Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
pepdeze
Geregistreerd op: 26-1-2005 Berichten: 164 Woonplaats: ijsselstein
|
Geplaatst: Za, 9 Jul. 2011, 14:34 Onderwerp: motorstallen |
|
|
Beste.....
Binnenkort ga ik voor minimaal een jaar en misschien 2 voor mijn werk naar Bonaire. De LC4 gaat mee. De LC8 blijft hier en wordt gestalt. Hoe kan ik dat het beste doen, zodat ie het minst te lijden heeft?
Gaarne tips!!
Grt
jeroen |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Za, 9 Jul. 2011, 23:00 Onderwerp: |
|
|
Persoonlijk zou ik hem verkopen en over een jaar (of2) een mooi tweedehandsje zoeken. Om te stallen denk ik dat je er het beste voor zorgt dat de tanks vol zijn, dat de batterij afgekoppeld is en dat je er een doek overgooit tegen het stof. Verder zorgen dat de banden goed opgeblazen zijn en ik zou hem op de middenbok achterlaten.
Ben echter zelf ook geen expert... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Zo, 10 Jul. 2011, 0:27 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Persoonlijk zou ik hem verkopen en over een jaar (of2) een mooi tweedehandsje zoeken. Om te stallen denk ik dat je er het beste voor zorgt dat de tanks vol zijn, dat de batterij afgekoppeld is en dat je er een doek overgooit tegen het stof. Verder zorgen dat de banden goed opgeblazen zijn en ik zou hem op de middenbok achterlaten.
Ben echter zelf ook geen expert... |
He Jeroen,
Je kan 'm ook bij mij neerzetten, dan zorg ik dat er af en toe op gereden wordt
Klinkt wel mooi hoor, 1-2 jaar Bonaire, er zijn ergere plaatsen om te wonen!
groeten,
Jos _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
Geregistreerd op: 26-1-2005 Berichten: 164 Woonplaats: ijsselstein
|
Geplaatst: Zo, 10 Jul. 2011, 0:36 Onderwerp: |
|
|
verkopen ga ik 'm zeker niet. Op de bok, beide wieltjes van de vloer,
Maar inwendig, wegzetten met schone olie? |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Zo, 10 Jul. 2011, 8:57 Onderwerp: |
|
|
Voor in de benzinetank kun je een additieve kopen, zeker met carburateurs, als ik mijn WR450F drie maanden in de winter niet rijd wil ie al niet meer lopen. Zoals je al zegt voetjes van de vloer, qua accu is lastig, denk of vol ontkoppelen en weg zetten of aan de lader houden.
Je kunt het ook bij een motorzaak vragen, die hebben soms hetzelfde probleem
Veel plezier! |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

Geregistreerd op: 15-6-2008 Berichten: 399 Woonplaats: Velp
|
Geplaatst: Zo, 10 Jul. 2011, 21:26 Onderwerp: |
|
|
Heb er geen ervaring of specifieke kennis van. Maar wat ik weet is dat de nieuwerwetse benzine 'verrubberd'.
Beter dus om 'm met lege tanks weg te zetten, lijkt me. De tanks zijn van kunstof dus roest vormt geen gevaar.
My 2cts... _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2717 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 11 Jul. 2011, 10:05 Onderwerp: |
|
|
tanks heeeelemaal leeg, vol alleen bij stalen tanks.
Verder met goed schone olie, zonder accu.
Voor zo lang zou je nog met een busje siliconen olie door het bougiegat kunnen spuiten, maar ik zou het niet doen, niet nodig meer tegenwoordig. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Di, 12 Jul. 2011, 19:42 Onderwerp: conserveren |
|
|
Informeer of de KTM geschikt is voor het vullen met Shell Ensis.
http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_Benefrux_LTDS_ensis_engine_oil_1719nl05.pdf
Kom je terug in NL dan gewoon starten en (20 km) blokje om mee rijden.
Dan olie eruit en afvullen met de door KTM voorgeschreven motorolie.
Brandstoftank vullen met Shell S 9365. Let wel op dit is 'thypus' spul voor de mens! NIET DE MOTOR STARTEN OP DIT SPUL! |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 12 Jul. 2011, 22:00 Onderwerp: |
|
|
Benzine kan je niet meer bewaren zeker niet zonder additieven. Twee jaar is helemaal onmogelijk. Die euro 95 wordt soep. Fileters en zeven slaan direct dicht
Alle benzine aftappen zo wie zo. accu eruit maar of die overleeft aan een lader . Banden invetten , blok corrodeerd niet
Ik zou dus hem vrij maken van alle euro 95. Banden in het vet zetten op de bok , zadel open en accu eruit.
Bij terugkomst zie je dan verder _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
Geregistreerd op: 26-1-2005 Berichten: 164 Woonplaats: ijsselstein
|
Geplaatst: Do, 14 Jul. 2011, 11:41 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor tips.......
Grt
jeroen |
|
Naar boven |
|
 |
Aubry
Geregistreerd op: 19-12-2010 Berichten: 206 Woonplaats: Veenendaal
|
Geplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 18:17 Onderwerp: |
|
|
ken een prima motor stalling, vriend van me doet dat in wintermaanden.
Heeft zelf ook ktm .
Hij zorgt er dan voor (droge garage afgesloten in veenendaal
prijs zal wel meevalen als je afspreekt met hem.
Mag ook in mijn garage maar weet niet of ik verleiding kan weerstaan om hem dan af en toe te pakken.
Beide Veenendaal |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 19:41 Onderwerp: |
|
|
highrider schreef: | Benzine kan je niet meer bewaren zeker niet zonder additieven. Twee jaar is helemaal onmogelijk. Die euro 95 wordt soep. Fileters en zeven slaan direct dicht
Alle benzine aftappen zo wie zo. accu eruit maar of die overleeft aan een lader . Banden invetten , blok corrodeerd niet
Ik zou dus hem vrij maken van alle euro 95. Banden in het vet zetten op de bok , zadel open en accu eruit.
Bij terugkomst zie je dan verder |
banden in het vet? klinkt goed maar...
welk vet en hoe haal je het er weer af na de stalling? |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 19:44 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: | highrider schreef: | Benzine kan je niet meer bewaren zeker niet zonder additieven. Twee jaar is helemaal onmogelijk. Die euro 95 wordt soep. Fileters en zeven slaan direct dicht
Alle benzine aftappen zo wie zo. accu eruit maar of die overleeft aan een lader . Banden invetten , blok corrodeerd niet
Ik zou dus hem vrij maken van alle euro 95. Banden in het vet zetten op de bok , zadel open en accu eruit.
Bij terugkomst zie je dan verder |
banden in het vet? klinkt goed maar...
welk vet en hoe haal je het er weer af na de stalling? |
stoom cleaner |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 23:11 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: | highrider schreef: | Benzine kan je niet meer bewaren zeker niet zonder additieven. Twee jaar is helemaal onmogelijk. Die euro 95 wordt soep. Fileters en zeven slaan direct dicht
Alle benzine aftappen zo wie zo. accu eruit maar of die overleeft aan een lader . Banden invetten , blok corrodeerd niet
Ik zou dus hem vrij maken van alle euro 95. Banden in het vet zetten op de bok , zadel open en accu eruit.
Bij terugkomst zie je dan verder |
banden in het vet? klinkt goed maar...
welk vet en hoe haal je het er weer af na de stalling? |
bandenzwart, vaseline , teflonspray enz (enkel uitdroging voorkomen), met wasbenzine is het er zo weer af.
Ik heb er 1 met wd40 ingespoten om te kijken of ie uitdroogt maar nog steeds niet.
Zou ze niet in de multi grease zetten  _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
Geregistreerd op: 26-1-2005 Berichten: 164 Woonplaats: ijsselstein
|
Geplaatst: Wo, 20 Jul. 2011, 0:01 Onderwerp: |
|
|
Die banden vind ik niet zo spannend, die zitten tegen die tijd wel op de slijtagegrens. Wat me meer zorgen baart is de binnenzijde van de carburateurs. Ik weet niet in hoeverre daar rubbertjes etc inzitten die kunnen verdrogen. |
|
Naar boven |
|
 |
|