lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

15.000km beurt
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Nov. 2005, 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Bongo schreef:
Daan,

Was dat jouw "almighty Brouwer" die de kleppen bij de 1.000 km-beurt niet gesteld had, of een andere dealer?

groeten, Edwin


Nee, dat was motoport R'dam die inmiddels al geen KTM dealer meer is grin3

Ze hadden het dus ook niet doorberekend hoor, dus het was meer "dommigheid" als "gemenigheid" happy

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Do, 5 Jan. 2006, 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="koos van geene"]ik wil even terugkomen op het kleppen stellen ,bij de lc4 is het goed te doen zelf , gewoon het ouderwetse boutje en moertje, is dalt bij de lc8 ook?, of is dat met plaatjes? en moeten ze dan koud of warm gesteld worden? koos.[/quote]

Vorig jaar zomer heb ik bij 16600 km de 15000 km-beurt gegeven. De inlaatkleppen stonden flink te nauw. Sindsdien loopt ie serieus beter in de kou (zonder carb-verwarming).

De klepstelplaatjes waren maar 4 euro/stuk, dat is goedkoop. De ellende is dat je eerst moet kijken welke je nodig hebt, dan de klepstelplaatjes kopen en dan pas kun je 't afmaken. Volgens mij moet elke LC8-dealer die klepstelplaatjes verplicht op voorraad hebben. Ik ben er nog niet achter in welke andere types dezelfde klepstelplaatjes zitten, want het is voor mij wel een teringeind naar de dichtsbijzijnde dealer.

Tsja, een LC8 sleutelt niet snel door al dat plastic, maar ze zitten wel supersimpel in elkaar.

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 376

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Apr. 2011, 23:27    Onderwerp: Reageer met quote

De mijne is nu ook aan z'n 15000 km beurt toe, maar wie kan mij de voordelen vertellen van een onderhoudsboekje dat netjes bij de dealer is afgestempeld als de garantie toch al verlopen is ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 26 Apr. 2011, 6:43    Onderwerp: Reageer met quote

john68 schreef:
De mijne is nu ook aan z'n 15000 km beurt toe, maar wie kan mij de voordelen vertellen van een onderhoudsboekje dat netjes bij de dealer is afgestempeld als de garantie toch al verlopen is ?


dat vindt de dealer bij inruilen fijn, en de volgende eigenaar .
je weet dan immers het verleden van de motor.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Erik 990 SMT



Geregistreerd op: 28-10-2009
Berichten: 292

BerichtGeplaatst: Di, 26 Apr. 2011, 9:03    Onderwerp: Reageer met quote

alexopreis schreef:
koos van geene schreef:
ik wil even terugkomen op het kleppen stellen ,bij de lc4 is het goed te doen zelf , gewoon het ouderwetse boutje en moertje, is dalt bij de lc8 ook?, of is dat met plaatjes? en moeten ze dan koud of warm gesteld worden? koos.


Vorig jaar zomer heb ik bij 16600 km de 15000 km-beurt gegeven. De inlaatkleppen stonden flink te nauw. Sindsdien loopt ie serieus beter in de kou (zonder carb-verwarming).

De klepstelplaatjes waren maar 4 euro/stuk, dat is goedkoop. De ellende is dat je eerst moet kijken welke je nodig hebt, dan de klepstelplaatjes kopen en dan pas kun je 't afmaken. Volgens mij moet elke LC8-dealer die klepstelplaatjes verplicht op voorraad hebben. Ik ben er nog niet achter in welke andere types dezelfde klepstelplaatjes zitten, want het is voor mij wel een teringeind naar de dichtsbijzijnde dealer.Tsja, een LC8 sleutelt niet snel door al dat plastic, maar ze zitten wel supersimpel in elkaar.



De plaatjes van de RSV Mille (Aprillia) passen ook, wellicht heb je dichterbij die dealer zitten ?
Ook de Harley Davidson shims (van de V-rod) passen, en die hebben zelfs kwartjes als maten. Dat had Steven D in een draadje gemeld.
Een HD dealer heb je wellicht ook dichterbij....

Shim-maten HD (copy paste met dank aan de info van Rene+Adventure):

Grootte HD-Part Number
2,025 18624-01K
2,075 18625-01K
2,125 18626-01K
2,175 18627-01K
2,200 18670-01K
2,225 18628-01K
2,250 18671-01K
2,275 18629-01K
2,300 18672-01K
2,325 18630-01K
2,350 18673-01K
2,375 18631-01K
2,400 18674-01K
2,425 18632-01K
2,450 18675-01K
2,475 18638-01K
2,500 18676-01K
2,525 18639-01K
2,550 18677-01K
2,575 18655-01K
2,600 18678-01K
2,625 18656-01K
2,650 18679-01K
2,675 18657-01K
2,700 18680-01K
2,725 18658-01K
2,750 18681-01K
2,775 18659-01K
2,800 18682-01K
2,825 18692-01K
2,850 18683-01K
2,875 18693-01K
2,900 18684-01K
2,925 18694-01K
2,950 18685-01K
2,975 18695-01K
3,000 18686-01K

Succes ! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 376

BerichtGeplaatst: Di, 26 Apr. 2011, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Persoonlijk denk ik dat het de dealer vooral om het financiele plaatje te doen is,ik weet ook wel" voor wat hoort wat"en" ieder het zijne"enz. maar hier is het nog steeds crisis dus waarom zou" teun-beun "niet de grote beurt kunnen uitvoeren? graag jullie mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Di, 26 Apr. 2011, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mijn part doet iedereen met z'n motor wat ie wil. Als je dan wat kapotmaakt moet je die extra kosten er maar voor lief bijnemen. Hou er gewoon rekening mee dat een LC8 geen sleutelbeginnersfiets is (vind ik persoonlijk toch niet uhoh ) wegens moeilijke bereikbaarheid en onderdelen die zich bij ietwat ruwe behandeling gemakkelijk laten kapotdraaien.

Dan heb je hopelijk toch al wat sleutelervaring achter de rug aan oudere motoren, waar je de principes apart een beetje beter kan leren en met blokken te maken hebt die tegen een stootje kunnen als je eens wat fout doet.

Nu, de reden waarom ik ooit zelf beginnen sleutelen ben (aan de LC8), is omdat ik niet tevreden was over het aantoonbare geklungel van de dealers.
Dan draai ik het liever zelf wel in de soep, zo leer ik wat bij en moet ik enkel op mezelf foeteren als het misgaat. Wat trouwens niet zo vaak gebeurt lipsrsealed2 . Ondertussen spaar ik wel héél wat dure werkuren uit.

Dat iemand zonder plaats thuis, zonder relevante ervaring, zonder wat meer materiaal dan een goedkoop setje dop-en ringsleuteltjes en een ouwe tang daar liever niet aan begint kan ik evengoed begrijpen...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 376

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry Daan, maar dat de dealer en de nieuwe eigenaar dit "fijn"vinden vind ik een beetje kort door de bocht,ik breng hem natuurlijk niet naar de eerste de beste stucadoor die wel eens een grasmachientje gerepareerd heeft.Mijn vraag is,wat nu echte voor en/of nadelen zijn van het niet in orde hebben van het "stempelboekje"als je motor toch al buiten de garantie valt?(afgezien van de euro's)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

john68 schreef:
Sorry Daan, maar dat de dealer en de nieuwe eigenaar dit "fijn"vinden vind ik een beetje kort door de bocht,ik breng hem natuurlijk niet naar de eerste de beste stucadoor die wel eens een grasmachientje gerepareerd heeft.Mijn vraag is,wat nu echte voor en/of nadelen zijn van het niet in orde hebben van het "stempelboekje"als je motor toch al buiten de garantie valt?(afgezien van de euro's)


Als je hem inruilt de dealer zal er niet na kijken een particulier misschien wel.
Ik heb op mijn vorige motor de meeste beurten zelf gedaan en dit gewoon netjes zelf afgetekent in het boekje.
En als je de rekeningen erbij houd van de onderdelen.
Dan lijkt mij dit geen probleem de history is immers bekend en ook al zou de motor dealer onderhouden zijn dat wil niet zeggen dat het automatisch goed gedaan is....

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif