lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

te laag stationair toerental
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Za, 30 Okt. 2010, 12:34    Onderwerp: te laag stationair toerental Reageer met quote

Nu het wat kouder wordt heb ik het volgende probleem met mijn 990 adventure:

Starten gaat als vanzelf, maar het toerental is te laag en de motor neemt ook moeilijk op (afslaan bij gas geven). Als ik 100m rijdt kom ik bij een stoplicht, dan zakt het toerental en slaat de motor dikwijls af.
Ook al een tijdje ploffende uitlaten bij het remmen op de motor, maar kan dit kwaad? Van het geluid heb ik geen last en zolang het geen symptoom is van een onderliggend probleem vind ik het niet erg.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 30 Okt. 2010, 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

even opnieuw inleren misschien?
(ik bedoel dus de 15 min stationair truuk die her en der op het forum besproken is).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Za, 30 Okt. 2010, 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een zeer bekend probleem...

Oplossingen/mogelijke defecten :

- batterij begint de geest te geven --> vervangen
- temperatuursensor slaat door onder een bepaalde temperatuur --> vervangen
- opnieuw inlezen met de huidige omgevingstemperatuur (helpt heel soms, meestal niet)
- speling op de verbindingsstang tussen beide beide primaire gaskleppen waardoor de achterste te ver dichtvalt bij het dichtdraaien van het gas
- uitlaat of SAS lekken ergens
- het beruchte injectiespook van de 2006--2008 modellen

Bij mij is het een jaartje goed gegaan tot een anderhalve maand geleden. Begon met stilvallen (zelfs met warm blok) aan kruispunten. Dan slecht starten erbij, dan klapperende boordcomputer, dan flikkeren van de display tijdens normaal rijden. Batterij vervangen, alles ineens opgelost.

Daarvoor heb ik de episodes gehad met de sensor (staat hier ongetwijfeld ergens beschreven) die doorsloeg met sterk variërende vrijloop tot gevolg. Ook wat gedoe gehad met een terugslagveertje op de verbindingsstang tussen de gaskleppen, gaf een gelijkaardig foutbeeld (stilvallen)...

De temperatuursensor geeft geen foutmelding via het FI-lampje, maar wel via uitlezing. Kan je op die manier op 2 minuten laten checken.
Probeer het systematisch te doen en luister niet al te veel naar hetgeen een dealer erover zegt, want ervaring heeft geleerd dat ze weinig tot geen weet hebben hoe dit aan te pakken.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 30 Okt. 2010, 14:17    Onderwerp: Reageer met quote

't zijn ook lastige problemen omdat er veel oorzaken aan kunnen zijn zoals je zelf al aangeeft.

Probeer de externe 'hardware' oorzaken eerst goed na te lopen:

- geen uitlaatlekken bij de koppelingen?
- massakabels accu goed vast en niet gebroken?
- bougiekappen er goed op (zitten sosn na beurt niet helemaal doorgedrukt bijv.)
- allerlei stekkers e.d. schoon en goed vast (o.a. airboxtempsensor?)

Daarna software checken: errors uitlezen etc.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Za, 30 Okt. 2010, 17:35    Onderwerp: Reageer met quote

En hoe kan ik zeker weten of er ergens lekken zijn?
Injectiespook is het denk ik niet, want het is een 2009...

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Okt. 2010, 2:38    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
En hoe kan ik zeker weten of er ergens lekken zijn?
Injectiespook is het denk ik niet, want het is een 2009...


begin eens bij de pakkingen aan de dempers hou een doek op de demper en controleer met je andere hand of ze lekken ik denk dat dit de oorzaak is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Okt. 2010, 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

Kan enkel het lekken de problemen met het lage toerental en afslaan veroorzaken? Ik zou ook gokken op een lek, aangezien ik enkele maanden geleden de dempers verving door exemplaren van Wings.
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Okt. 2010, 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

Het lekken heeft eerder een effect op het ploffen en knallen...
Ik rij ondertussen alweer 10k rond met een lekkende uitlaat en een rechterdemper die z'n kat aan het uitspuwen is. Maar dat blijkt los te staan van het stilvallen.

Volgende week gaan er ook Wings onder.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Nov. 2010, 0:42    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Het lekken heeft eerder een effect op het ploffen en knallen...
Ik rij ondertussen alweer 10k rond met een lekkende uitlaat en een rechterdemper die z'n kat aan het uitspuwen is. Maar dat blijkt los te staan van het stilvallen.

Volgende week gaan er ook Wings onder.


waarom wings die hebben geen keurmerk ????? ik weet niet wat ze kosten maar ik denk dat je voor het zelfde geld wel goed gekeurde dempers hebt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 757
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Nov. 2010, 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat ze nog niet half zoveel herrie maken als mijn gekeurde Remus 'dempers'?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Nov. 2010, 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
Raketman schreef:
Het lekken heeft eerder een effect op het ploffen en knallen...
Ik rij ondertussen alweer 10k rond met een lekkende uitlaat en een rechterdemper die z'n kat aan het uitspuwen is. Maar dat blijkt los te staan van het stilvallen.

Volgende week gaan er ook Wings onder.


waarom wings die hebben geen keurmerk ????? ik weet niet wat ze kosten maar ik denk dat je voor het zelfde geld wel goed gekeurde dempers hebt


wings zijn van titanium, kosten véél minder dan acra's en klinken gek genoeg zeer beschaafd. Redenen genoeg me dunkt.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Nov. 2010, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

Keurmerk interesseert me niet echt, kwaliteit en geluid daarentegen wel smug ...
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 2 Nov. 2010, 2:26    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Keurmerk interesseert me niet echt, kwaliteit en geluid daarentegen wel smug ...


tot dat je word aangehouden en je hem mag laten staan of ter plekke mag oplossen en dat is moeilijk zonder goed keuring.
dit heeft mijn maat gehad met DAM dempers in duitsland en in belgie is hij ervoor bekeurt terwijl een ander met akra's die meer db's produceerde mocht doorrijden omdat die wel zo'n stempeltje op zijn dempers had laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Nov. 2010, 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

Daarnet viel ze zelfs kort na starten uit onder het rijden (ongeveer 55 km/u) met uiteraard als gevolg slippend achterwiel. Gelukkig zonder accidenten.
Verheldert dit symptoom wat de oorzaak kan zijn?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
-Wim--



Geregistreerd op: 4-10-2010
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Nov. 2010, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

Wel,

Ik heb dit ook al een keer of vier voorgehad met mijn quasi nieuwe 990R.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif