lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Factory pro kit
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 11 Apr. 2006, 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

lastige is dat je op een dyno-run dat soort zaken vaak helemaal niet kan zien: Oppak en versnellingsgedrag meet zo'n testbank namelijk helemaal niet, net als allerlei 'niet-vollast' condities, snel wisselende gasstanden e.d.

Testbank meet alleen volgas, vermogen bij ieder toerental. Dus alsof je in zijn 6 bijhet stoplicht wegrijdt en het gas lomp vol open houdt. Is dat representatief voor het motorkarakter: nee dus.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Apr. 2006, 7:19    Onderwerp: Reageer met quote

Dat hoeft niet altijd, als ze m goed testen zie je ook in grafiekvorm wat hij door elke versnelling doet, het punt is dat ze m wel altijd hellemaal doortrekken...... uhoh2
je zou dus kunnen vragen of z m uit printen nadat ie gemeten is op de voor jou gangbare toerentallen(waarop je dus ook gewoon op de weg rijdt)
het enigste nadeel is dat je geen reele waarden hebt tov de rijwind/weerstand enz.
clamp je dus niet vast aan die grafieken, driveability is het belangrijkste!

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
René



Geregistreerd op: 13-4-2005
Berichten: 203
Woonplaats: Hengelo O

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Apr. 2006, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals ik al schreef ben ik absoluut van mening dat dit kitje en de juiste afstelling ervoor gezorgd hebben, dat het karakter van de motor over de gehele linie er op vooruit is gegaan.

Een grafiek is leuk voor aan de muur, kan het zelfs lezen wat er bedoelt wordt maar het gaat mij inderdaad om de smeuigheid smug
Ik zal tzt een run laten maken...

Groet,
René
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 15:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij al een tijdje met de kit en was benieuwd of het nog beter kon bij Tovami.

Het was goed afgesteld volgens hun. Met de Sommerdoors ( rode lijn)
erin heb je een nog beter koppel.

KTM Superenduro 950:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Aug. 2010, 2:35    Onderwerp: Reageer met quote

97 pk bij 135kmh sorry maar zo meet je de pk van een 2 cillinder toch niet ???? die hebben juist meer koppel onderin bij bv 3500 tpm
en 97 pk aan het achterwiel is nou ook niet zo veel voor de 950 ???
zie hier
http://www.youtube.com/watch?v=hSyqRTC53Q0
http://www.youtube.com/watch?v=8j-MJxXbBZI&NR=1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Aug. 2010, 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

de grafiek die je hier ziet is een ''all gear test'' waar de lijn weer daalt word er opgeschakeld, je kan dus duidelijk de 5 versnellingen zien waarin getest werd.Deze grafiek moet zo vierkant mogelijk zijn.
Het max. vermogen werd hier behaald in de 3 de versnelling.
Verschillende soorten testbanken geven veel verschillende metingen.Plaats maar eens 1 motor op 3 verschillende testbanken , het resultaat is nooit hetzelfde.De luchtdruk, luchtvochtigheid en temp. spelen allmaal een rol bij een meting.Zijn de metingen achteraf gecorrigeerd of niet ?
Bij Ruud Frederiks vonden wij ook dat er weinig uit onze R6 kwam toen maar de motor ging wel als een speer.....

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 3:21    Onderwerp: Reageer met quote

Benny schreef:
de grafiek die je hier ziet is een ''all gear test'' waar de lijn weer daalt word er opgeschakeld, je kan dus duidelijk de 5 versnellingen zien waarin getest werd.Deze grafiek moet zo vierkant mogelijk zijn.
Het max. vermogen werd hier behaald in de 3 de versnelling.
Verschillende soorten testbanken geven veel verschillende metingen.Plaats maar eens 1 motor op 3 verschillende testbanken , het resultaat is nooit hetzelfde.De luchtdruk, luchtvochtigheid en temp. spelen allmaal een rol bij een meting.Zijn de metingen achteraf gecorrigeerd of niet ?
Bij Ruud Frederiks vonden wij ook dat er weinig uit onze R6 kwam toen maar de motor ging wel als een speer.....


maar de motor komt niet aan 100 pk en koppel is ook niet echt veel meer dan een standaart machine laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
Benny schreef:
de grafiek die je hier ziet is een ''all gear test'' waar de lijn weer daalt word er opgeschakeld, je kan dus duidelijk de 5 versnellingen zien waarin getest werd.Deze grafiek moet zo vierkant mogelijk zijn.
Het max. vermogen werd hier behaald in de 3 de versnelling.
Verschillende soorten testbanken geven veel verschillende metingen.Plaats maar eens 1 motor op 3 verschillende testbanken , het resultaat is nooit hetzelfde.De luchtdruk, luchtvochtigheid en temp. spelen allmaal een rol bij een meting.Zijn de metingen achteraf gecorrigeerd of niet ?
Bij Ruud Frederiks vonden wij ook dat er weinig uit onze R6 kwam toen maar de motor ging wel als een speer.....


maar de motor komt niet aan 100 pk en koppel is ook niet echt veel meer dan een standaart machine laugh


Is er geen run gedaan voor de aanpassing, dan kan je dus niet echt veel vergelijken. 97 pk zal wel ergens in de buurt vd 110-115 krukaspk's zijn vermoed ik.

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

De grafiek is idd nog niet gecorrigeerd. Er komt 10/a 12% % bij voor krukas pk`s.

Iemand die beweert dat dit niet genoeg is voor een off road zal wel betere rijder zijn dan mij. Ik heb er mijn handen vol aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
Benny schreef:
de grafiek die je hier ziet is een ''all gear test'' waar de lijn weer daalt word er opgeschakeld, je kan dus duidelijk de 5 versnellingen zien waarin getest werd.Deze grafiek moet zo vierkant mogelijk zijn.
Het max. vermogen werd hier behaald in de 3 de versnelling.
Verschillende soorten testbanken geven veel verschillende metingen.Plaats maar eens 1 motor op 3 verschillende testbanken , het resultaat is nooit hetzelfde.De luchtdruk, luchtvochtigheid en temp. spelen allmaal een rol bij een meting.Zijn de metingen achteraf gecorrigeerd of niet ?
Bij Ruud Frederiks vonden wij ook dat er weinig uit onze R6 kwam toen maar de motor ging wel als een speer.....


maar de motor komt niet aan 100 pk en koppel is ook niet echt veel meer dan een standaart machine laugh


ik dacht standaard iets van een 98 pk klopt dat ? Aan de krukas welteverstaan, deze heeft er nu 97 aan het achterwiel.........toch ongeveer 10 % winst. zeker niet slecht in mijn ogen.

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

veel blabla voor weinig boemboem zeg ik rolleyes maar ja, ik ben zo ene die altijd meer dan werk genoeg heeft met de reeds aanwezige pk's bucktooth
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

neo schreef:
De grafiek is idd nog niet gecorrigeerd. Er komt 10/a 12% % bij voor krukas pk`s.

Iemand die beweert dat dit niet genoeg is voor een off road zal wel betere rijder zijn dan mij. Ik heb er mijn handen vol aan.


oja voor off road meeeerrrrr dan genoeg maar met supermotard wielen erin nooit genoeg laugh maar vergeleken met die youtube filmpjes lipsrsealed2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif