gezet omdatie met de naalden in de standaard stand bij hogere snelheden en constante snelheid niet helemaal lekker liep. Na de naalden verzet te hebben was het probleem verholpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2011, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

vsrrh schreef:
ik heb de naalden 1 standje hoger gezet omdatie met de naalden in de standaard stand bij hogere snelheden en constante snelheid niet helemaal lekker liep. Na de naalden verzet te hebben was het probleem verholpen.


en is dat dan 1 standje hoger dan de standaard instelling... of stonden ze al hoger en staan ze nu 2standjes hoger?

1 standje hoger is namelijk ook met het 950 blok al fijn, dan pakt ie net wat makkelijker op (maar loopt ie ook wel wat rijk: te rijk voor echte warme landen)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
vsrrh



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Di, 26 Jul. 2011, 12:48    Onderwerp: Reageer met quote

1 standje hoger dan de standaard instelling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Do, 28 Jul. 2011, 4:15    Onderwerp: Reageer met quote

De how-to:

http://ktm950.info/how/Farkels/adventure/990%20carb%20conversion/990_carb_conversion.html

_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Aug. 2011, 9:19    Onderwerp: Reageer met quote

wtr500 schreef:
De how-to:

http://ktm950.info/how/Farkels/adventure/990%20carb%20conversion/990_carb_conversion.html

Ik ben er weer. Bedankt, die link had ik ook al gevonden. Ik zal kijken of ik daar nog wat aan toe te voegen heb qua tekst en foto's.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Okt. 2011, 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben eindelijk begonnen met het slopen van de motor.. Wat moet er veel vanaf! Het blok kan er bijna uit. Maar later meer daarover. Eerst deze vraag: In de plastic kap van de ventilator zitten twee flinke gaten. Volgens het onderdelenboek moeten daar Rubber Fan Flaps in. Het lijkt me dat de ventilator nu minder goed zal werken. Enig idee waarom iemand die er uit haalt? Voor betere rijwindkoeling? Moet ik nieuwe kopen om de gaten dicht te maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Okt. 2011, 15:59    Onderwerp: Reageer met quote

denk dat die effectiever gaat koelen dan ja... nu wordt er evenveel lucht door een groter opp getrokken denk ik. Met die flaps ga je dezelfde hoeveelheid lucht door een kleiner opp trekken waardoor die daar sneller koelt.
_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif