Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 30 Nov. 2005, 20:03 Onderwerp: |
|
|
Bongo schreef: | Daan,
Was dat jouw "almighty Brouwer" die de kleppen bij de 1.000 km-beurt niet gesteld had, of een andere dealer?
groeten, Edwin |
Nee, dat was motoport R'dam die inmiddels al geen KTM dealer meer is
Ze hadden het dus ook niet doorberekend hoor, dus het was meer "dommigheid" als "gemenigheid"
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
alexopreis

Geregistreerd op: 19-4-2005 Berichten: 154 Woonplaats: Grunn'
|
Geplaatst: Do, 5 Jan. 2006, 21:22 Onderwerp: |
|
|
[quote="koos van geene"]ik wil even terugkomen op het kleppen stellen ,bij de lc4 is het goed te doen zelf , gewoon het ouderwetse boutje en moertje, is dalt bij de lc8 ook?, of is dat met plaatjes? en moeten ze dan koud of warm gesteld worden? koos.[/quote]
Vorig jaar zomer heb ik bij 16600 km de 15000 km-beurt gegeven. De inlaatkleppen stonden flink te nauw. Sindsdien loopt ie serieus beter in de kou (zonder carb-verwarming).
De klepstelplaatjes waren maar 4 euro/stuk, dat is goedkoop. De ellende is dat je eerst moet kijken welke je nodig hebt, dan de klepstelplaatjes kopen en dan pas kun je 't afmaken. Volgens mij moet elke LC8-dealer die klepstelplaatjes verplicht op voorraad hebben. Ik ben er nog niet achter in welke andere types dezelfde klepstelplaatjes zitten, want het is voor mij wel een teringeind naar de dichtsbijzijnde dealer.
Tsja, een LC8 sleutelt niet snel door al dat plastic, maar ze zitten wel supersimpel in elkaar. _________________ Ordinary life is pretty complex stuff !! |
|
Naar boven |
|
 |
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 376
|
Geplaatst: Ma, 25 Apr. 2011, 23:27 Onderwerp: |
|
|
De mijne is nu ook aan z'n 15000 km beurt toe, maar wie kan mij de voordelen vertellen van een onderhoudsboekje dat netjes bij de dealer is afgestempeld als de garantie toch al verlopen is ? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Di, 26 Apr. 2011, 6:43 Onderwerp: |
|
|
john68 schreef: | De mijne is nu ook aan z'n 15000 km beurt toe, maar wie kan mij de voordelen vertellen van een onderhoudsboekje dat netjes bij de dealer is afgestempeld als de garantie toch al verlopen is ? |
dat vindt de dealer bij inruilen fijn, en de volgende eigenaar .
je weet dan immers het verleden van de motor. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
Geregistreerd op: 28-10-2009 Berichten: 292
|
Geplaatst: Di, 26 Apr. 2011, 9:03 Onderwerp: |
|
|
alexopreis schreef: | koos van geene schreef: | ik wil even terugkomen op het kleppen stellen ,bij de lc4 is het goed te doen zelf , gewoon het ouderwetse boutje en moertje, is dalt bij de lc8 ook?, of is dat met plaatjes? en moeten ze dan koud of warm gesteld worden? koos. |
Vorig jaar zomer heb ik bij 16600 km de 15000 km-beurt gegeven. De inlaatkleppen stonden flink te nauw. Sindsdien loopt ie serieus beter in de kou (zonder carb-verwarming).
De klepstelplaatjes waren maar 4 euro/stuk, dat is goedkoop. De ellende is dat je eerst moet kijken welke je nodig hebt, dan de klepstelplaatjes kopen en dan pas kun je 't afmaken. Volgens mij moet elke LC8-dealer die klepstelplaatjes verplicht op voorraad hebben. Ik ben er nog niet achter in welke andere types dezelfde klepstelplaatjes zitten, want het is voor mij wel een teringeind naar de dichtsbijzijnde dealer.Tsja, een LC8 sleutelt niet snel door al dat plastic, maar ze zitten wel supersimpel in elkaar. |
De plaatjes van de RSV Mille (Aprillia) passen ook, wellicht heb je dichterbij die dealer zitten ?
Ook de Harley Davidson shims (van de V-rod) passen, en die hebben zelfs kwartjes als maten. Dat had Steven D in een draadje gemeld.
Een HD dealer heb je wellicht ook dichterbij....
Shim-maten HD (copy paste met dank aan de info van Rene+Adventure):
Grootte HD-Part Number
2,025 18624-01K
2,075 18625-01K
2,125 18626-01K
2,175 18627-01K
2,200 18670-01K
2,225 18628-01K
2,250 18671-01K
2,275 18629-01K
2,300 18672-01K
2,325 18630-01K
2,350 18673-01K
2,375 18631-01K
2,400 18674-01K
2,425 18632-01K
2,450 18675-01K
2,475 18638-01K
2,500 18676-01K
2,525 18639-01K
2,550 18677-01K
2,575 18655-01K
2,600 18678-01K
2,625 18656-01K
2,650 18679-01K
2,675 18657-01K
2,700 18680-01K
2,725 18658-01K
2,750 18681-01K
2,775 18659-01K
2,800 18682-01K
2,825 18692-01K
2,850 18683-01K
2,875 18693-01K
2,900 18684-01K
2,925 18694-01K
2,950 18685-01K
2,975 18695-01K
3,000 18686-01K
Succes !  |
|
Naar boven |
|
 |
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 376
|
Geplaatst: Di, 26 Apr. 2011, 22:12 Onderwerp: |
|
|
Persoonlijk denk ik dat het de dealer vooral om het financiele plaatje te doen is,ik weet ook wel" voor wat hoort wat"en" ieder het zijne"enz. maar hier is het nog steeds crisis dus waarom zou" teun-beun "niet de grote beurt kunnen uitvoeren? graag jullie mening. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Di, 26 Apr. 2011, 22:39 Onderwerp: |
|
|
Voor mijn part doet iedereen met z'n motor wat ie wil. Als je dan wat kapotmaakt moet je die extra kosten er maar voor lief bijnemen. Hou er gewoon rekening mee dat een LC8 geen sleutelbeginnersfiets is (vind ik persoonlijk toch niet ) wegens moeilijke bereikbaarheid en onderdelen die zich bij ietwat ruwe behandeling gemakkelijk laten kapotdraaien.
Dan heb je hopelijk toch al wat sleutelervaring achter de rug aan oudere motoren, waar je de principes apart een beetje beter kan leren en met blokken te maken hebt die tegen een stootje kunnen als je eens wat fout doet.
Nu, de reden waarom ik ooit zelf beginnen sleutelen ben (aan de LC8), is omdat ik niet tevreden was over het aantoonbare geklungel van de dealers.
Dan draai ik het liever zelf wel in de soep, zo leer ik wat bij en moet ik enkel op mezelf foeteren als het misgaat. Wat trouwens niet zo vaak gebeurt . Ondertussen spaar ik wel héél wat dure werkuren uit.
Dat iemand zonder plaats thuis, zonder relevante ervaring, zonder wat meer materiaal dan een goedkoop setje dop-en ringsleuteltjes en een ouwe tang daar liever niet aan begint kan ik evengoed begrijpen... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 376
|
Geplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 18:40 Onderwerp: |
|
|
Sorry Daan, maar dat de dealer en de nieuwe eigenaar dit "fijn"vinden vind ik een beetje kort door de bocht,ik breng hem natuurlijk niet naar de eerste de beste stucadoor die wel eens een grasmachientje gerepareerd heeft.Mijn vraag is,wat nu echte voor en/of nadelen zijn van het niet in orde hebben van het "stempelboekje"als je motor toch al buiten de garantie valt?(afgezien van de euro's) |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 27 Apr. 2011, 18:48 Onderwerp: |
|
|
john68 schreef: | Sorry Daan, maar dat de dealer en de nieuwe eigenaar dit "fijn"vinden vind ik een beetje kort door de bocht,ik breng hem natuurlijk niet naar de eerste de beste stucadoor die wel eens een grasmachientje gerepareerd heeft.Mijn vraag is,wat nu echte voor en/of nadelen zijn van het niet in orde hebben van het "stempelboekje"als je motor toch al buiten de garantie valt?(afgezien van de euro's) |
Als je hem inruilt de dealer zal er niet na kijken een particulier misschien wel.
Ik heb op mijn vorige motor de meeste beurten zelf gedaan en dit gewoon netjes zelf afgetekent in het boekje.
En als je de rekeningen erbij houd van de onderdelen.
Dan lijkt mij dit geen probleem de history is immers bekend en ook al zou de motor dealer onderhouden zijn dat wil niet zeggen dat het automatisch goed gedaan is.... _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by 
|