Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Brinkie
Geregistreerd op: 12-11-2005 Berichten: 89 Woonplaats: Oldemarkt
|
Geplaatst: Za, 12 Nov. 2005, 23:04 Onderwerp: olie peilen KTM 950 adv |
|
|
Hallo daar ik zal mezelf eerst maar ff een beetje voorstellen
Ik ben Ton en sinds deze week de trotse bezitter van een KTM 950 nu is mijn vraag hoe peil ik de olie van deze motor ik heb n.l. nog geen instr.boek of id . bij de f650 moet je de motor eerst warmrijden enz.enz.
maar hoe bij deze motor?
mvr grt Ton
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 12 Nov. 2005, 23:51 Onderwerp: |
|
|
Ha Ton!
Welkom op het forum.
Officieel moet je peilen net na het rijden, uitzetten, minuutje wachten, dan peilen.
Omdat ik daar niet altijd zin in heb, doe ik het ook wel eens koud, werkt ook.
Wel is belangrijk, ivm de breedte van de olietank dat je motor rechtop staat.
Een klein beetje scheefstaan kan al behoorlijke verschillen opleveren.
En meet regelmatig, want de meeste LC8'en lusten wel een slokkie
Groet Daan
|
|
Naar boven |
|
 |
Brinkie
Geregistreerd op: 12-11-2005 Berichten: 89 Woonplaats: Oldemarkt
|
Geplaatst: Zo, 13 Nov. 2005, 23:36 Onderwerp: handboek LC8 |
|
|
OK
grt Ton
Laatst aangepast door Brinkie op Ma, 14 Nov. 2005, 8:06, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 545 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Zo, 13 Nov. 2005, 23:58 Onderwerp: |
|
|
Wat betreft olie peilen doe het altijd op dezelfde manier. Minste risico op meet verschillen.
Het beste is volgens mij thuis komen van een rit. Op de middenbok zetten ,een minuut stationair laten draaien. Motor uit ,en peilen maar.
Groet Johan
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 14 Nov. 2005, 12:57 Onderwerp: |
|
|
Johan schreef: | Wat betreft olie peilen doe het altijd op dezelfde manier. Minste risico op meet verschillen.
Het beste is volgens mij thuis komen van een rit. Op de middenbok zetten ,een minuut stationair laten draaien. Motor uit ,en peilen maar.
Groet Johan |
Ja, daar had ik gisteravond om half acht na 500 km rijden nog echt wel ff zin in, dat olie peilen
Daarom peil ik meestal alstie koud is sta je ook niet je fikken te verbranden.
Daan
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
 |
Brillie

Geregistreerd op: 17-5-2005 Berichten: 83 Woonplaats: Achterhoek
|
Geplaatst: Ma, 21 Nov. 2005, 22:40 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Johan schreef: | Wat betreft olie peilen doe het altijd op dezelfde manier. Minste risico op meet verschillen.
Het beste is volgens mij thuis komen van een rit. Op de middenbok zetten ,een minuut stationair laten draaien. Motor uit ,en peilen maar.
Groet Johan |
Ja, daar had ik gisteravond om half acht na 500 km rijden nog echt wel ff zin in, dat olie peilen
Daarom peil ik meestal alstie koud is sta je ook niet je fikken te verbranden.
Daan |
Maar hoe peil jij dan?
Als bij motor koud is kan ik geen olie vinden op het peilstokje, ook niet als ik hem ff stationair laat draaien.
Ik moet er echt een stukje mee rijden, dan is er pas wat te peilen
_________________ Jaja |
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Di, 22 Nov. 2005, 0:42 Onderwerp: |
|
|
of bijvullen!
_________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Di, 22 Nov. 2005, 11:14 Onderwerp: |
|
|
Ik peil niet zo veel verschil tussen warm of koud hoor,
Vandaar dat ik bijna altijd koud peil.
Volgens mij heeft het te maken met het "leeglopen"van de tank na het uitzetten.
Wel heb ik een half jaar na aankoop (2003) een modificatie gekregen,
er is toen namelijk een slang met klep onderaan de olietank vervangen.
Wellicht sluit deze klep de tank beter af als de motor wordt uitgezet?
Maar ik neem aan dat bij alle latere modellen dit al standaard is gemonteerd.
Daan
|
|
Naar boven |
|
 |
|