lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990 blok in 950 mbv carburateurs
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 463
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Het is mogelijk. Ik weet dat dit reeds vaker gedaan is. Zover ik weet is dan oa nodig een ander ontstekingswiel en ik dacht ook andere nokkenassen.
Op het amerikaans en duits forum moet hier eea. over te vinden zijn.

Ik meen dat hier op het forum ook iemand is die het al eens gedaan heeft.

Er ziin ook motoren van een een superduke, supermotard in een adventure geplaatst.

Dus ik zou zeggen moet kunnen. Alleen ff zoeken op de diverse fora's voor ervaringsdeskudigheid.

(Ik heb al ff gezocht. Deze , zie foto's, moet dus van de 950 er in komen. Zou nog met Ktm West zo bellen of je nokkenassen van de 950 kan omzetten naar de 990).

Volgens mij was het dat en natuurlijk ff uit= en inbouwen.
Ntuurlijk alles zonder garantie uhoh



t_p3268586_113.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  52.14 KB
 Weergegeven:  10585 keer

t_p3268586_113.jpg



t_p3268583_494.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  93.42 KB
 Weergegeven:  342 keer

t_p3268583_494.jpg



_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jul. 2011, 2:08    Onderwerp: Reageer met quote

waarom niet gewoon heel het 990 blok in het 950 frame
dus met injectie ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6796
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

Heel blok wissleen kan prima volgens mij.. frame is hetzelfde.

Je moet dan natuurlijk wel de computer en de kabelboom ook overzetten.. en alles wat aan het blok hangt (injectiepomp.. zit bijv in de tank bij de 990.. is wel lastig!! )

Dus kan.. ja, maar makkelijk?

Blok er onderuit, voetpakking wisselen, blok terug: 2 dagen werk. Doe je meteen grote beurt... das zowieso bijna een dag werk.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 463
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Heel blok wissleen kan prima volgens mij.. frame is hetzelfde.

Je moet dan natuurlijk wel de computer en de kabelboom ook overzetten.. en alles wat aan het blok hangt (injectiepomp.. zit bijv in de tank bij de 990.. is wel lastig!! )

Dus kan.. ja, maar makkelijk?

Blok er onderuit, voetpakking wisselen, blok terug: 2 dagen werk. Doe je meteen grote beurt... das zowieso bijna een dag werk.


Gerben

Volgens mij bedoelt men hier een 990 blok gebruiken en vervolgens een carburateur er op zetten van het oude blok.
Klopt toch dat er dan slechts nokkenassen en ontstekingswieletje omwisselen dan voldoende moet zijn. ?

Ik heb immers wel gelezen dat men dit doet met de ombouw naar een superdukeblok, SM blok in een adventure.

Natuurlijk als je hele 990 blok wil gaan omzetten dan kom je inderdaad kabelboom, computer etc aan het omzetten.

Eigenlijk best wel interessant onderwerp.
Zou eigenlijk ander topic moeten ziin. Kan straks van pas komen als iemand dit gaat doen.
thinking2

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6796
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 12:54    Onderwerp: Reageer met quote

afsplitsing topic: done


Ja, als je een 990 blok in een 950 wil hangen, met de carbs er op, dan moet dat kunnen denk ik. Je kunt immers ook 990 cilinders en krukas (slag is langer!) monteren in een 950.

de 950 heeft alleen een ontstekings pick-up nodig, verder geen sensors vanhet blok (ook de TPS is alleen voor de EPC nodig; EPC en SAS gooi je er toch af).

Vraag is of de carburateurs op het injectiespruitstuk passen, of dat je het spruitstuk overmoet zetten, of dat de maten daar niet juist zijn.

ps.: Ik heb nog een complete carb-set liggen als iemand daar naar zoekt.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

rene+adventure schreef:
Zou nog met Ktm West zo bellen of je nokkenassen van de 950 kan omzetten naar de 990


Wat ik op Advrider gelezen heb past dit gewoon 1:1

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 14:13    Onderwerp: Reageer met quote

Vonkenboer schreef:
rene+adventure schreef:
Zou nog met Ktm West zo bellen of je nokkenassen van de 950 kan omzetten naar de 990


Wat ik op Advrider gelezen heb past dit gewoon 1:1

Dat dacht ik inmiddels ook. Het ontstekingswieltje lijkt me de enige noodzakelijke aanpassing. Ik heb net een 990 blok opgehaald van Marktplaats. Van 2009 en met 6300 km! Er zit van alles bij, ook de complete inspuiting met ECU en een nog nieuw uitziende spanningsregelaar. Alles ziet er uit of de kilometerstand klopt, maar dat heeft de vorige eigenaar ook zelf op de teller gezien, dus dat geloof ik dan maar thumbsup . Ik ben van plan de carburateurs over te zetten op het 990 blok. Over een week of vier ben ik terug van vakantie en ga ik er aan beginnen, dus tegen die tijd meld ik me wel weer. Bedankt voor de tips tot nu toe! Groet, Jan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

de 950 heeft alleen een ontstekings pick-up nodig, verder geen sensors vanhet blok (ook de TPS is alleen voor de EPC nodig; EPC en SAS gooi je er toch af).


Dat zou ik een klein beetje in twijfel willen trekken : de TPS heeft ook zijn invloed op de brandstofinspuiting en de ontsteking (staat zelfs in wphb), zelfs in lage toeren.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 17:13    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Dr_Bean schreef:

de 950 heeft alleen een ontstekings pick-up nodig, verder geen sensors vanhet blok (ook de TPS is alleen voor de EPC nodig; EPC en SAS gooi je er toch af).


Dat zou ik een klein beetje in twijfel willen trekken : de TPS heeft ook zijn invloed op de brandstofinspuiting en de ontsteking (staat zelfs in wphb), zelfs in lage toeren.

Maar ik heb straks geen brandstofinspuiting..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

Janjan,

Ik voel aan dat dit een mooie mogelijkheid is voor een "howto" met foto's. Denk dat er meerdere mensen zijn die dit ooit in de planning gaan krijgen......
Quote:

_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ok, ik heb (weer) eens te snel gelezen... lipsrsealed2
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

wtr500 schreef:
Janjan,

Ik voel aan dat dit een mooie mogelijkheid is voor een "howto" met foto's. Denk dat er meerdere mensen zijn die dit ooit in de planning gaan krijgen......
Quote:

Ga ik doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6796
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Dr_Bean schreef:

de 950 heeft alleen een ontstekings pick-up nodig, verder geen sensors vanhet blok (ook de TPS is alleen voor de EPC nodig; EPC en SAS gooi je er toch af).


Dat zou ik een klein beetje in twijfel willen trekken : de TPS heeft ook zijn invloed op de brandstofinspuiting en de ontsteking (staat zelfs in wphb), zelfs in lage toeren.


Ja... maar bij een 950 met CARBS dus niet.

(ik heb een 950 met carbs, en die rijdt al tijden zonder TPS (alles wat niet nodig is is daar al vanaf smiley )

betreft de 990 injectie:
het 990 WPH zegt (p7-24) dat de inspuiting zowel als de ontsteking in het bovenste toerenbereik cq last-bereik beinvloed wordt door de TPS waarde (en dus ook afstelling van de TPS)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

betreft de 990 injectie:
het 990 WPH zegt (p7-24) dat de inspuiting zowel als de ontsteking in het bovenste toerenbereik cq last-bereik beinvloed wordt door de TPS waarde (en dus ook afstelling van de TPS)


Idd, had ik ook gelezen. Blijkt dat die TPS naast de hoge toerentallen toch ook z'n effect heeft op de vrijloop (op de 990 met injectie welteverstaan book2 )...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jul. 2011, 10:19    Onderwerp: Reageer met quote

rene+adventure schreef:

Gerben

Volgens mij bedoelt men hier een 990 blok gebruiken en vervolgens een carburateur er op zetten van het oude blok.
Klopt toch dat er dan slechts nokkenassen en ontstekingswieletje omwisselen dan voldoende moet zijn. ?

Waarom zou je de nokkenassen willen wisselen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif