Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 22 Okt. 2010, 21:21 Onderwerp: |
|
|
je koppeling zit verkeerd gemonteerd... _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Vr, 22 Okt. 2010, 21:54 Onderwerp: |
|
|
VERTEL!!!
Hij is er namelijk niet af geweest... |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Za, 23 Okt. 2010, 10:34 Onderwerp: |
|
|
op de foto lijkt het alsof de gevoerde platen een uitsparing hebben,
( kan me trouwens niet herinneren dat ik dat ooit aan een plaat gezien heb).
Misschien moet de pijl op de drukplaat in lijn staan met die uitsparing?
Affijn, eerdaags zal steven wel antwoord geven  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 23 Okt. 2010, 13:41 Onderwerp: |
|
|
ok ok, Ik denk je pak wel een plaatje uit het handboek
De bovenste plaat met een slag gedraaid worden en in de uitsparing van je buitenkorf worden geplaatst. Ik zou even kijken of de belleville veer wel goed op zijn plekje zit (goedom!!) als dit fout is gedaan heb ik daar ook niet veel vertrouwen in. het is uit elkaar geweest, om wat voor reden dan ook en weer verkeerd in elkaar terug gezet.
De uitsparingetjes zitten goed, dat is de indicator voor de balancering.
Kijk wel even goed naar de type nummers van je platen, er zijn er 2 anders, de bovenste en onderste plaat. bouw dat ook zo terug.
Die pijl is op de binnenkorf gedrukt en draait dus tov. de gevoerde platen  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Zo, 24 Okt. 2010, 9:32 Onderwerp: |
|
|
Thnx!!
Ik ga grutten in de stukken. |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Zo, 24 Okt. 2010, 20:27 Onderwerp: |
|
|
Het wphb biedt mij geen soelaas voor wat betreft de koppeling.
Aangezien de koppeling soms wat kleeft, neem ik aan dat de observatie van StevenD klopt, alleen helpen de tekeningen me niet erg.
Iemand foto's van hoe het hoort te zitten> Ik kan die dan naast de andere foto's leggen en de boel herstellen.
Zal wel een nieuw fototopicje worden......
THNX!! |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Di, 26 Okt. 2010, 19:02 Onderwerp: |
|
|
StevenD
Je hebt een PBtje
Grt
Michel |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 4 Nov. 2010, 12:48 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat die laatste plaat zo moet gemonteerd worden. Tenminste, dat meen ik te kunnen afleiden uit het wphb.
 _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 4 Nov. 2010, 14:24 Onderwerp: |
|
|
klopt, en omdat het uit elkaar is geweest heeeeel goed kijken dat wel de 'zachte plaat' boven en onderop zit. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Do, 4 Nov. 2010, 16:57 Onderwerp: |
|
|
Thnx mannen!
Ik weet nog niet of ik de platen uit elkaar kan houden.
Ik twijfel erover dit te laten doen door een dealer.... |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 5 Nov. 2010, 10:44 Onderwerp: |
|
|
rij maar een keertje langs hoor. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 228
|
Geplaatst: Vr, 5 Nov. 2010, 10:45 Onderwerp: |
|
|
Thnx!!
ga ik zeker doen!!
Grtzz
Michel |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 24 Jul. 2011, 12:15 Onderwerp: |
|
|
PS.:
(uit de laatste ervaring bij ATAK)
- Het is idd soms lastig de grote koppelingsmoer los te halen zonder special tool of slagmoersleutel ...
- Je kunt de koppelinskorf er afhalen ZONDER het timingtandwiel op de krukas te demonteren: Hiertoe moet je, nadat je koppelingsmoer losgedraaid hebt, EERST de naald-lagerkooi tussen de korf en de as uittrekken (beetje priegelwerk): dan heeft de korf genoeg speling op de as en kan die net langs het timingtandwiel. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Zo, 24 Jul. 2011, 13:01 Onderwerp: |
|
|
Jupz, dat klopt. Heb ik ook gedaan. Wel even zorgen dat zorgen dat het open gedeelte van het rechter tandwiel naar links wijst. Centrale moer loshalen en als alles uit de kopperlingskorf is, het naaldlager tegenhouden met een kleine schroevendraaier en heen en weer bewegen met de korf, dan trek je het naaldlager er zo uit. Staat perfect omschreven in het WPH _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
|