lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Proefrit gemaakt
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
snicker



Geregistreerd op: 6-11-2009
Berichten: 112
Woonplaats: de Wijk

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Jan. 2011, 16:13    Onderwerp: Proefrit gemaakt Reageer met quote

Hallo LC8-ers,

Vandaag een proefrit gemaakt op een 990 Adventure van 2008.
Motor staat in Vaassen bij Jonker trading heeft 4500 km gelopen.

Proefrit beviel zeer goed, heerlijke motor!

Ik heb, voor ik de knoop definitief doorhak en de motor koop, een paar vragen/opmerkingen:

-Motor produceerde trillingen bij circa 5000 tpm, bij flink doortrekken verdwenen deze weer, is dit normaal?
-Diverse schroefjes in het blok verroest, zijn deze eenvoudig te vervangen?
-Popnagels in de kunststof koffers zijn verroest.
-Heel lichte schade boven aan de rechter bovenkuip, kan je met een lakstiftje in originele kleur de boel redelijk onzichtbaar opkanppen of is het beter om een deel van de kuip te laten spuiten en wat zijn dan globaal de kosten?
-WP-achterveer, is de verstelling traploos, ik bemerkte namelijk geen klik als ik de veer strakker of slapper stel?

Waar moet ik verder nog op letten??

Alvast bedankt voor jullie reacties.


Groet'n
Wim aka snicker

_________________
Liever een slippertje dan een schuiver
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Jan. 2011, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Trillingen rond 5k zijn vrij normaal.
Verroeste schroefjes zijn ook niet meer dan dat, je kan daar desgewenst gewoon nieuwe indraaien (wel opletten, de meeste motorboutjes M6 mogen niet harder dan 10-12Nm gezet worden of krak). Ik denk dat er aan mijn blok geen enkel boutje meer is dat niet verroest is uhoh ...
Schade aan het kuipwerk is moeilijk in te schatten zonder het te zien. Misschien kan het uitgepoulierd worden...
Verstelling van de veervoorspanning is idd traploos. Gemakkelijk is om een merkteken te zetten op de knop en dan het aantal volledige omwentelingen te tellen.

Verder is't een 2008, wat je dus vrijwel zeker zal zien sneuvelen tussen nu en 40.000 km (ongeveer...) zijn

- indien nog origineel : de koppelingsnemer onderaan het blok (aftermarket genoeg vervangers te verkrijgen die niet meer kapot gaan)
- de waterpomp : as+dichting (gekend probleem) en indien te lang rijden met lekkende waterpomp ook de radiatordop.

Zeker geen grote drama's.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
snicker



Geregistreerd op: 6-11-2009
Berichten: 112
Woonplaats: de Wijk

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Jan. 2011, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

- indien nog origineel : de koppelingsnemer onderaan het blok (aftermarket genoeg vervangers te verkrijgen die niet meer kapot gaan)
- de waterpomp : as+dichting (gekend probleem) en indien te lang rijden met lekkende waterpomp ook de radiatordop.


Dank voor je reactie.
Gaan koppelingsnemer en waterpomp met zekerheid kapot?
Wat is aan te bevelen? Preventief vervangen of wachten tot ze stuk gaan.

Ik ben overigens absoluut geen zandhaas, veel gekker dan af en toe een zandpad zal het niet worden vermoed ik....

Ik kom overigens van een Varadero, rijd nu een jaar op een FJR, prima motor maar niet voor mij, had beter direct de KTM kunnen kopen.....

Groet'n
Wim

_________________
Liever een slippertje dan een schuiver
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jan. 2011, 0:49    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, ervaring leert dat de exemplaren die niet kapotgaan eerder de uitzonderingen zijn. Vrijwel elke LC8 die ik hier in de wijde omgeving weet rondrijden heeft beide dingen al vervangen gehad...Op de techniekdag gaan we trouwens de één van de laatste der mohikanen (waterpomp) eens onder handen nemen.

Als ik zo eens overloop voor waterpomp :

- Blackbert (preventief vervangen dacht ik)
- Diskeletlietje
- Muug
- TRX
- Mezelf (3x rolleyes5 )
- Demito
- Vrom (techniekdag)

Er zullen er zeker nog zijn. Denk trouwens ook dat de meesten op dat lijstje ook al de koppelingspomp op het palmares staan hebben.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jan. 2011, 9:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook slachtoffer van
-koppelingspomp: na 16000 km de geest gegeven
-waterpomp: na 15000 km preventief vervangen

Dit met een nieuw model (2009). Je zou toch eigenlijk wel verwachten dat ze die kwaaltjes eens aanpakken, niet?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jan. 2011, 11:06    Onderwerp: Reageer met quote

ktm is eigenwijs hoor,
of ze leren gewoon langzaam.
overigens heb ik nooit kapotte waterpomp gehad,
m'n 2003 adv 70.000m lang niet
2007 adv 40.000km lang niet
smr 20.000km lang niet
en die op de sd is nu ook al 1000km heel gebleven wink3

overigens wel preventief op de laatste 3 LC888
preventief het evo-kopp pompje geplaatst,
die doet nu al totaal 80k zijn probleemloos zijn werk.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jan. 2011, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
ktm is eigenwijs hoor,
of ze leren gewoon langzaam.
overigens heb ik nooit kapotte waterpomp gehad,
m'n 2003 adv 70.000m lang niet


Bij zo'n 85.000 heeft die toch de geest gegeven.. Soms gaan ze dus wel een tijdje mee. Groet, jan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jan. 2011, 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

ha jan,
hoeveel staat er nu op?
ik heb overigens wel spijt van de verkoop van het xenon setje, cry2
want die had mooi op m'n nieuwe superduke gepast. grin3
(is nl ook H7)

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aubry



Geregistreerd op: 19-12-2010
Berichten: 206
Woonplaats: Veenendaal

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jan. 2011, 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zelf heb die motor daar ook bekeken

Erg veel roestplekjes op zonde zeg
Waarschijnlijk die 4500km langs Engelse kust gereden!

Denk dat er voor dat geld mooiere staan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
snicker



Geregistreerd op: 6-11-2009
Berichten: 112
Woonplaats: de Wijk

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jan. 2011, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Denk dat er voor dat geld mooiere staan!


Bedankt voor je reactie, het was mij ook al opgevallen maar ik kan geweldig inruilen en als ik er een dagje voor ga ziiten, heb ik het meeste wel weggepoetst denk/hoop ik.

Roest aan boutjes in het blok en popnagels van de sloten van de koffers zijn mij met name opgevallen, kan jij je nog herinneren waar nog meer roest zat, oftewel; heb ik wat over het hoofd gezien?

Groet'n
Wim

_________________
Liever een slippertje dan een schuiver
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Jan. 2011, 9:43    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
ha jan,
hoeveel staat er nu op?
ik heb overigens wel spijt van de verkoop van het xenon setje, cry2
want die had mooi op m'n nieuwe superduke gepast. grin3
(is nl ook H7)

Dan moet je ook niet steeds een nieuwe kopen! Smile
Gisteren op de terugweg even gekeken: er staat nu 93.000 op.

Groet,
Jan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Jan. 2011, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien domme vraag maar wat doet de koppelingspomp net en wat zijn de symptonen en gevolgen als die kapot gaat?

Blijkbaar zijn alle pompen bij de LC8'en het zwakke gedeelte
- waterpomp (seal)
- brandstofpomp (door het aan-uit schakelen)
- koppelingspomp?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Jan. 2011, 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

mja..

de brandstofpomp (950 only) is dezelfde die ook op de AfrikaTwin, De Varadero de XRV750 etc zit... van mitsubishi, en die gaat op al die motoren stuk. Zie fix!

koppelingsdrukgever (niet de pomp) is het ding onderaan de hydrolische leiding voor het intrekken van je koppeling: De drukgever drukt de koppelinsstang naar binnen, zodat de koppeling vrij komt. Het is eigenlijk niet meer dan een klein zuigertje. Als ie lek raakt.. kun je niet meer / slecht ontkoppelen. Hij gaat overigens niet bij iedereen stuk.... ik rij ook nog steeds met de originele, ondank 50'000 km offroad.

De waterpomp: Tja... die slijt gewoon, preventief vervangen van de as en keering , iedere 50dkm is denk ik wel zinnig. Niet vreselijk veel werk... maar wel een beetje jammer. Blijkbaar krijgen ze dat niet heel goed gefixed, want er ze zijn al aan de 3e update toe volgens mij.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
snicker



Geregistreerd op: 6-11-2009
Berichten: 112
Woonplaats: de Wijk

BerichtGeplaatst: Za, 29 Jan. 2011, 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

Den kogel is door den kerk.

Ik heb vandaag de Adventure gekocht, YES!!!
Ken de motor niet terug.
Alle verroeste boutjes in het blok vervangen, popnagels in de koffers vervangen en schade aan bovenkuip perfect bijgewerkt, als je het niet weet, dan zie je het niet.
Kortom, staat er als nieuw bij, mag ook wel met 4500 km op de klok.

Het enige waar ik mij een beetje zorgen over maakte zijn de verroeste bouten waarmee de uitlaat aan het blok vastzit. Volgens de verkoper is dat echter geen probleem. Daar moet ik dan maar op vertrouwen.

IJs en weder dienende haal ik hem/haar volgende week zaterdag op.

Groet'n
Wim aka snicker

_________________
Liever een slippertje dan een schuiver
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Za, 29 Jan. 2011, 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik werk in Vaassen en ken Jonker.
Blijft natuurlijk een handelaar, maar een met een goede naam...

Veel plezier met je Adventure !

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif