Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 11 Apr. 2006, 18:02 Onderwerp: |
|
|
lastige is dat je op een dyno-run dat soort zaken vaak helemaal niet kan zien: Oppak en versnellingsgedrag meet zo'n testbank namelijk helemaal niet, net als allerlei 'niet-vollast' condities, snel wisselende gasstanden e.d.
Testbank meet alleen volgas, vermogen bij ieder toerental. Dus alsof je in zijn 6 bijhet stoplicht wegrijdt en het gas lomp vol open houdt. Is dat representatief voor het motorkarakter: nee dus. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Wo, 12 Apr. 2006, 7:19 Onderwerp: |
|
|
Dat hoeft niet altijd, als ze m goed testen zie je ook in grafiekvorm wat hij door elke versnelling doet, het punt is dat ze m wel altijd hellemaal doortrekken......
je zou dus kunnen vragen of z m uit printen nadat ie gemeten is op de voor jou gangbare toerentallen(waarop je dus ook gewoon op de weg rijdt)
het enigste nadeel is dat je geen reele waarden hebt tov de rijwind/weerstand enz.
clamp je dus niet vast aan die grafieken, driveability is het belangrijkste! _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
René

Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Wo, 12 Apr. 2006, 18:40 Onderwerp: |
|
|
Zoals ik al schreef ben ik absoluut van mening dat dit kitje en de juiste afstelling ervoor gezorgd hebben, dat het karakter van de motor over de gehele linie er op vooruit is gegaan.
Een grafiek is leuk voor aan de muur, kan het zelfs lezen wat er bedoelt wordt maar het gaat mij inderdaad om de smeuigheid
Ik zal tzt een run laten maken...
Groet,
René |
|
Naar boven |
|
 |
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 15:59 Onderwerp: |
|
|
Ik rij al een tijdje met de kit en was benieuwd of het nog beter kon bij Tovami.
Het was goed afgesteld volgens hun. Met de Sommerdoors ( rode lijn)
erin heb je een nog beter koppel.
KTM Superenduro 950:
 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
 |
Benny

Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Wo, 18 Aug. 2010, 21:10 Onderwerp: |
|
|
de grafiek die je hier ziet is een ''all gear test'' waar de lijn weer daalt word er opgeschakeld, je kan dus duidelijk de 5 versnellingen zien waarin getest werd.Deze grafiek moet zo vierkant mogelijk zijn.
Het max. vermogen werd hier behaald in de 3 de versnelling.
Verschillende soorten testbanken geven veel verschillende metingen.Plaats maar eens 1 motor op 3 verschillende testbanken , het resultaat is nooit hetzelfde.De luchtdruk, luchtvochtigheid en temp. spelen allmaal een rol bij een meting.Zijn de metingen achteraf gecorrigeerd of niet ?
Bij Ruud Frederiks vonden wij ook dat er weinig uit onze R6 kwam toen maar de motor ging wel als een speer..... _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 3:21 Onderwerp: |
|
|
Benny schreef: | de grafiek die je hier ziet is een ''all gear test'' waar de lijn weer daalt word er opgeschakeld, je kan dus duidelijk de 5 versnellingen zien waarin getest werd.Deze grafiek moet zo vierkant mogelijk zijn.
Het max. vermogen werd hier behaald in de 3 de versnelling.
Verschillende soorten testbanken geven veel verschillende metingen.Plaats maar eens 1 motor op 3 verschillende testbanken , het resultaat is nooit hetzelfde.De luchtdruk, luchtvochtigheid en temp. spelen allmaal een rol bij een meting.Zijn de metingen achteraf gecorrigeerd of niet ?
Bij Ruud Frederiks vonden wij ook dat er weinig uit onze R6 kwam toen maar de motor ging wel als een speer..... |
maar de motor komt niet aan 100 pk en koppel is ook niet echt veel meer dan een standaart machine  |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 12:46 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Benny schreef: | de grafiek die je hier ziet is een ''all gear test'' waar de lijn weer daalt word er opgeschakeld, je kan dus duidelijk de 5 versnellingen zien waarin getest werd.Deze grafiek moet zo vierkant mogelijk zijn.
Het max. vermogen werd hier behaald in de 3 de versnelling.
Verschillende soorten testbanken geven veel verschillende metingen.Plaats maar eens 1 motor op 3 verschillende testbanken , het resultaat is nooit hetzelfde.De luchtdruk, luchtvochtigheid en temp. spelen allmaal een rol bij een meting.Zijn de metingen achteraf gecorrigeerd of niet ?
Bij Ruud Frederiks vonden wij ook dat er weinig uit onze R6 kwam toen maar de motor ging wel als een speer..... |
maar de motor komt niet aan 100 pk en koppel is ook niet echt veel meer dan een standaart machine  |
Is er geen run gedaan voor de aanpassing, dan kan je dus niet echt veel vergelijken. 97 pk zal wel ergens in de buurt vd 110-115 krukaspk's zijn vermoed ik. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 16:33 Onderwerp: |
|
|
De grafiek is idd nog niet gecorrigeerd. Er komt 10/a 12% % bij voor krukas pk`s.
Iemand die beweert dat dit niet genoeg is voor een off road zal wel betere rijder zijn dan mij. Ik heb er mijn handen vol aan. |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 21:28 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Benny schreef: | de grafiek die je hier ziet is een ''all gear test'' waar de lijn weer daalt word er opgeschakeld, je kan dus duidelijk de 5 versnellingen zien waarin getest werd.Deze grafiek moet zo vierkant mogelijk zijn.
Het max. vermogen werd hier behaald in de 3 de versnelling.
Verschillende soorten testbanken geven veel verschillende metingen.Plaats maar eens 1 motor op 3 verschillende testbanken , het resultaat is nooit hetzelfde.De luchtdruk, luchtvochtigheid en temp. spelen allmaal een rol bij een meting.Zijn de metingen achteraf gecorrigeerd of niet ?
Bij Ruud Frederiks vonden wij ook dat er weinig uit onze R6 kwam toen maar de motor ging wel als een speer..... |
maar de motor komt niet aan 100 pk en koppel is ook niet echt veel meer dan een standaart machine  |
ik dacht standaard iets van een 98 pk klopt dat ? Aan de krukas welteverstaan, deze heeft er nu 97 aan het achterwiel.........toch ongeveer 10 % winst. zeker niet slecht in mijn ogen. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 21:40 Onderwerp: |
|
|
veel blabla voor weinig boemboem zeg ik maar ja, ik ben zo ene die altijd meer dan werk genoeg heeft met de reeds aanwezige pk's  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 23:32 Onderwerp: |
|
|
neo schreef: | De grafiek is idd nog niet gecorrigeerd. Er komt 10/a 12% % bij voor krukas pk`s.
Iemand die beweert dat dit niet genoeg is voor een off road zal wel betere rijder zijn dan mij. Ik heb er mijn handen vol aan. |
oja voor off road meeeerrrrr dan genoeg maar met supermotard wielen erin nooit genoeg maar vergeleken met die youtube filmpjes  |
|
Naar boven |
|
 |
|