Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
950avontuur

Geregistreerd op: 12-6-2011 Berichten: 18 Woonplaats: Groningen
|
Geplaatst: Zo, 12 Jun. 2011, 16:02 Onderwerp: Even voorstellen en een vraag |
|
|
Sinds twee week ben ik de gelukkige bezitter van een oranje 950 Adventure uit 2005 (model 2004). Km stand 31000. Motor is verder standaard en altijd in onderhoud geweest bij Andre Motors in Ermelo.
Ik ben 29 jaar oud, woon in Drenthe en werk in Groningen als sportdocent. Ik gebruik de motor voor dagelijks woon-werk verkeer en in de vrije uurtjes over de Drentse bospaadjes. Verder van plan er komende zomer mee op vakantie naar Oostenrijk te gaan (met een tussenstop in Oberhausen )
Het forum heeft me al veel geleerd en van interessante informatie voorzien. Daarvoor dank. Echter, ik heb nog een vraag:
Mijn motor is op korte termijn toe aan nieuwe olie, filters, tandwielen en ketting. Gezien de reacties op het forum besloten om er een 16T voortandwiel op te zetten. Nu keek ik bij Sommer (Team West) en daar zag ik een verschil in prijs tussen de set 16 T en 17 T van maar liefst 50 euro???? (respectievelijk 193E en 240E.) Is dit normaal?
Of hebben jullie nog tips waar deze onderdelen goedkoper te bestellen zijn?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Bart
|
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Zo, 12 Jun. 2011, 16:51 Onderwerp: |
|
|
Is het pakket voor de rest hetzelfde? Een andere ketting zou dat prijsverschil wel kunnen verklaren.
Google eens op kettingset ktm adventure. Gegarandeerd een hoop hits.
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
950avontuur

Geregistreerd op: 12-6-2011 Berichten: 18 Woonplaats: Groningen
|
Geplaatst: Zo, 12 Jun. 2011, 17:06 Onderwerp: |
|
|
Verder is de set hetzelfde voor zover ik kan zien.
En idd 22.500 resultaten bij google op 'kettingset adventure 950'. Maar dan zie ik door de bomen het bos niet meer.
|
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Zo, 12 Jun. 2011, 17:57 Onderwerp: adventure |
|
|
hoi bart
eindelijk weer een adventure in de buurt
mischien een keertje zandpaden rijden
ben je al bij mulder geweest in veendam ?
gr raymond
hoogezand
_________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
950avontuur

Geregistreerd op: 12-6-2011 Berichten: 18 Woonplaats: Groningen
|
Geplaatst: Zo, 12 Jun. 2011, 18:28 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me een goed plan. Maar wil eerst even de kettingen en olie in orde hebben voordat ik het gas vol open trek. Daarna een keer de bossen in lijkt me een goed idee. Over een paar week afspreken? Misschien zijn er nog meer liefhebbers voor de toertje groningen/drenthe?
Mulders ben ik wel eens geweest maar nog niet met mijn KTM. Ga ik nog zeker een keer doen.
Gr, Bart
|
|
Naar boven |
|
 |
950avontuur

Geregistreerd op: 12-6-2011 Berichten: 18 Woonplaats: Groningen
|
Geplaatst: Di, 14 Jun. 2011, 21:19 Onderwerp: |
|
|
Wat betreft de kettingset bij TeamWest. Ik heb het gevraagd en kreeg het volgende bericht terug:
I see the wrong price in our webshop, sorry for that! It was the 193,30 Euro which was wrong.
Daarna de webshop bekeken en ze hebben nu de prijs van de 17-42 set ook op 240 euro gezet .
Daarna maar langs Mulders motoren gegaan. Die hadden een complete set (met regina ketting) liggen voor 180 euro. Paar tientjes erbij voor het 16T voortandwiel. Gelijk een olie en filter set gekocht. Morgen een dagje sleutelen en de KTM is weer helemaal top.
|
|
Naar boven |
|
 |
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Wo, 15 Jun. 2011, 22:07 Onderwerp: |
|
|
Kijk eens op www.motorketting.nl
Op de Motorbeurs voor €140 (actie) een nieuwe set 16/42 met CZ ketting gekocht. Eerste ervaringen zijn niet niet slecht. Gemonteerd goed afgesteld en nu na ruim 6000 km. nog steeds niet nagesteld en dat is voorlopig ook nog niet nodig.
_________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Vr, 17 Jun. 2011, 21:28 Onderwerp: |
|
|
Kijk ook zeker eens op Ebay. Met name in Duitsland is goed spul te vinden voor veel lagere prijzen dan hier.
Heel veel plezier met je wereldfiets!
_________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
ktmray1
Geregistreerd op: 25-6-2011 Berichten: 33 Woonplaats: hoogezand
|
Geplaatst: Za, 25 Jun. 2011, 1:09 Onderwerp: |
|
|
he bart
en zit je ketje er al op
nu wel een beetje nat/glad in het bos
gr raymond
|
|
Naar boven |
|
 |
950avontuur

Geregistreerd op: 12-6-2011 Berichten: 18 Woonplaats: Groningen
|
Geplaatst: Ma, 27 Jun. 2011, 20:54 Onderwerp: |
|
|
Dank voor de tips.
Vorige week een nieuwe ketting, tandwielen, filters en olie erop/in gezet. Uiteindelijk gewoon in Veendam gehaald. Motor is weer helemaal in orde.
Binnenkort alleen nog een setje nieuwe banden want die KTC80 achter is zijn nopjes aardig aan het kwijt raken.
@ raymond, stond jij toevallig zondagavond in het bos bij Dwingeloo toen ik langs kwam rijden?
|
|
Naar boven |
|
 |
ktmray1
Geregistreerd op: 25-6-2011 Berichten: 33 Woonplaats: hoogezand
|
Geplaatst: Ma, 27 Jun. 2011, 22:55 Onderwerp: |
|
|
hoi bart
nee dat was ik niet
heb de hele dag in de auto gezeten om een ktm 520 op te halen
en een dik uur in de file bij de afsluitdijk
ene is het te doen zo,n ketje vervangen bij de adv
het zit eraan te komen moet vaak de ketting spannen
gr ray
|
|
Naar boven |
|
 |
950avontuur

Geregistreerd op: 12-6-2011 Berichten: 18 Woonplaats: Groningen
|
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Di, 28 Jun. 2011, 14:51 Onderwerp: |
|
|
Wat is eigenlijk de bedoeling van het rubber dat standaard op het voortandwiel zit en niet op alle aftermarket tandwielen?
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 463 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Di, 28 Jun. 2011, 16:11 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Wat is eigenlijk de bedoeling van het rubber dat standaard op het voortandwiel zit en niet op alle aftermarket tandwielen? |
Bedoeling is dat dit een geluidsdempende functie heeft. Echter voor off-road niet wenselijk daar de zand tussen de kettingschakels wordt gedrukt waardoor weer meer slijtage.
Dus: er af snijden...
Voor de weg prima.
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
950avontuur

Geregistreerd op: 12-6-2011 Berichten: 18 Woonplaats: Groningen
|
Geplaatst: Di, 28 Jun. 2011, 17:08 Onderwerp: |
|
|
Ik las zelf in de 'Hall of wisdom' dat ze oorspronkelijk een 16T voortandwiel hadden bedacht maar uiteindelijk vanwege het geluid over zijn gestapt op een 17T.
http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/chains/replacement/cpmodem_chain_and_sprocket_install/chain_and_sprocket.html
Note the rubber coating on this sprocket. It is applied to the surface only and is there to help quiet chain noise for strict European noise regulations. Originally the 950 was designed to use a 16T front sprocket. The 17T was added later as part of an effort to quiet the big twin enough to pass these noise regs.
|
|
Naar boven |
|
 |
|