lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Even voorstellen en een vraag
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
950avontuur



Geregistreerd op: 12-6-2011
Berichten: 18
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Jun. 2011, 16:02    Onderwerp: Even voorstellen en een vraag Reageer met quote

Sinds twee week ben ik de gelukkige bezitter van een oranje 950 Adventure uit 2005 (model 2004). Km stand 31000. Motor is verder standaard en altijd in onderhoud geweest bij Andre Motors in Ermelo.

Ik ben 29 jaar oud, woon in Drenthe en werk in Groningen als sportdocent. Ik gebruik de motor voor dagelijks woon-werk verkeer en in de vrije uurtjes over de Drentse bospaadjes. Verder van plan er komende zomer mee op vakantie naar Oostenrijk te gaan (met een tussenstop in Oberhausen wink2 )

Het forum heeft me al veel geleerd en van interessante informatie voorzien. Daarvoor dank. Echter, ik heb nog een vraag:

Mijn motor is op korte termijn toe aan nieuwe olie, filters, tandwielen en ketting. Gezien de reacties op het forum besloten om er een 16T voortandwiel op te zetten. Nu keek ik bij Sommer (Team West) en daar zag ik een verschil in prijs tussen de set 16 T en 17 T van maar liefst 50 euro???? (respectievelijk 193E en 240E.) Is dit normaal?

Of hebben jullie nog tips waar deze onderdelen goedkoper te bestellen zijn?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Bart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Jun. 2011, 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

Is het pakket voor de rest hetzelfde? Een andere ketting zou dat prijsverschil wel kunnen verklaren.
Google eens op kettingset ktm adventure. Gegarandeerd een hoop hits.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
950avontuur



Geregistreerd op: 12-6-2011
Berichten: 18
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Jun. 2011, 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

Verder is de set hetzelfde voor zover ik kan zien.
En idd 22.500 resultaten bij google op 'kettingset adventure 950'. Maar dan zie ik door de bomen het bos niet meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Jun. 2011, 17:57    Onderwerp: adventure Reageer met quote

hoi bart

eindelijk weer een adventure in de buurt
mischien een keertje zandpaden rijden
ben je al bij mulder geweest in veendam ?

gr raymond
hoogezand

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
950avontuur



Geregistreerd op: 12-6-2011
Berichten: 18
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Jun. 2011, 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me een goed plan. Maar wil eerst even de kettingen en olie in orde hebben voordat ik het gas vol open trek. Daarna een keer de bossen in lijkt me een goed idee. Over een paar week afspreken? Misschien zijn er nog meer liefhebbers voor de toertje groningen/drenthe?

Mulders ben ik wel eens geweest maar nog niet met mijn KTM. Ga ik nog zeker een keer doen.

Gr, Bart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
950avontuur



Geregistreerd op: 12-6-2011
Berichten: 18
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Di, 14 Jun. 2011, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Wat betreft de kettingset bij TeamWest. Ik heb het gevraagd en kreeg het volgende bericht terug:

I see the wrong price in our webshop, sorry for that! It was the 193,30 Euro which was wrong.

Daarna de webshop bekeken en ze hebben nu de prijs van de 17-42 set ook op 240 euro gezet thumbsdown .

Daarna maar langs Mulders motoren gegaan. Die hadden een complete set (met regina ketting) liggen voor 180 euro. Paar tientjes erbij voor het 16T voortandwiel. Gelijk een olie en filter set gekocht. Morgen een dagje sleutelen en de KTM is weer helemaal top.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Jun. 2011, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk eens op www.motorketting.nl

Op de Motorbeurs voor €140 (actie) een nieuwe set 16/42 met CZ ketting gekocht. Eerste ervaringen zijn niet niet slecht. Gemonteerd goed afgesteld en nu na ruim 6000 km. nog steeds niet nagesteld en dat is voorlopig ook nog niet nodig.

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Jun. 2011, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk ook zeker eens op Ebay. Met name in Duitsland is goed spul te vinden voor veel lagere prijzen dan hier.

Heel veel plezier met je wereldfiets!

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ktmray1



Geregistreerd op: 25-6-2011
Berichten: 33
Woonplaats: hoogezand

BerichtGeplaatst: Za, 25 Jun. 2011, 1:09    Onderwerp: Reageer met quote

he bart

en zit je ketje er al op

nu wel een beetje nat/glad in het bos

gr raymond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
950avontuur



Geregistreerd op: 12-6-2011
Berichten: 18
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Jun. 2011, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor de tips.

Vorige week een nieuwe ketting, tandwielen, filters en olie erop/in gezet. Uiteindelijk gewoon in Veendam gehaald. Motor is weer helemaal in orde.
Binnenkort alleen nog een setje nieuwe banden want die KTC80 achter is zijn nopjes aardig aan het kwijt raken.

@ raymond, stond jij toevallig zondagavond in het bos bij Dwingeloo toen ik langs kwam rijden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ktmray1



Geregistreerd op: 25-6-2011
Berichten: 33
Woonplaats: hoogezand

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Jun. 2011, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

hoi bart

nee dat was ik niet

heb de hele dag in de auto gezeten om een ktm 520 op te halen

en een dik uur in de file bij de afsluitdijk undecided angry

ene is het te doen zo,n ketje vervangen bij de adv

het zit eraan te komen moet vaak de ketting spannen

gr ray
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
950avontuur



Geregistreerd op: 12-6-2011
Berichten: 18
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Di, 28 Jun. 2011, 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ketting en tandwielen vervangen is prima te doen. En het was bij mij wel hard nodig!

Voor het voortandwiel heb je wel degelijke gereedschap (dop 32) nodig. Die van mij zat behoorlijk vast en de eerst (goedkope) doppenset boog ik volledig krom. Klinken van de ket is met wat geweld en twee hamers ook zo gebeurd. Ik was nog de meeste tijd kwijt met het schoonmaken van de kunststof geleiders en het verwijderen alle het oude kettingvet.

Binnenkort maar eens een rit door Drenthe plannen. Ik zal hiervoor wel even een nieuwe topic aanmaken om te kijken of er meer belangstelling voor is.

Bart



KTM voortandwiel oud en nieuw.jpg
 Beschrijving:
Zoek de verschillen
 Bestandsgrootte:  124.02 KB
 Weergegeven:  382 keer

KTM voortandwiel oud en nieuw.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 28 Jun. 2011, 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is eigenlijk de bedoeling van het rubber dat standaard op het voortandwiel zit en niet op alle aftermarket tandwielen?
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 463
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Di, 28 Jun. 2011, 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Wat is eigenlijk de bedoeling van het rubber dat standaard op het voortandwiel zit en niet op alle aftermarket tandwielen?


Bedoeling is dat dit een geluidsdempende functie heeft. Echter voor off-road niet wenselijk daar de zand tussen de kettingschakels wordt gedrukt waardoor weer meer slijtage.
Dus: er af snijden...

Voor de weg prima.

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
950avontuur



Geregistreerd op: 12-6-2011
Berichten: 18
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Di, 28 Jun. 2011, 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik las zelf in de 'Hall of wisdom' dat ze oorspronkelijk een 16T voortandwiel hadden bedacht maar uiteindelijk vanwege het geluid over zijn gestapt op een 17T.

http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/chains/replacement/cpmodem_chain_and_sprocket_install/chain_and_sprocket.html

Note the rubber coating on this sprocket. It is applied to the surface only and is there to help quiet chain noise for strict European noise regulations. Originally the 950 was designed to use a 16T front sprocket. The 17T was added later as part of an effort to quiet the big twin enough to pass these noise regs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif