Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di, 25 Mei. 2010, 13:02 Onderwerp: |
|
|
Blijkbaar alleen probleem van adventure, bij de SMT geen last van.
Olie kan alleen warm worden doordat de remblokken slepen of doordat er veelvuldig en lang geremd wordt, meestal ruik je dat ook....
Duw de blokken even terug, zodat ze zeker niet kunnen slepen, dan ritje doen en de achterrem niet gebruiken, als de rem dan niet warm staat heeft het niets met uitlaattemp te maken maar met slepende remblokken. Ik zou dan wel verwachten dat de remschijf ook blauw verkleurd.
Ivm afstelling vd motor en die achterste uitlaatpijp die (te) warm wordt: Bij een V2 zou de achterste cilinder rijker moeten staan, dus voorzien van grotere sproeiers etc. Mss is dit bij het aanpassen vd sproeiers ivm andere uitlaten (Muug) niet gedaan? _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Rups
Geregistreerd op: 5-10-2009 Berichten: 111
|
Geplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 12:58 Onderwerp: |
|
|
Na het lezen van deze thread heb ik dr bij de mijne (950S) ook op gelet.
Remreservoir wordt warm;heb al 2 keer geen remdruk meer gehad na een korte rit.
De rem funktioneert verder goed en loopt niet aan oid.
Remklauw wordt ook minder warm als het reservoir...mijns inziens kan dat dan alleen van de stralingswarmte van de uitlaatbochten komen. Vlgs de dealer is het vanuit dit oogpunt toch wel belangrijk om ieder jaar de remolie te vervangen.
Dat ga ik van de week ff doen,en ik denk dat ik de route van de remleiding ook verander.
Deze loopt vanaf de pomp met een bocht vlak langs de uitlaatbocht en zou zo ook extra warm worden.
Lijkt me toch belangrijk dat iedereen met een Adventure dit in de gaten houdt;geen rem hebben kan toch tot onverwachts gevaarlijke situaties leiden |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 221
|
Geplaatst: Za, 12 Jun. 2010, 10:43 Onderwerp: |
|
|
Toch wat zorgelijk allemaal, dus ik ook eens goed gevoeld en gekeken bij mijn 950.
Zonder enige modificaties, wordt er bij mij niets warm als ik niet rem.
Ik heb wel stahlflex leidingen maar die liggen op de normale routing.
Zou het materiaal van de leiding een rol kunnen spelen? Stahlflex is dunner dan rubber en metaal voert wellicht warmte beter af?
Kweenie hoor..... |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Za, 12 Jun. 2010, 15:06 Onderwerp: |
|
|
heb je toevallig akrapovics of andere katalysatorloze dempers, Michelbijl?
Ik vermoed dat alles gewoon minder heet wordt las je niet de standaardbroodroosters hebt. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 12 Jun. 2010, 15:34 Onderwerp: |
|
|
alle lc8'en (en vele andere ktm's) hebben vanuit de fabriek stalen rem en koppelings lijdingen hoor  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Ma, 14 Jun. 2010, 21:27 Onderwerp: |
|
|
Rups schreef: | Dat ga ik van de week ff doen,en ik denk dat ik de route van de remleiding ook verander.
Deze loopt vanaf de pomp met een bocht vlak langs de uitlaatbocht en zou zo ook extra warm worden.
|
Misschien is het beter niet alles te weten.......
Ik heb natuurlijk ook even na diverse ritjes (20-30 min) gevoeld aan het remreservoir.....en ja hoor, ook gloeiend heet. Rem loopt ook niet aan,
Leiding evenals reservoir heet. Moet wel van de straling van de uitlaat-voorpijp komen. Heb Akra's, dus geen broodroosters
nog geen remproblemen gehad, maar zal eerdaags ook vloeistof gaan wisselen. Is trouwens ook bij aflevering gebeurd (modificatie) nu een jaar en bijna 14000km geleden.
Rups, als je die leiding hebt verlegd, maak je even wat plaatjes en plaats die dan even hier???? Kunnen we dat allemaal kopieren
Alvast bedankt!
Een hitte schildje was ook geen gek idee!
Groet, Wout _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
Rups
Geregistreerd op: 5-10-2009 Berichten: 111
|
Geplaatst: Di, 22 Jun. 2010, 1:07 Onderwerp: |
|
|
Ha die Geert!!
Ben bezig geweest met een andere leiding,maar een andere route dan de orginele wordt wat lastig.
Bij het inveren gaat de achterbrug omhoog,waardoor de mogelijkheden van een andere route beperkt zijn.
Ik heb wel de remblokken en olie vervangen...de laatste is DOT 5.1,en deze schijnt een hoger kookpunt te hebben.
Door de bijna versleten remblokken zat er ook niet veel olie meer in het reservoir..mss dat het spul hierdoor ook eerder te warm wordt.
Blijft over...een hitteschildje.
Vant weekend 700km snelweg,en dan wordt het reservoir handwarm.
Bij het kortere scheur- en remwerk gaat de temperatuur van het reservoir behoorlijk omhoog.
Aan iedereen met een Adventure...vervang tijdig je remvloeistof
Grtz Rob |
|
Naar boven |
|
 |
m.willems

Geregistreerd op: 28-11-2009 Berichten: 182 Woonplaats: westervoort
|
Geplaatst: Zo, 27 Jun. 2010, 17:04 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er vanochtend eens op gelet, maar het reservoir van mijn 990 uit 2006 wordt ook gloeiend heet. |
|
Naar boven |
|
 |
Rups
Geregistreerd op: 5-10-2009 Berichten: 111
|
Geplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 9:38 Onderwerp: |
|
|
Erg belangrijk is dat als je de remvloeistof vervangt dat je DOT 5.1 gebruikt.
Deze heeft een hoger kookpunt,en komt je rem dus minder snel aan de kook.
Rob |
|
Naar boven |
|
 |
EP

Geregistreerd op: 3-10-2008 Berichten: 161 Woonplaats: Drenthe
|
Geplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 21:32 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de warmte van de achterbrug eerder in dit forum onder de aandacht gebracht. Ik let er nu meer op. Niet alleen de achterbrug wordt behoorlijk heet. Ook het reservoir van de achterrem. De afgelopen dagen helemaal. Gelukkig nog geen problemen met het remmen gehad...
Hé Rob, wordt't nog wat met die rooie jerriekens? _________________ PPM |
|
Naar boven |
|
 |
Rups
Geregistreerd op: 5-10-2009 Berichten: 111
|
Geplaatst: Do, 8 Jul. 2010, 5:30 Onderwerp: |
|
|
Ha die Ep. De rode sherry-cans hebben een gedaante-wisseling ondergaan en zijn nu matzwart met alu-kleur. Heb me nagenoeg niks gekost en t lijkt ook nog goed!! Met eigen ontwikkeld ophangsysteem....haha.
Beter dan een hoop geld uitgeven an n kofferset die je maar een paar keer per jaar gebruikt.
Jij nog met de TCZOD-toer meegeweest?
Grtz Rob |
|
Naar boven |
|
 |
diskeletlietje

Geregistreerd op: 12-2-2009 Berichten: 74 Woonplaats: oost-vl
|
Geplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 18:40 Onderwerp: |
|
|
Na een paar keer volledig wegvallen van de remdruk
Toch maar wat proberen knutselen
Een hitteschild van een auto
vormpje knippen en plooien
monteren
testen is voor morgen
we zullen zien als het iets oplevert en als het er blijft aan hangen |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 19:14 Onderwerp: |
|
|
ben benieuwd of het helpt. Ik kan me nog steeds niet zo goed voorstellen dat de warmte daar door straling wordt overgedragen, gezien de afstand e.d. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
diskeletlietje

Geregistreerd op: 12-2-2009 Berichten: 74 Woonplaats: oost-vl
|
Geplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 21:58 Onderwerp: |
|
|
Ik moet zeker niet overtuigd worden dat die warmte wel door straling komt
Op lange zomerse autostraderitten zit ik tussen de tankstops op sommige momenten heel raar op de moto,
manieren te testen om mijn rechter voet te koelen,
toeren , snelheid en dus ook rijwind zijn een constante,
maar toch heeft mijn linkervoet een normale temperatuur en mijn rechtervoet is heet en de hiel van de rechtervoet kookt soms (denk ik ,kan ook gewoon wat gegrild aanvoelen )
al een geluk dat het rempotje daar ook nog tussen zit als buffer voor mijn hiel
ps :
ik zou veel liever bij de groep van de non believers zijn, die het ongelofelijk vinden dat er zo veel mensen hun achterrem continu aan het oproken zijn tot hun remolie kookt en het gedaan is met remmen tsssssst zezijn prutsers
maar ja  |
|
Naar boven |
|
 |
Rups
Geregistreerd op: 5-10-2009 Berichten: 111
|
Geplaatst: Wo, 28 Jul. 2010, 10:46 Onderwerp: |
|
|
Mooi hitteschildje!!..Had zelf nog niet bedacht dat je het ook van een dergelijk flexibel isolatie-materiaal kunt maken.
En die rempomp die wordt ook heet als je de achterrem niet eens gebruikt.
Op de snelweg iets minder omdat je door de continue hogere snelheid meer lucht langs het uitlaatsysteem krijgt,en deze dus beter gekoeld wordt. Voel voor de grap eens Gerben als je een tijdje intensief off-road hebt gereden (veel optrekken en afremmen)
Rob |
|
Naar boven |
|
 |
|