lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

15.000km beurt
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Nov. 2005, 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
nou, ik vind die uurlonen helemaal niet a-sociaal. maar goedkoop. Meeste motorzaken rekenen een stuk minder dan autogarages bijv.
en ik moet zelf op mijn werk toch echt 3x zo veel voor mijn uurtjes schrijven hoor.

euhm ja.. 34 dkm nu, sinds augustus2005


Je gaat me straks nog inhalen, (41000 op de klok nu).

Maarja, ik was dan ook 1 van de eersten tongue3

PS: ik rij al zo'n 25 jaar motor, schat dat ik al zo'n 30 motorfietsen in mijn bezit heb gehad.

Het langste wat ik met 1 motorfiets heb gereden was zo'n 22000 km,
daarna was ik hem zat en moest er wat anders komen.

Mijn huidige km stand geeft al aan hoe ik over de 950 denk, grin
en ik ben hem nog lang niet zat pleased

Een nieuwe 950 zie ik ook niet zitten, daar de "ECHTE" S niet meer gemaakt wordt bucktooth

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Do, 24 Nov. 2005, 7:54    Onderwerp: Reageer met quote

Nou Daan, weet wel zeker dat Bean je gaat inhalen...
heb respect voor de mensen die zoveel rijden thumbsup (gaat bij mij helaas niet meer lukken)

Ps Daan ik heb nog een paar oude vliegen en wespen uit je roostertje gepeuterd wil je die nog terug? wacko



Ik had het met de uurlonen ook over een autobedrijf,snap aleen niet waar dat grote verschil vandaan komt auto/motor

en inderdaad als je ziet wat je per jaar aan onderhoud kwijt bent valt t best allemaal mee(zeker in verhouding tot het plezier wat je er voor terug krijgt smug )
ik denk dat je nog goedkoper uit bent dan de gemiddelde jap

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Brinkie



Geregistreerd op: 12-11-2005
Berichten: 89
Woonplaats: Oldemarkt

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Nov. 2005, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

maarruuuu ik vind het zelf aan een motor klooien net zo leuk als het rijden.En je leert de motor ook een beetje kennen.
Als tie er mee ophoud en je zit ergens in Noord Finland (b.v.) is het wel makkelijk dat je een beetje weet hoe de fiets in elkaar zit.
groeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Nov. 2005, 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

Brinkie schreef:
maarruuuu ik vind het zelf aan een motor klooien net zo leuk als het rijden.En je leert de motor ook een beetje kennen.
Als tie er mee ophoud en je zit ergens in Noord Finland (b.v.) is het wel makkelijk dat je een beetje weet hoe de fiets in elkaar zit.
groeten


Daarom neem ik ook altijd een daggie vrij, en help mee met de beurt !

....beetje poetsdoeken aangeven, koffie halen, niet in de weg lopen ! laugh3

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2738
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 26 Nov. 2005, 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dat vind ook niet iedere dealer goed hoor...
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Za, 26 Nov. 2005, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

speedyves schreef:
Dat vind ook niet iedere dealer goed hoor...


Brouwer wel, daar kun je ook nog gewoon ff doorlopen naar de werkplaats
om wat aan een monteur te vragen of zo happy

Ik hoop dat het daar zo blijft, en dat ze niet te groot groeien en veranderen in een "warenhuis"zoals zoveel motorzaken zijn angry

Wel hoorde ik laatst van Theo dat de bedrijfsleider is opgestapt confused
ik hoop dat dit geen verdere negatieve gevolgen voor het bedrijf oplevert.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koos van geene



Geregistreerd op: 1-11-2005
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: Di, 29 Nov. 2005, 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

ik wil even terugkomen op het kleppen stellen ,bij de lc4 is het goed te doen zelf , gewoon het ouderwetse boutje en moertje, is dalt bij de lc8 ook?, of is dat met plaatjes? en moeten ze dan koud of warm gesteld worden? koos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2738
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 29 Nov. 2005, 16:53    Onderwerp: Reageer met quote

LC8 gebruikt plaatjes en is vrij ingewikkeld.
Ik ben overigens nog nooit een motor tegen gekomen waar je warm moet stellen.... Dus ook deze stel je koud. (nouja.. liever op kamertemperatuur grin2 )

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 29 Nov. 2005, 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

Met plaatjes is aleen wat meer werk....

er zijn wel motoren waarbij je warm moet stellen, en zelfs met draaiende motor rolleyes3 . werd altijd een lekker zooitje onder de kap smug



weet iemand of ze veel verlopen?

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 29 Nov. 2005, 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ondanks dat het stellen met plaatjes (chims) moet gebeuren lijkt me dat het niet ingewikkeld is op de LC8.

Het is alleen een gedoe om er bij te komen, veel sleutelen dus veel tijd, dus hoge kosten.

Omdat de distributiekettingen NIET over de nokkenastandwielen lopen hoef je ze er dus niet onderuit te wurmen om bij de shims te komen.

De kettingen lopen nl tot ongeveer halverwege de cilinders, en verder gaat het met tandwielen die in elkaar grijpen omhoog naar de assen.

Voordeel hiervan lijkt mij dat voor het stellen van de kleppen de kettingen niet van spanning af hoeven, en dat na het losschroeven van de lagerschalen de nokkenassen inclusief tandwielen zo uit de kop getild kunnen worden om de chims te kunnen plaatsen/wisselen.

Wel natuurlijk de assen met daaraanvast de tandwielen weer netjes op tijdstip terugplaatsen.

Ik heb nog nooit kleppen op een lC8 gesteld hoor, maar het lijkt me dus niet erg moeilijk.


Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koos van geene



Geregistreerd op: 1-11-2005
Berichten: 42

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 29 Nov. 2005, 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

die zogenaamde chims moet dus eigenlijk iedere ktm dealer in huis hebben neem ik aan?, kan iemand ook vertellen na hoeveel km de kleppen voor de eerste keer gechekt moeten worden? Koos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 29 Nov. 2005, 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

koos van geene schreef:
die zogenaamde chims moet dus eigenlijk iedere ktm dealer in huis hebben neem ik aan?, kan iemand ook vertellen na hoeveel km de kleppen voor de eerste keer gechekt moeten worden? Koos.


Elke KTM 950 dealer moet de chims in voorraad hebben,
en officieel moet er bij de eerste beurt (1000km) al gesteld worden.
Daarna elke 15000 km.

Dealers die nog maar net dealer zijn "vergeten"wel eens om bij de eerste beurt kleppen te stellen, omdat dit vrij ongewoon is.
Bij japanners hoeft dit nl niet, ik had dit nl bij mijn toenmalige dealer,
omdat ik de rekening van de eerste beurt nl laag vond heb ik eens nagevraagd, en het bleek dus dat ze de kleppen niet gesteld hadden huh

Motor toen weer teruggebracht om alsnog kleppen te laten stellen confused

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 29 Nov. 2005, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

koos,

in het handboek staat volgens mij een onderhoudsschema

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koos van geene



Geregistreerd op: 1-11-2005
Berichten: 42

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 30 Nov. 2005, 6:02    Onderwerp: Reageer met quote

het probleem is dat ik op het moment nog geen lc8 in m,n schuur heb staan, dus ook nog geen handboek heb,maar hopenlijk duurt het niet lang meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bongo
Gast





Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 30 Nov. 2005, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Daan,

Was dat jouw "almighty Brouwer" die de kleppen bij de 1.000 km-beurt niet gesteld had, of een andere dealer?

groeten, Edwin
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif