Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 463 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 19:59 Onderwerp: |
|
|
Het is mogelijk. Ik weet dat dit reeds vaker gedaan is. Zover ik weet is dan oa nodig een ander ontstekingswiel en ik dacht ook andere nokkenassen.
Op het amerikaans en duits forum moet hier eea. over te vinden zijn.
Ik meen dat hier op het forum ook iemand is die het al eens gedaan heeft.
Er ziin ook motoren van een een superduke, supermotard in een adventure geplaatst.
Dus ik zou zeggen moet kunnen. Alleen ff zoeken op de diverse fora's voor ervaringsdeskudigheid.
(Ik heb al ff gezocht. Deze , zie foto's, moet dus van de 950 er in komen. Zou nog met Ktm West zo bellen of je nokkenassen van de 950 kan omzetten naar de 990).
Volgens mij was het dat en natuurlijk ff uit= en inbouwen.
Ntuurlijk alles zonder garantie
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
52.14 KB |
Weergegeven: |
10584 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
93.42 KB |
Weergegeven: |
342 keer |

|
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 15 Jul. 2011, 2:08 Onderwerp: |
|
|
waarom niet gewoon heel het 990 blok in het 950 frame
dus met injectie ???
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6796 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 18:12 Onderwerp: |
|
|
Heel blok wissleen kan prima volgens mij.. frame is hetzelfde.
Je moet dan natuurlijk wel de computer en de kabelboom ook overzetten.. en alles wat aan het blok hangt (injectiepomp.. zit bijv in de tank bij de 990.. is wel lastig!! )
Dus kan.. ja, maar makkelijk?
Blok er onderuit, voetpakking wisselen, blok terug: 2 dagen werk. Doe je meteen grote beurt... das zowieso bijna een dag werk.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 463 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Za, 16 Jul. 2011, 22:29 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Heel blok wissleen kan prima volgens mij.. frame is hetzelfde.
Je moet dan natuurlijk wel de computer en de kabelboom ook overzetten.. en alles wat aan het blok hangt (injectiepomp.. zit bijv in de tank bij de 990.. is wel lastig!! )
Dus kan.. ja, maar makkelijk?
Blok er onderuit, voetpakking wisselen, blok terug: 2 dagen werk. Doe je meteen grote beurt... das zowieso bijna een dag werk. |
Gerben
Volgens mij bedoelt men hier een 990 blok gebruiken en vervolgens een carburateur er op zetten van het oude blok.
Klopt toch dat er dan slechts nokkenassen en ontstekingswieletje omwisselen dan voldoende moet zijn. ?
Ik heb immers wel gelezen dat men dit doet met de ombouw naar een superdukeblok, SM blok in een adventure.
Natuurlijk als je hele 990 blok wil gaan omzetten dan kom je inderdaad kabelboom, computer etc aan het omzetten.
Eigenlijk best wel interessant onderwerp.
Zou eigenlijk ander topic moeten ziin. Kan straks van pas komen als iemand dit gaat doen.
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6796 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 12:54 Onderwerp: |
|
|
afsplitsing topic: done
Ja, als je een 990 blok in een 950 wil hangen, met de carbs er op, dan moet dat kunnen denk ik. Je kunt immers ook 990 cilinders en krukas (slag is langer!) monteren in een 950.
de 950 heeft alleen een ontstekings pick-up nodig, verder geen sensors vanhet blok (ook de TPS is alleen voor de EPC nodig; EPC en SAS gooi je er toch af).
Vraag is of de carburateurs op het injectiespruitstuk passen, of dat je het spruitstuk overmoet zetten, of dat de maten daar niet juist zijn.
ps.: Ik heb nog een complete carb-set liggen als iemand daar naar zoekt.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 13:11 Onderwerp: |
|
|
rene+adventure schreef: | Zou nog met Ktm West zo bellen of je nokkenassen van de 950 kan omzetten naar de 990 |
Wat ik op Advrider gelezen heb past dit gewoon 1:1
_________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 14:13 Onderwerp: |
|
|
Vonkenboer schreef: | rene+adventure schreef: | Zou nog met Ktm West zo bellen of je nokkenassen van de 950 kan omzetten naar de 990 |
Wat ik op Advrider gelezen heb past dit gewoon 1:1 |
Dat dacht ik inmiddels ook. Het ontstekingswieltje lijkt me de enige noodzakelijke aanpassing. Ik heb net een 990 blok opgehaald van Marktplaats. Van 2009 en met 6300 km! Er zit van alles bij, ook de complete inspuiting met ECU en een nog nieuw uitziende spanningsregelaar. Alles ziet er uit of de kilometerstand klopt, maar dat heeft de vorige eigenaar ook zelf op de teller gezien, dus dat geloof ik dan maar . Ik ben van plan de carburateurs over te zetten op het 990 blok. Over een week of vier ben ik terug van vakantie en ga ik er aan beginnen, dus tegen die tijd meld ik me wel weer. Bedankt voor de tips tot nu toe! Groet, Jan.
|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 15:43 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
de 950 heeft alleen een ontstekings pick-up nodig, verder geen sensors vanhet blok (ook de TPS is alleen voor de EPC nodig; EPC en SAS gooi je er toch af).
|
Dat zou ik een klein beetje in twijfel willen trekken : de TPS heeft ook zijn invloed op de brandstofinspuiting en de ontsteking (staat zelfs in wphb), zelfs in lage toeren.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 17:13 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Dr_Bean schreef: |
de 950 heeft alleen een ontstekings pick-up nodig, verder geen sensors vanhet blok (ook de TPS is alleen voor de EPC nodig; EPC en SAS gooi je er toch af).
|
Dat zou ik een klein beetje in twijfel willen trekken : de TPS heeft ook zijn invloed op de brandstofinspuiting en de ontsteking (staat zelfs in wphb), zelfs in lage toeren. |
Maar ik heb straks geen brandstofinspuiting..
|
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 17:28 Onderwerp: |
|
|
Janjan,
Ik voel aan dat dit een mooie mogelijkheid is voor een "howto" met foto's. Denk dat er meerdere mensen zijn die dit ooit in de planning gaan krijgen......
_________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 17:29 Onderwerp: |
|
|
Ja ok, ik heb (weer) eens te snel gelezen...
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 19:43 Onderwerp: |
|
|
wtr500 schreef: | Janjan,
Ik voel aan dat dit een mooie mogelijkheid is voor een "howto" met foto's. Denk dat er meerdere mensen zijn die dit ooit in de planning gaan krijgen......
|
Ga ik doen.
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6796 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 20:46 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Dr_Bean schreef: |
de 950 heeft alleen een ontstekings pick-up nodig, verder geen sensors vanhet blok (ook de TPS is alleen voor de EPC nodig; EPC en SAS gooi je er toch af).
|
Dat zou ik een klein beetje in twijfel willen trekken : de TPS heeft ook zijn invloed op de brandstofinspuiting en de ontsteking (staat zelfs in wphb), zelfs in lage toeren. |
Ja... maar bij een 950 met CARBS dus niet.
(ik heb een 950 met carbs, en die rijdt al tijden zonder TPS (alles wat niet nodig is is daar al vanaf )
betreft de 990 injectie:
het 990 WPH zegt (p7-24) dat de inspuiting zowel als de ontsteking in het bovenste toerenbereik cq last-bereik beinvloed wordt door de TPS waarde (en dus ook afstelling van de TPS)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 22:22 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
betreft de 990 injectie:
het 990 WPH zegt (p7-24) dat de inspuiting zowel als de ontsteking in het bovenste toerenbereik cq last-bereik beinvloed wordt door de TPS waarde (en dus ook afstelling van de TPS) |
Idd, had ik ook gelezen. Blijkt dat die TPS naast de hoge toerentallen toch ook z'n effect heeft op de vrijloop (op de 990 met injectie welteverstaan )...
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Ma, 18 Jul. 2011, 10:19 Onderwerp: |
|
|
rene+adventure schreef: |
Gerben
Volgens mij bedoelt men hier een 990 blok gebruiken en vervolgens een carburateur er op zetten van het oude blok.
Klopt toch dat er dan slechts nokkenassen en ontstekingswieletje omwisselen dan voldoende moet zijn. ?
|
Waarom zou je de nokkenassen willen wisselen?
|
|
Naar boven |
|
 |
|