Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Emergo
|
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 20:25 Onderwerp: |
|
|
HA! ik heb mijn scottoiler op dezelfde plaats zitten
_________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Vr, 18 Dec. 2009, 16:17 Onderwerp: |
|
|
Ik had het zo gedaan, bevestiging gewoon met een paar stevige t-rips
aan je kontaktslot en je vorkpoot met een rubberflappie er tussen bij de vorkpoot om als afstander te fungeren, zodat ie paralel loopt aan je vorkpoot.
Het kan net maar dan ook echt net met je stuur uitslag.
Bediening gaat prima .
De uitloop had ik bij het vtw gedaan om storingen van offroaden te voorkomen.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
129.04 KB |
Weergegeven: |
605 keer |

|
|
95.13 KB |
606 keer |

|
|
86.22 KB |
600 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 2 Mrt. 2011, 23:36 Onderwerp: |
|
|
Johan schreef: | Ik had het zo gedaan, bevestiging gewoon met een paar stevige t-rips
aan je kontaktslot en je vorkpoot met een rubberflappie er tussen bij de vorkpoot om als afstander te fungeren, zodat ie paralel loopt aan je vorkpoot.
Bediening gaat prima . |
Even dit oprakelen. Deze ochtend heb ik mijn Osco-reservoir ook naast het contactslot bevestigd. In de oksel tussen het contactslot en het rechtervorkbeen meer bepaald. Met twee tie-wraps vastgezet. Muurvast en een zaligheid om te bedienen. En inderdaad perfect passend, tot op de halve mm zelfs. Al de andere componenten heb ik via de site van ScottOiler besteld. Dus een 3m lange PVC-buisje met fijne diameter, plus een "dispensor nib" (=injector), plus nog een prachtig dingetje genaamd de "dispenser assembly"(=basisplaatje om de injector te fixeren en te richten). Met dit laatste kan je de injector perfect plaatsen, tot net boven de kettingschakel. SUBLIEM gewoon ! Dank aan Blackbert voor de suggestie om onderdeeltjes bij Scottoiler te bestellen.
Fotootjes om te snappen hoe het er min of meer uit ziet, kan je hier ook vinden:
http://www.scottoiler.com/images/stories/general_guides/Dispenser_Assemblies_General.pdf
_________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 2 Mrt. 2011, 23:58 Onderwerp: |
|
|
Motorcycle Boy schreef: | Johan schreef: | Ik had het zo gedaan, bevestiging gewoon met een paar stevige t-rips
Bediening gaat prima . |
Even dit oprakelen. Deze ochtend heb ik mijn Osco-reservoir ook naast het contactslot bevestigd. In de oksel tussen het contactslot en het rechtervorkbeen meer bepaald. Met twee tie-wraps vastgezet. Muurvast en een zaligheid om te bedienen. En inderdaad perfect passend, tot op de halve mm zelfs. Al de andere componenten heb ik via de site van ScottOiler besteld. Dus een 3m lange PVC-buisje met fijne diameter, plus een "dispensor nib" (=injector), plus nog een prachtig dingetje genaamd de "dispenser assembly"(=basisplaatje om de injector te fixeren en te richten). Met dit laatste kan je de injector perfect plaatsen, tot net boven de kettingschakel. SUBLIEM gewoon ! Dank aan Blackbert voor de suggestie om onderdeeltjes bij Scottoiler te bestellen.
Fotootjes om te snappen hoe het er min of meer uit ziet, kan je hier ook vinden:
http://www.scottoiler.com/images/stories/general_guides/Dispenser_Assemblies_General.pdf |
1X off-road en het is kapot als het zoals op de fotookes bevestigd is
|
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

|
Geplaatst: Do, 3 Mrt. 2011, 20:16 Onderwerp: |
|
|
kan zijn, is te zien hoe diep de bagger is Eind maart ga ik naar Wales voor vier dagen baggeren. Ik zal u laten weten hoe het er mee gesteld is.
edit : ah, desnoods verleg ik de injector naar de binnenkant van het kanwiel, daar zit het beter beschermd tegen ongewenste impacten.
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

|
Geplaatst: Do, 10 Mrt. 2011, 23:06 Onderwerp: |
|
|
- omdat de meeste beschikbare foto's op internet echt geen schoolvoorbeeld zijn van een schone installatie
- omdat er blijkbaar zo goed als geen foto's bestaan van een osco oiler op een KTM Adventure
toon ik u hier de foto's van mijn montage.
- de osco oiler is van osco.
- buiskes, boutjes, plaatjes en injector is allemaal van Scott Oiler, rechtstreeks via hun site besteld en een paar dagen later zat alles mooi verpakt in mijn brievenbus.
De oiler zit ondertussen met twéé tie-wraps vast. Kwestie van redundancy. Tussen oiler en vorkbuis zit een stuk rubber van ongeveer een halve cm dik zodat de oiler mooi recht staat. Dat stuk rubber is eigenlijk een stuk van een oud motohandvat en is vastgezet met goei straffe secondenlijm.
Het klemmetje dat het slangetje linksboven vasthoudt, heeft een vage origine, het komt van een ouwe meccano-doos denk ik. Wel subliem handig.
De injector zit ondertussen met een kleine spanring vast aan de zogenaamde "dispenser plate".
De injector zit uiteindelijk heel mooi in lijn met die zwartplastieken "haaietand" die vlak voor het achterste tandwiel zit. Daardoor wordt die mooi beschermd tegen allerlei impacten.
Tussen de oiler en de injector zit - ik zeg maar wat - anderhalve meter buis, mooi aan het frame vastgezet met tie-wraps. Rond de buis zitten ter hoogte van de tie-wraps stukjes krimpkous die wat extra bescherming bieden tegen allerhande fricties.
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Vr, 11 Mrt. 2011, 19:59 Onderwerp: |
|
|
Mooi gedaan !
_________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

|
Geplaatst: Do, 31 Mrt. 2011, 20:33 Onderwerp: |
|
|
@ mr wheely en iedereen eigenlijk : na twee dagen baggeren door diepe modderige sporen en drie boeiende valpartijen blijkt de injector aan het achterwiel nog geen mm te zijn verplaatst.
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 31 Mrt. 2011, 23:55 Onderwerp: |
|
|
Motorcycle Boy schreef: | @ mr wheely en iedereen eigenlijk : na twee dagen baggeren door diepe modderige sporen en drie boeiende valpartijen blijkt de injector aan het achterwiel nog geen mm te zijn verplaatst.  |
maar als ik nog eens naar de foto's kijk dan is je ketting wel aan het roesten aan de buitenkant en word alleen de binnen kant gesmeerd.
|
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

|
Geplaatst: Vr, 1 Apr. 2011, 22:44 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Motorcycle Boy schreef: | @ mr wheely en iedereen eigenlijk : na twee dagen baggeren door diepe modderige sporen en drie boeiende valpartijen blijkt de injector aan het achterwiel nog geen mm te zijn verplaatst.  |
maar als ik nog eens naar de foto's kijk dan is je ketting wel aan het roesten aan de buitenkant en word alleen de binnen kant gesmeerd. |
wel, de binnenkant is de belangrijkste Roest zal het trouwens niet echt zijn denk ik, hoogstens een hoop vuil vermengd met vet en wat modder. Kan wel een bruin kleurtje hebben dan
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Za, 2 Apr. 2011, 14:42 Onderwerp: |
|
|
Kan ook roest zijn... heb ik ook al gehad.
Who cares eigenlijk dat zo'n schakel aan de buitenkant roest
_________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 3 Apr. 2011, 2:36 Onderwerp: |
|
|
Vrom schreef: | Kan ook roest zijn... heb ik ook al gehad.
Who cares eigenlijk dat zo'n schakel aan de buitenkant roest  |
het oog wil ook wat je kan toch geen les geven met roest aan je fiets
|
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

|
Geplaatst: Zo, 3 Apr. 2011, 9:52 Onderwerp: |
|
|
tja, als ze daar al een probleem mee hebben, dan zitten ze met een probleem volgens mij.
|
Naar boven |
|
 |
|