lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Osco - voorbeeld montage

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Emergo



Geregistreerd op: 6-9-2009
Berichten: 11
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 18:50    Onderwerp: Osco - voorbeeld montage Reageer met quote

Voor wie er mee geholpen is: zo zit de Osco op mijn fiets.


990 Roel Osco.jpg
 Beschrijving:
Osco voorbeeld
 Bestandsgrootte:  95.64 KB
 Weergegeven:  664 keer

990 Roel Osco.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

HA! ik heb mijn scottoiler op dezelfde plaats zitten smug
_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Dec. 2009, 0:44    Onderwerp: Reageer met quote

er zijn er meer die dat zo gedaan hebben wink3

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2219&postdays=0&postorder=asc&highlight=osco&start=75

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 545
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Dec. 2009, 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had het zo gedaan, bevestiging gewoon met een paar stevige t-rips
aan je kontaktslot en je vorkpoot met een rubberflappie er tussen bij de vorkpoot om als afstander te fungeren, zodat ie paralel loopt aan je vorkpoot.
Het kan net maar dan ook echt net met je stuur uitslag.
Bediening gaat prima .
De uitloop had ik bij het vtw gedaan om storingen van offroaden te voorkomen.



osco k1.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  129.04 KB
 Weergegeven:  605 keer

osco k1.JPG



osco k2.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  95.13 KB
 Weergegeven:  606 keer

osco k2.JPG



osco k3.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  86.22 KB
 Weergegeven:  599 keer

osco k3.JPG


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mrt. 2011, 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

Johan schreef:
Ik had het zo gedaan, bevestiging gewoon met een paar stevige t-rips
aan je kontaktslot en je vorkpoot met een rubberflappie er tussen bij de vorkpoot om als afstander te fungeren, zodat ie paralel loopt aan je vorkpoot.
Het kan net maar dan ook echt net met je stuur uitslag.
Bediening gaat prima .


Even dit oprakelen. Deze ochtend heb ik mijn Osco-reservoir ook naast het contactslot bevestigd. In de oksel tussen het contactslot en het rechtervorkbeen meer bepaald. Met twee tie-wraps vastgezet. Muurvast en een zaligheid om te bedienen. En inderdaad perfect passend, tot op de halve mm zelfs. Al de andere componenten heb ik via de site van ScottOiler besteld. Dus een 3m lange PVC-buisje met fijne diameter, plus een "dispensor nib" (=injector), plus nog een prachtig dingetje genaamd de "dispenser assembly"(=basisplaatje om de injector te fixeren en te richten). Met dit laatste kan je de injector perfect plaatsen, tot net boven de kettingschakel. SUBLIEM gewoon ! Dank aan Blackbert voor de suggestie om onderdeeltjes bij Scottoiler te bestellen.

Fotootjes om te snappen hoe het er min of meer uit ziet, kan je hier ook vinden:
http://www.scottoiler.com/images/stories/general_guides/Dispenser_Assemblies_General.pdf

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mrt. 2011, 23:58    Onderwerp: Reageer met quote

Motorcycle Boy schreef:
Johan schreef:
Ik had het zo gedaan, bevestiging gewoon met een paar stevige t-rips
aan je kontaktslot en je vorkpoot met een rubberflappie er tussen bij de vorkpoot om als afstander te fungeren, zodat ie paralel loopt aan je vorkpoot.
Het kan net maar dan ook echt net met je stuur uitslag.
Bediening gaat prima .


Even dit oprakelen. Deze ochtend heb ik mijn Osco-reservoir ook naast het contactslot bevestigd. In de oksel tussen het contactslot en het rechtervorkbeen meer bepaald. Met twee tie-wraps vastgezet. Muurvast en een zaligheid om te bedienen. En inderdaad perfect passend, tot op de halve mm zelfs. Al de andere componenten heb ik via de site van ScottOiler besteld. Dus een 3m lange PVC-buisje met fijne diameter, plus een "dispensor nib" (=injector), plus nog een prachtig dingetje genaamd de "dispenser assembly"(=basisplaatje om de injector te fixeren en te richten). Met dit laatste kan je de injector perfect plaatsen, tot net boven de kettingschakel. SUBLIEM gewoon ! Dank aan Blackbert voor de suggestie om onderdeeltjes bij Scottoiler te bestellen.

Fotootjes om te snappen hoe het er min of meer uit ziet, kan je hier ook vinden:
http://www.scottoiler.com/images/stories/general_guides/Dispenser_Assemblies_General.pdf


1X off-road en het is kapot als het zoals op de fotookes bevestigd is worried2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Do, 3 Mrt. 2011, 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

kan zijn, is te zien hoe diep de bagger is evilgrin Eind maart ga ik naar Wales voor vier dagen baggeren. Ik zal u laten weten hoe het er mee gesteld is. wideeyed

edit : ah, desnoods verleg ik de injector naar de binnenkant van het kanwiel, daar zit het beter beschermd tegen ongewenste impacten.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mrt. 2011, 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

- omdat de meeste beschikbare foto's op internet echt geen schoolvoorbeeld zijn van een schone installatie
- omdat er blijkbaar zo goed als geen foto's bestaan van een osco oiler op een KTM Adventure

toon ik u hier de foto's van mijn montage.
- de osco oiler is van osco. uhoh
- buiskes, boutjes, plaatjes en injector is allemaal van Scott Oiler, rechtstreeks via hun site besteld en een paar dagen later zat alles mooi verpakt in mijn brievenbus.

De oiler zit ondertussen met twéé tie-wraps vast. Kwestie van redundancy. Tussen oiler en vorkbuis zit een stuk rubber van ongeveer een halve cm dik zodat de oiler mooi recht staat. Dat stuk rubber is eigenlijk een stuk van een oud motohandvat en is vastgezet met goei straffe secondenlijm.


Het klemmetje dat het slangetje linksboven vasthoudt, heeft een vage origine, het komt van een ouwe meccano-doos denk ik. Wel subliem handig.



De injector zit ondertussen met een kleine spanring vast aan de zogenaamde "dispenser plate".


De injector zit uiteindelijk heel mooi in lijn met die zwartplastieken "haaietand" die vlak voor het achterste tandwiel zit. Daardoor wordt die mooi beschermd tegen allerlei impacten.

Tussen de oiler en de injector zit - ik zeg maar wat - anderhalve meter buis, mooi aan het frame vastgezet met tie-wraps. Rond de buis zitten ter hoogte van de tie-wraps stukjes krimpkous die wat extra bescherming bieden tegen allerhande fricties.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Mrt. 2011, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi gedaan !
_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Do, 31 Mrt. 2011, 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

@ mr wheely en iedereen eigenlijk : na twee dagen baggeren door diepe modderige sporen en drie boeiende valpartijen blijkt de injector aan het achterwiel nog geen mm te zijn verplaatst. thumbsup
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 31 Mrt. 2011, 23:55    Onderwerp: Reageer met quote

Motorcycle Boy schreef:
@ mr wheely en iedereen eigenlijk : na twee dagen baggeren door diepe modderige sporen en drie boeiende valpartijen blijkt de injector aan het achterwiel nog geen mm te zijn verplaatst. thumbsup



thumbsup thumbsup maar als ik nog eens naar de foto's kijk dan is je ketting wel aan het roesten aan de buitenkant en word alleen de binnen kant gesmeerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Apr. 2011, 22:44    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
Motorcycle Boy schreef:
@ mr wheely en iedereen eigenlijk : na twee dagen baggeren door diepe modderige sporen en drie boeiende valpartijen blijkt de injector aan het achterwiel nog geen mm te zijn verplaatst. thumbsup



thumbsup thumbsup maar als ik nog eens naar de foto's kijk dan is je ketting wel aan het roesten aan de buitenkant en word alleen de binnen kant gesmeerd.


wel, de binnenkant is de belangrijkste grin Roest zal het trouwens niet echt zijn denk ik, hoogstens een hoop vuil vermengd met vet en wat modder. Kan wel een bruin kleurtje hebben dan goofy

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Za, 2 Apr. 2011, 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

Kan ook roest zijn... heb ik ook al gehad.

Who cares eigenlijk dat zo'n schakel aan de buitenkant roest grin grin

_________________
Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Apr. 2011, 2:36    Onderwerp: Reageer met quote

Vrom schreef:
Kan ook roest zijn... heb ik ook al gehad.

Who cares eigenlijk dat zo'n schakel aan de buitenkant roest grin grin


het oog wil ook wat grin2 grin2 je kan toch geen les geven met roest aan je fiets wink3 wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Apr. 2011, 9:52    Onderwerp: Reageer met quote

tja, als ze daar al een probleem mee hebben, dan zitten ze met een probleem volgens mij. happy
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif