lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

synchoniseren carburateurs

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
michelbijl

BerichtGeplaatst: Za, 23 Apr. 2011, 16:24    Onderwerp: synchoniseren carburateurs Reageer met quote

Ik heb mijn 950 adv nu zo'n 20.00 km.

Bij gas terugnemen begint hij wat te ploffen dus ik denk carburateurs synchroniseren / afstellen.

Is dit enigszins zelf te doen of is diepgaande kennis en speciaal gereedschap een vereiste ?

Overigens is de uitlaat over de hele lengte gasdicht en ik heb nog nooit naar de carbs omgekeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Apr. 2011, 14:37    Onderwerp: Reageer met quote

Synchroniseren is prima zelf te doen, maar zoals met ieder klusje moet je wel even weten wat je aan het doen bent en waar je aan moet draaien.

Verder heb je GOEDE vacuummeters nodig, bij voorkeur vloeistofkolommen of Carbtune. Die wijzergevalletjes zijn wat minder nauwkeurig en helaas zit er ook veel troep tussen.

En tenslotte: weet de betekenis van de aanwijzing in te schatten! Een paar centimeter kwikkolom aan drukverschil lijkt niet veel, maar is in de praktijk al heel snel genoeg om een stalen tank compleet te verpletteren! Om je er even een idee van te geven.

Voordat je begint zou ik even het inlaattraject (inclusief slangetjes) inspecteren op vacuumlekjes. Kun je doen door de motor stationair te laten draaien en dan even alles in te spuiten met een licht ontbrandbare aerosol zoals ether (startpilote) of remmenreiniger o.i.d. Als hij sneller gaat lopen, heb je een lek gevonden.
Kan trouwens heel goed zijn dat door het stellen van de kleppen de synchronisatie weg is. Is dat kort geleden misschien gedaan?
En natuurlijk: Als je de SAS nog erop hebt, knalt hij sowieso meer dan wanneer je die eraf hebt gesloopt.

Succes!

michelbijl

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Apr. 2011, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

@ Harry,

dat wordt uitbesteden!

Ik heb geen gereedschap hiervoor...

Thnx!!

Michel
Naar boven
highrider

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Apr. 2011, 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

zou eerst maar eens kijken of de uitlaat dicht is. Ploffen wijst meestal op lekkende uitlaatpijpen
michelbijl

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Apr. 2011, 0:07    Onderwerp: Reageer met quote

Voor zover ikkan overzien is de uitlaat dicht, ik ga dat nogmaals naklijken...

het ploffen is zachtjes begonnen en is nu (niet storend) aanwezig bij gas terugnemen. juist daarom dacht ik aan de carbs, zeker omdat ik de werking ervan niet goed begrijp en ze dus altijd met rust laat....
Naar boven
StevenD

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Apr. 2011, 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

100% normaal bij een originele motor.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: