Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Welke Exhaust End Cap hoort er op de Adventure? |
Licht gebogen eind pijp ! |
|
66% |
[ 10 ] |
Carbon end cap ! |
|
33% |
[ 5 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 15 |
|
Auteur |
Bericht |
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Vr, 3 Sep. 2010, 19:54 Onderwerp: |
|
|
Oké, dan ga ik eerst maar eens de standaard mapping proberen
Bedankt Daan! |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Wo, 8 Sep. 2010, 17:44 Onderwerp: |
|
|
Aangezien ik eind van de week de Akrapovics krijg dacht ik, laat ik alvast op m'n gemak de originele uitlaten eraf halen. Ondanks het "op m'n gemak" is er toch een bout afgebroken, nu heb ik op z'n kop staan en ingespoten met WD40, zit te denken dit een paar dagen vol te houden, misschien een week, heb geen haast . Heb al zitten googlen op afgebroken bout, zat te denken eerst maar eens de grip tang te proberen, of met de Dremel een sleufje te slijpen, iemand een tip wat het juiste aanvalsplan is.
(Niet dat ik door eerst de grip tang te gebruiken een andere goede methode uitsluit er is weinig body voor de grip tang BTW)
 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 8 Sep. 2010, 19:28 Onderwerp: |
|
|
gewoon niets aan doen, want ze komen er toch nooit meer op, en je raakt ze aan de straatstenen nog niet kwijt
nu ff zonder gekheid, ik zou er voorzichtig een 3? mm boortje in zetten,
desnoods later 4 mm, en dan komt de draad vaak los omdat de spanning er af is.
secuur en zo recht mogelijk boren, en als het kan eerst het stompie recht afvijlen en daar een centertje in slaan om de boor in te zetten. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Wo, 8 Sep. 2010, 19:39 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | gewoon niets aan doen, want ze komen er toch nooit meer op, en je raakt ze aan de straatstenen nog niet kwijt |
Denk het ook!
Daan schreef: | nu ff zonder gekheid, ik zou er voorzichtig een 3? mm boortje in zetten,
desnoods later 4 mm, en dan komt de draad vaak los omdat de spanning er af is.
secuur en zo recht mogelijk boren, en als het kan eerst het stompie recht afvijlen en daar een centertje in slaan om de boor in te zetten. |
Bedankt Daan, ga dat maar eens proberen, ja mocht ik ze ooit nog eens nodig hebben  |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Do, 16 Sep. 2010, 22:58 Onderwerp: |
|
|
Vanavond m'n Akrapovics opgehaald
Om problemen met roestige bouten te voorkomen kan ik ze niet gewoon monteren met RVS M8 bouten, of gaat dat niet, bros, warmte, ik roep maar wat hoor!
Ben niet zo'n techneut
Cheers
Kees |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Vr, 17 Sep. 2010, 8:49 Onderwerp: |
|
|
Je kunt gerust rvs bouten gebruiken.
Doe er wel een beetje koperpasta op, dan weet je
zeker dat de bouten er over een tijdje ongeschonden weer
uitkomen....
http://www.crc-sprays.nl/Koperpasta_CRC_Copper_Paste.95.0.html
te verkrijgen bij elke metaalhandel.
groet,
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2725 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 17 Sep. 2010, 9:07 Onderwerp: |
|
|
aluminium en rvs gaat goed invreten, beetje koper er bij als extra metaal, helpt daar niet bij contact hoor. Wat is die akra flens voor materiaal?
rvs kan niet zomaar overal worden gebruikt, vaak gaat het eerder stuk dan roestend staal. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Vr, 17 Sep. 2010, 9:15 Onderwerp: |
|
|
Heb het zelfde probleem gehad en inderdaad voorzichtig uitboren werkte, kan je je Akra meenemen (nu met koperpasts) naar de volgende KTM.
Alternatief: boren, linkse tap en proberen uit te draaien,
succes,
Groeten,
Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Vr, 17 Sep. 2010, 9:51 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | aluminium en rvs gaat goed invreten, beetje koper er bij als extra metaal, helpt daar niet bij contact hoor. Wat is die akra flens voor materiaal?
rvs kan niet zomaar overal worden gebruikt, vaak gaat het eerder stuk dan roestend staal. |
Gemakshalve was ik er van uit gegaan dat de flens op de Akra
gewoon van staal is.... _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Vr, 17 Sep. 2010, 10:00 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is de flens van aluminium, dus is RVS niet zo'n best idee begrijp ik.
Zet ze er maar op met nieuwe 'gewone' M8 bouten  |
|
Naar boven |
|
 |
|