Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
michelbijl
|
Geplaatst: Za, 23 Apr. 2011, 16:24 Onderwerp: synchoniseren carburateurs |
|
|
Ik heb mijn 950 adv nu zo'n 20.00 km.
Bij gas terugnemen begint hij wat te ploffen dus ik denk carburateurs synchroniseren / afstellen.
Is dit enigszins zelf te doen of is diepgaande kennis en speciaal gereedschap een vereiste ?
Overigens is de uitlaat over de hele lengte gasdicht en ik heb nog nooit naar de carbs omgekeken. |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Zo, 24 Apr. 2011, 14:37 Onderwerp: |
|
|
Synchroniseren is prima zelf te doen, maar zoals met ieder klusje moet je wel even weten wat je aan het doen bent en waar je aan moet draaien.
Verder heb je GOEDE vacuummeters nodig, bij voorkeur vloeistofkolommen of Carbtune. Die wijzergevalletjes zijn wat minder nauwkeurig en helaas zit er ook veel troep tussen.
En tenslotte: weet de betekenis van de aanwijzing in te schatten! Een paar centimeter kwikkolom aan drukverschil lijkt niet veel, maar is in de praktijk al heel snel genoeg om een stalen tank compleet te verpletteren! Om je er even een idee van te geven.
Voordat je begint zou ik even het inlaattraject (inclusief slangetjes) inspecteren op vacuumlekjes. Kun je doen door de motor stationair te laten draaien en dan even alles in te spuiten met een licht ontbrandbare aerosol zoals ether (startpilote) of remmenreiniger o.i.d. Als hij sneller gaat lopen, heb je een lek gevonden.
Kan trouwens heel goed zijn dat door het stellen van de kleppen de synchronisatie weg is. Is dat kort geleden misschien gedaan?
En natuurlijk: Als je de SAS nog erop hebt, knalt hij sowieso meer dan wanneer je die eraf hebt gesloopt.
Succes! _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
|
Geplaatst: Zo, 24 Apr. 2011, 22:39 Onderwerp: |
|
|
@ Harry,
dat wordt uitbesteden!
Ik heb geen gereedschap hiervoor...
Thnx!!
Michel |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Zo, 24 Apr. 2011, 23:01 Onderwerp: |
|
|
zou eerst maar eens kijken of de uitlaat dicht is. Ploffen wijst meestal op lekkende uitlaatpijpen _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
|
Geplaatst: Ma, 25 Apr. 2011, 0:07 Onderwerp: |
|
|
Voor zover ikkan overzien is de uitlaat dicht, ik ga dat nogmaals naklijken...
het ploffen is zachtjes begonnen en is nu (niet storend) aanwezig bij gas terugnemen. juist daarom dacht ik aan de carbs, zeker omdat ik de werking ervan niet goed begrijp en ze dus altijd met rust laat.... |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Ma, 25 Apr. 2011, 10:11 Onderwerp: |
|
|
100% normaal bij een originele motor. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|