lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

valbaars monteren op 950 adventure
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Za, 22 Jan. 2011, 14:21    Onderwerp: valbaars monteren op 950 adventure Reageer met quote

hoi, ik heb van één van de Motard Brothers een setje valbaars overgenomen. Nu zit ik mij af te vragen met welk soort bouten die onder aan de tanks vastgezet moeten worden. De tanks zitten onderaan nl. vast met een lange inbus die zelf in een nauwkeurig passende aluminium huls schuift. Dankzij die huls zit de tank heel mooi vast. Het lijkt erop dat ik "gewone" lange bouten ga moeten gebruiken, zonder die alu huls, maar als ik dat doe dan gaat die tank "los" zitten. Is dat een probleem? Of moet ik gewoon bij een KTM-dealer de goeie bijhorende bouten bijkopen?
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2725
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 22 Jan. 2011, 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

Origineel zit ie 'gewoon' op die alu bus van ktm, met een langere bout vast. dus gewoon een langere inbus en de rest laten zitten waar het zit.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Za, 22 Jan. 2011, 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

hm
dat wringt wel érg tegen.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 0:03    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zijn de beugels misschien niet meer helemaal recht??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 0:45    Onderwerp: Reageer met quote

gijssie2 schreef:
Dan zijn de beugels misschien niet meer helemaal recht??


't Zijn die van den Bèr, dus die zouden wel eens een neep kunnen gekregen hebben ergens onderweg grin ...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 11:12    Onderwerp: Reageer met quote

ok
ze zitten er op
grootste probleem was niet de vorm van de valbaars - dat valt reuze mee, hoewel het geen identieke tweelingen meer zijn - maar het vinden van bouten. Dat gaat niet zo goed als de winkels gesloten zijn. bucktooth

oef

nu mag ik eindelijk wild op mijn doos gaan

en op een ander zijn (koek)doos

AUTO'S : BEWARE !

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1032
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

Op het M&T forum is er een discussie of valbaars op een KTM wel nuttig zijn.

Ik denk van wel, tzal altijd wel iets helpen, en mijn mistlampen staan er ook op trouwens.

Op mn TDM hebben de valbaren toch hun diensten bewezen hoor.

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 15:14    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, als ge kijkt naar de plaatsen waar die baren gemonteerd staan dan is het niet moeilijk om te besluiten dat die daar niet veel staan te doen. En eigenlijk meer kans bieden op extra schade dan dat ze kunnen voorkomen.
Nen adventure raakt de grond maar op drie plaatsen als hij valt : handkap, onderkant benzinetank en passagiersvoetsteun. De benzinetanken zijn belachelijk sterk en worden aan de onderkant afgeschermd door een plastieken kapje van 10,dinges euro. Op de andere plaatsen blijft hij gewoon de grond raken, valbeugels of geen.

Dit gezegd zijnde, wat beschermen de beugels extra ? Niets. De ophangingen zitten vooraan op dezelfde plaats dan de tanks zelf, dus eventuele valkrachten komen op dezelfde punten te staan. Wat hebben de beugels als nadeel ? Dat er nog een extra punt rechtstreeks op het frame komt, wat enkel voor meer schade kan zorgen. Maar dan wel aan het frame. Of dat dan een goed idee is, kweetniet zenne...

De beugels beschermen ook al niet tegen krassen bij valpartijen offroad, want een dikkere steen gaat daar gewoon langs/tussen en zelfs gekneld geraken tussen de beugels en tank. Daarvoor zitten ze veel te dicht op de tanks. Verder val je vooral extra in kosten doordat de beugels zelf kapot gaan. Je kan die dan zitten rechtwringen, herspuiten of ik weet niet wat om ze er terug deftig te laten uitzien, of je kan een kapje vervangen van een paar euro.

Uiteindelijk vrij evident wat het minste tijd, moeite en geld kost.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 16:23    Onderwerp: Reageer met quote

Bwa als ik me goed herinner was er een tijd geleden na mijne duik in Landgraaf niet veel schade (eigenlijk geen) ondanks een onzachte landing pal op de zijkant.
Iemand zonder valbaar had daar wel iets voor omdat de tank wat naar binnen meegegeven had als ik me goed herinner bucktooth grin

_________________
Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 17:35    Onderwerp: Reageer met quote

Vrom schreef:

Iemand zonder valbaar had daar wel iets voor omdat de tank wat naar binnen meegegeven had als ik me goed herinner bucktooth grin


Ik wist dat die nog ging komen laugh3

Dat was mijn eigen fout...snelkoppeling benzinepomp niet goed gelegd na onderhoud. De plaats waar de tank zijn duw gekregen heeft viel trouwens niet op een plaats waar eventuele valbaren iets zouden geholpen hebben. De sporen daarvan zijn nog altijd zichtbaar wink3 .

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

zoals altijd kan je blijven praten over het nut van valbaars. Da's gelijk praten over wat je moet kiezen : harde bagagekoffers of zachte tassen. Voor beide standpunten zijn veel goeie argumenten en ook veel goeie tegenargumenten te vinden.
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

Valbaars? Nog nooit van gehoord...
Ik ken een zeebaars



een roodbaars



een gewone baars



Maar een valbaars? Hoe werkt dat dan? Hang je die aan je motor om een zachte landing te maken?



Met excuses voor de flauwe humor, het is de schuld van de langdurige immobiliteit die het gevolg is van examens book2

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Zo zal een belg ook nooit begrijpen dat wij hollanders wel eens "Botten" afkluiven wink3 laugh

(geintje) tongue2



Kip-03.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  9.71 KB
 Weergegeven:  7684 keer

Kip-03.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Zo zal een belg ook nooit begrijpen dat wij hollanders wel eens "Botten" afkluiven wink3 laugh

(geintje) tongue2


bij ons zijn die meestal in caoutchouc! smug

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Jan. 2011, 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

Master, ge zijt victoriabaars vergeten rolleyes5
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif