Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Wo, 23 Nov. 2005, 21:59 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | nou, ik vind die uurlonen helemaal niet a-sociaal. maar goedkoop. Meeste motorzaken rekenen een stuk minder dan autogarages bijv.
en ik moet zelf op mijn werk toch echt 3x zo veel voor mijn uurtjes schrijven hoor.
euhm ja.. 34 dkm nu, sinds augustus2005 |
Je gaat me straks nog inhalen, (41000 op de klok nu).
Maarja, ik was dan ook 1 van de eersten
PS: ik rij al zo'n 25 jaar motor, schat dat ik al zo'n 30 motorfietsen in mijn bezit heb gehad.
Het langste wat ik met 1 motorfiets heb gereden was zo'n 22000 km,
daarna was ik hem zat en moest er wat anders komen.
Mijn huidige km stand geeft al aan hoe ik over de 950 denk,
en ik ben hem nog lang niet zat
Een nieuwe 950 zie ik ook niet zitten, daar de "ECHTE" S niet meer gemaakt wordt
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Do, 24 Nov. 2005, 7:54 Onderwerp: |
|
|
Nou Daan, weet wel zeker dat Bean je gaat inhalen...
heb respect voor de mensen die zoveel rijden (gaat bij mij helaas niet meer lukken)
Ps Daan ik heb nog een paar oude vliegen en wespen uit je roostertje gepeuterd wil je die nog terug?
Ik had het met de uurlonen ook over een autobedrijf,snap aleen niet waar dat grote verschil vandaan komt auto/motor
en inderdaad als je ziet wat je per jaar aan onderhoud kwijt bent valt t best allemaal mee(zeker in verhouding tot het plezier wat je er voor terug krijgt )
ik denk dat je nog goedkoper uit bent dan de gemiddelde jap _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
Brinkie
Geregistreerd op: 12-11-2005 Berichten: 89 Woonplaats: Oldemarkt
|
Geplaatst: Vr, 25 Nov. 2005, 20:35 Onderwerp: |
|
|
maarruuuu ik vind het zelf aan een motor klooien net zo leuk als het rijden.En je leert de motor ook een beetje kennen.
Als tie er mee ophoud en je zit ergens in Noord Finland (b.v.) is het wel makkelijk dat je een beetje weet hoe de fiets in elkaar zit.
groeten |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Vr, 25 Nov. 2005, 20:38 Onderwerp: |
|
|
Brinkie schreef: | maarruuuu ik vind het zelf aan een motor klooien net zo leuk als het rijden.En je leert de motor ook een beetje kennen.
Als tie er mee ophoud en je zit ergens in Noord Finland (b.v.) is het wel makkelijk dat je een beetje weet hoe de fiets in elkaar zit.
groeten |
Daarom neem ik ook altijd een daggie vrij, en help mee met de beurt !
....beetje poetsdoeken aangeven, koffie halen, niet in de weg lopen !  _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 26 Nov. 2005, 18:02 Onderwerp: |
|
|
Dat vind ook niet iedere dealer goed hoor... _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Za, 26 Nov. 2005, 19:13 Onderwerp: |
|
|
speedyves schreef: | Dat vind ook niet iedere dealer goed hoor... |
Brouwer wel, daar kun je ook nog gewoon ff doorlopen naar de werkplaats
om wat aan een monteur te vragen of zo
Ik hoop dat het daar zo blijft, en dat ze niet te groot groeien en veranderen in een "warenhuis"zoals zoveel motorzaken zijn
Wel hoorde ik laatst van Theo dat de bedrijfsleider is opgestapt
ik hoop dat dit geen verdere negatieve gevolgen voor het bedrijf oplevert.
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
koos van geene
Geregistreerd op: 1-11-2005 Berichten: 42
|
Geplaatst: Di, 29 Nov. 2005, 16:21 Onderwerp: |
|
|
ik wil even terugkomen op het kleppen stellen ,bij de lc4 is het goed te doen zelf , gewoon het ouderwetse boutje en moertje, is dalt bij de lc8 ook?, of is dat met plaatjes? en moeten ze dan koud of warm gesteld worden? koos. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 29 Nov. 2005, 16:53 Onderwerp: |
|
|
LC8 gebruikt plaatjes en is vrij ingewikkeld.
Ik ben overigens nog nooit een motor tegen gekomen waar je warm moet stellen.... Dus ook deze stel je koud. (nouja.. liever op kamertemperatuur ) _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Di, 29 Nov. 2005, 19:00 Onderwerp: |
|
|
Met plaatjes is aleen wat meer werk....
er zijn wel motoren waarbij je warm moet stellen, en zelfs met draaiende motor . werd altijd een lekker zooitje onder de kap
weet iemand of ze veel verlopen? _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Di, 29 Nov. 2005, 19:57 Onderwerp: |
|
|
Ondanks dat het stellen met plaatjes (chims) moet gebeuren lijkt me dat het niet ingewikkeld is op de LC8.
Het is alleen een gedoe om er bij te komen, veel sleutelen dus veel tijd, dus hoge kosten.
Omdat de distributiekettingen NIET over de nokkenastandwielen lopen hoef je ze er dus niet onderuit te wurmen om bij de shims te komen.
De kettingen lopen nl tot ongeveer halverwege de cilinders, en verder gaat het met tandwielen die in elkaar grijpen omhoog naar de assen.
Voordeel hiervan lijkt mij dat voor het stellen van de kleppen de kettingen niet van spanning af hoeven, en dat na het losschroeven van de lagerschalen de nokkenassen inclusief tandwielen zo uit de kop getild kunnen worden om de chims te kunnen plaatsen/wisselen.
Wel natuurlijk de assen met daaraanvast de tandwielen weer netjes op tijdstip terugplaatsen.
Ik heb nog nooit kleppen op een lC8 gesteld hoor, maar het lijkt me dus niet erg moeilijk.
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
koos van geene
Geregistreerd op: 1-11-2005 Berichten: 42
|
Geplaatst: Di, 29 Nov. 2005, 20:49 Onderwerp: |
|
|
die zogenaamde chims moet dus eigenlijk iedere ktm dealer in huis hebben neem ik aan?, kan iemand ook vertellen na hoeveel km de kleppen voor de eerste keer gechekt moeten worden? Koos. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Di, 29 Nov. 2005, 20:57 Onderwerp: |
|
|
koos van geene schreef: | die zogenaamde chims moet dus eigenlijk iedere ktm dealer in huis hebben neem ik aan?, kan iemand ook vertellen na hoeveel km de kleppen voor de eerste keer gechekt moeten worden? Koos. |
Elke KTM 950 dealer moet de chims in voorraad hebben,
en officieel moet er bij de eerste beurt (1000km) al gesteld worden.
Daarna elke 15000 km.
Dealers die nog maar net dealer zijn "vergeten"wel eens om bij de eerste beurt kleppen te stellen, omdat dit vrij ongewoon is.
Bij japanners hoeft dit nl niet, ik had dit nl bij mijn toenmalige dealer,
omdat ik de rekening van de eerste beurt nl laag vond heb ik eens nagevraagd, en het bleek dus dat ze de kleppen niet gesteld hadden
Motor toen weer teruggebracht om alsnog kleppen te laten stellen
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 29 Nov. 2005, 21:04 Onderwerp: |
|
|
koos,
in het handboek staat volgens mij een onderhoudsschema _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
koos van geene
Geregistreerd op: 1-11-2005 Berichten: 42
|
Geplaatst: Wo, 30 Nov. 2005, 6:02 Onderwerp: |
|
|
het probleem is dat ik op het moment nog geen lc8 in m,n schuur heb staan, dus ook nog geen handboek heb,maar hopenlijk duurt het niet lang meer. |
|
Naar boven |
|
 |
Bongo Gast
|
Geplaatst: Wo, 30 Nov. 2005, 19:46 Onderwerp: |
|
|
Daan,
Was dat jouw "almighty Brouwer" die de kleppen bij de 1.000 km-beurt niet gesteld had, of een andere dealer?
groeten, Edwin |
|
Naar boven |
|
 |
|